USR Timiș acuză: „Unda verde” ne-a costat de șapte ori mai mult...

USR Timiș acuză: „Unda verde” ne-a costat de șapte ori mai mult decât trebuia, și nici nu funcționează

2
DISTRIBUIȚI

Într-o postare pe pagina de Facebook, USR Timiș analizează proiectul de management al traficului implementat în Timișoara în ultimii ani și ridică mai multe întrebări.

În aprilie 2015, Primăria Timișoara a semnat un contract cu Consorțiumul Swarco Traffic România – Avitech – Swarco Mizar, cu valoarea contractuală de 19.960.632 lei + TVA și cu o durată de implementare de 7 (șapte) luni, proiect menit să optimizeze circulația în orșa cu ajutorul semafoarelor și a softului „inteligent”. „Durata de implementare a acestui proiect a durat 18 luni, în loc de cele 7 inițial contractate. În plus, s-au mai semnat două addendum-uri la contractul inițial, care nu au fost pe gratis, ci plătite INTEGRAL de la bugetul local cu încă 13,8 milioane lei”, a constatat USR Timiș.

Reprezentanții tânărului partid găsesc ciudat faptul că întârzierile nu au avut consecințe pentru niciuna dintre părți: „Dacă vina pentru aceste întârzieri aparține Primăriei Timișoara, de ce nimeni din administrația locală nu și-a asumat acest eșec contractual? Este vorba despre un cost suplimentar plătit integral din bugetul local de de aproximativ 14 milioane de lei.


Dacă vina pentru aceste întârzieri aparține contractantului, în acest caz Consorțiul Swarco, de ce nu s-au obținut penalități pentru perioada de întârziere având în vedere că în contract sunt stipulate penalități de 0.5% din valoarea contractului / zi de întârziere?”.

De asemenea, analiza notează că în mai 2016, Primăria Timișoara a încheiat cu firma locală Backup Technology un contract prin care executantul se obligă să execute și să finalizeze lucrările de construcții și echipamente tehnologice pentru îmbunătățirea proiectului „Trafic management și supraveghere video”, proiect încă neterminat la acel moment.

„Cu alte cuvinte, Primăria a semnat un contract «la cheie» cu Consorțiul Swarco, contract prin care Swarco s-a angajat să execute toate lucrările necesare pentru implementarea cu succes a sistemului integrat de management adaptiv al traficului. În paralel, aceeași Primărie mai semnează cu un contractant diferit un alt contract pentru «lucrări de îmbunătățire» a unui sistem a cărei implementare nici nu era finalizată în mai 2016. Acest contractant diferit a subcontractat apoi tot Consorțiului Swarco pentru aceste lucrări, ceea ce înseamnă că Swarco executau atât un proiect la cheie cât și îmbunătățiri la acest proiect înainte ca el să fie măcar finalizat. Merită menționat că valoarea acestui contract este de 4,8 mil. lei, plătiți cu toții de la bugetul local. Durata de implementare era de 30 de zile, dar în realitate ea a fost de 5 (cinci) luni!”, mai spune mesajul USR Timiș.

2 COMENTARII

  1. Lucrările de montaj realizate de Colterm firma primăriei pe gratis. Lucrările de fundație a stalpilor realizate de SDM pe gratis tot firma primăriei. Toate lucrările coordonate de firma domnului Gaita prieten cu oameni de la primărie Colterm si SDM. Bravo.

  2. Sistemul este o cruntă bătaie de joc la adresa timișorenilor și Timișoarei. Orașul a fost împănat de semafoare care mai mult încurcă circulația (atunci când funcționează) decât o fluidizează. Găsești semafoare peste tot, iar cele de la giratoriul de pe bul. 16 Decembrie (din poză) n-au funcționat niciodată. Dar au costat bani care au intrat în buzunarelemfirmei Swarco. Apoi ne mai mirăm de unde are bugetarul de Robu bani pentru două (2) vile construite pentru copiii lui. O fi moștenit și el pe cineva… Vreo mătușă Tamara cu mustăți.

Dă-i un răspuns lui Robul lui Nicolae Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.