Elba îi răspunde primarului Robu legat de bucla de întoarcere de la...

Elba îi răspunde primarului Robu legat de bucla de întoarcere de la Gara de Nord: ”Administrația a fost notificată cu mult timp înainte, având posibilitatea să ia măsurile necesare”

0
DISTRIBUIȚI

Reprezentanții companiei Elba au reacționat ca urmare a conflictului în care se află cu Primăria Timișoara. Vă reamintim că începând de luni, circulația a fost redeschisă peste Podul Dragalina, însă tramvaiele nu pot ajunge la gară pentru că Elba nu vrea să permită accesul garniturilor în bucla unde ar trebui să întoarcă, pentru că se află pe terenul privat al companiei.

Astfel, Nicolae Robu a anunțat că va fi solicitată o ordonanță președințială prin care municipalității să i se permită să folosească terenul până se va pronunța o sentință definitivă, în condițiile în care primăria a formulat o plângere în instanță împotriva Elba.

Pe de altă parte, Elba a arătat, prin intermediul unui comunicat de presă, că a ajuns să dețină terenul de pe str. Gării prin cumpărarea activelor societății de la Fondul Proprietății de Stat în anul 1995.

”Sub bucla de întoarcere a tramvaiului se afla o parte a fabricii, cu două nivele subterane, conținând procese tehnologice ale societății, precum stația de epurare a apei rezultate din procesul de galvanizare”, a informat Elba.

Reprezentanții companiei mai transmit că încă din anul 2008, din cauza stadiului de degradare a clădirilor de pe str. Gării, s-a luat decizia relocării activității de producție. Astfel, în septembrie 2013, a fost inaugurată noua fabrică din Parcul Industrial Freidorf, unde a fost mutată întreaga activitate de producție. În aceste condiții, s-a luat decizia demolării imobilelor de pe terenul situat pe str. Gării.

”Elba prevede în perioada 2020-2022 investiții de peste 17 milioane de euro, necesare în activitatea de inovație, cercetare – dezvoltare, linii tehnologice noi, aferente activității de producție, în baza proiectelor Automotive, deja câștigate.


Aceste investiții se vor realiza și cu surse atrase, dar și din surse proprii. În acest sens, valorificarea în cele mai bune condiții a terenului reprezintă o necesitate clară”, scrie în comunicat.

De asemenea, reprezentanții companiei mai arată că terenul ce conține bucla de tramvai a fost îngrădit la începutul anului trecut pentru derularea activității de demolare a clădirilor. Totodată, cei de la Elba susțin că primele discuții cu conducerea STPT pentru reglementarea situației buclei de tramvai au fost purtate încă de acum patru ani.

”Mesajele primite neoficial susțineau că există un proiect al primăriei de prelungire a liniei de tramvai de pe str. Gării până la zona Solventul, urmând ca bucla de întoarcere de pe terenul Elba să fie desființată. De peste un an de zile, STPT a fost notificată oficial cu privire la situația existentă; STPT a transmis notificarea către PMT; până în prezent nu am primit un răspuns. Cu câteva luni în urmă, PMT a dat în judecată Elba, nu pentru a solicita un drept de servitute pentru a asigura trecerea liniei de tramvai, ci pentru a contesta însuși dreptul de proprietate asupra terenului. Procesul se află pe rol. În data de 25 septembrie, primăria a contactat reprezentanții Elba, solicitând accesul tramvaielor începând cu data de 30 septembrie, odată cu deschiderea traficului rutier pe podul Dragalina. Elba a cerut indicarea temeiului legal al solicitării și a declarat că își va apăra dreptul de proprietate”, a informat Elba.

Reprezentanții companiei susțin că la întâlnirea de ieri avută cu Nicolae Robu, primarul Timișoarei a solicitat ca terenul pe care întoarce linia de tramvai să fie preluat în mod gratuit de municipalitate. Însă Elba nu este de acord cu această propunere, în condițiile în care compania spune că ”a donat deja drumurile construite pe propria cheltuială la noul sediu din Parcul Industrial Freidorf”. De altfel, conducerea Elba a propus două soluții: mutarea liniilor de tramvai sau exproprierea.

”Ca atare, considerăm că situația actuală s-a produs datorită unei erori, sperăm noi nevoite, a administrației publice locale, care a fost notificată cu mult timp înainte de întâmplarea incidentului, având posibilitatea să ia măsurile necesare pentru asigurarea nestânjenită a circulației tramvaiului în folosul comunității. Având în vedere vechimea și tradiția societății, aportul pe care îl aduce direct și indirect comunității, considerăm ca inadmisibilă maniera în care societatea și conducerea ei au fost și sunt tratate”, se arată în comunicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.