Cu vaporașul de la Timișoara până la Viena. Vestea bună despre lucrările...

Cu vaporașul de la Timișoara până la Viena. Vestea bună despre lucrările de la nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român

1
DISTRIBUIȚI

Vești bune aduse de Administrația Bazinală de Apă Banat. Titu Bojin, directorul instituției, a declarat, ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că lucrările la nodul hidrotehnic de la Sâmihaiu Român, realizate cu bani europeni, ar putea fi finalizate până la sfârșitul anului viitor, cu câteva luni mai devreme. Proiectul prevede ca termen limită pentru amenajarea nodului hidrotehnic luna august 2021.

Vă reamintim că sistemul hidrotehnic de la Sânmihaiu Român va permite trecerea vaporașelor, dar și menținerea Begăi la nivelul necesar pentru ca navigația să aibă loc pe zona din Timișoara.

Proiectul privin reabilitarea nodului de la Sânmihaiu Român dă aer inclusiv proiectelor timișorene legate de vaporașe, podețe și poduri care se fac și repară în Timișoara. Nodul va trebui să rezolve tot ce înseamnă navigația pe Bega, inclusiv posibilitatea de a merge până în Viena pe apă, așa cum s-a mers odată. Sper ca la sfârșitul anului viitor să putem închide cel puțin din punct de vedere al navigației tot ce înseamnă proiectul pe IPA, pe banii pe care i-am primit împrenă cu vecinii sârbi, a afirmat Titu Bojin.

Totuși, președintele CJ Timiș a explicat că nu se va putea circula cu vaporașul sau cu bicicleta până în Serbia până în momentul în care nu va fi realizat și punctul de trecere a frontierei dintre cele două țări.

Rămâne un semn de întrebare, anul viitor va fi și un an de alegeri, poate fi un semn de întrebare, dar sper că acum, având ministru de Interne pe Marcel Vela, care este de-al nostru, să putem mișca punctele de trecere a frontierei.


Aceste puncte trebuie să le realizeze Ministerul de Interne și consiliul județean Sunt puțin mai delicate, va trebui să fie făcute puncte de trecere cu tot ce înseamnă echipament și dotarea, tehnic și uman. Ceea ce este destul de delicat. Și atunci, în înțelegerile cu vecinii sârbi, s-a agreat ideea, cel puțin în decembrie 2018, să fie făcută pe perioada de weekend, vineri, sâmbătă, duminică, să existe personal pentru a face punctele de trecere a frontierei pe pista de biciclete și pe apă, a detaliat Titu Bojin.

De asemenea, șeful ABA Banat a precizat că, în toamna acestui an, sârbii au făcut demersurile necesare în vederea realizării a 43 de kilometri de pistă de biciclete, de la granița cu România și până la Zrenjanin, în continuarea celei amenajate pe marginea canalului Bega, în județul Timiș.

Până la sfârșitul anului 2020 vor fi 80 de kilometri de pistă de biciclete între cele două țări. Cred că nu există o astfel de pistă de asemenea lungime în Europa, care să traverseze două țări pe digul unui râu. Cred că putem să ne mândrim. Noi ne străduim să dăm în folosință întreaga investiție, ca un sprijin pentru proiectul Timișoara 2021, o investiție legată de Timișoara în mod direct și fără nodul de la Sânmihaiu Român nu s-ar putea discuta decât de circulația pe care o știți, adică de vaporașe de la Solventul la Uzina de Apă, a explicat Titu Bojin.

Nodrul hidrotehnic de la Sânmihaiu Român este reabilitat în cadrul unui proiect european, în valoare de aproximativ 14 milioane de euro, în parteneriat cu autoritățile din Serbia.

1 COMENTARIU

Dă-i un răspuns lui mihai Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.