Primăria Timișoara, măsuri mai aspre față de firmele care sparg trotuarele și...

Primăria Timișoara, măsuri mai aspre față de firmele care sparg trotuarele și străzile și nu le refac

3
DISTRIBUIȚI

Primăria Timișoara poate să ia măsuri mai ușor față de firmele care sparg trotuarele sau străzile pentru a efectua diferite lucrări, dar uită să le mai refacă. Astfel, ieri, în plenul Consiliului Local Timișoara, a fost aprobat un proiect de hotărâre cu privire la aprobarea „Normelor pentru execuția lucrărilor tehnico-edilitare din municipiul Timișoara pe domeniul public”.

În documentația care însoțește proiectul se arată că au fost aduse mai multe modificări de Legea nr. 7/2020, pentru modificarea și completarea a două legi privind calitatea în construcții și autorizarea executării lucrărilor de construcții. Astfel, se prevede că „se pot executa fără autorizație de construire lucrări de branșamente și racorduri executate pe domeniul public la infrastructura tehnico-edilitară existentă în zonă, cu acordul/autorizația administratorului drumului”.

Prin urmare, proiectul de hotărâre adoptat ieri de către Consiliul Local Timișoara precizează faptul că toate aceste lucrări care afectează domeniul public se pot executa, după caz, numai după obținerea acordului administratorului drumului, a permisului de spargere și a permisului de intervenție, toate fiind eliberate de Primăria Timișoara.

„Prin eliberarea documentaţiei mai sus menţionate, în cadrul acestor documente sunt prevăzute obligaţii şi răspunderi cu privire la modul de executare al lucrărilor, încadrarea în termenele prevăzute, semnalizarea corespunzătoare şi asigurarea siguranţei circulaţiei rutiere conform normativelor în vigoare, refacerea domeniului public afectat.


În caz de nerefacere a domeniului public afectat, executantul va fi sancţionat cu: amendă contravenţională şi cu plata cheltuielilor pentru refacerea tramei stradale, conform devizului întocmit de către constructorul care a executat lucrările de refacere. Lucrările de refacere a drumului se vor realiza de către executantul cu care administratorul drumului a încheiat contractul de întreţinere străzi şi/sau trotuare din zona afectată de execuţia lucrărilor tehnico-edilitare în cauză, iar contravaloarea lucrărilor se va recupera de la executantul în culpă”, scrie în proiectul de hotărâre.

De asemenea, în proiect se mai arată că prin emiterea celor trei documente necesare efectuării lucrărilor tehnico-edilitare se va putea realiza „o mai bună verificare a lucrărilor atât din punct de vedere al încadrării în termene, precum şi din punct de vedere al refacerii domeniului public afectat de aceste lucrări”.

3 COMENTARII

  1. Veniti pe str Felix la River residence, sa vedeti cum au spart trotuarul de asfalt si au turnat ciment in panta. Si-au facut ca tot romanul trotuarul lor. Acum cand e umed pe jos, aluneci.

    • Nu doar în centru, oriunde e un șantier în oraș trebuie să rămînă măcar un petic de pămînt ori o sîrmă afară, să ai în ce te împiedica pe întuneric.

Dă-i un răspuns lui tibi Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.