Dominic Fritz despre reticența primarului față de ideea de a înlocui o...

Dominic Fritz despre reticența primarului față de ideea de a înlocui o parte din carosabil cu piste pentru biciclete: „E o viziune împrumutată direct din anii ‘50 ai secolului trecut”

1
DISTRIBUIȚI

verde pentru biciclete

Dominic Samuel Fritz, candidatul USR pentru Primăria Timișoara, a reacționat printr-un mesaj pe Facebook la declarațiile primarului Nicolae Robu, care a spus, ieri, că ideea de a renunța la o bandă de circulație pentru mașini în favoarea bicicletelor „ar fi un adevărat dezastru, şi ecologic, şi ca nemulţumire masivă a cetăţenilor, care şi-ar măcina nervii, şi-ar consuma timpul în trafic”.

Acesta consideră că cea mai logică soluție pentru a decongestiona traficul auto și a reduce poluarea este oferirea de soluții alternative viabile. „A declarat domnul primar ieri că în Timișoara nu este posibil să avem piste de biciclete pe carosabil, pentru că ar lua din spațiul mașinilor, și din urmare s-ar crea «ambuteiaje» și «poluare». În alte cuvinte, bicicliștii și pietonii trebuie să se înghesuie în continuare pe trotuare (ciuciu distanțare socială) ca să nu cumva fure din spațiul sfânt ale mașinilor. E o viziune împrumutată direct din anii ‘50 ai secolului trecut. Care este viziunea viitorului? E foarte simplu: Atragi ce construiești. Dacă faci benzi auto mai multe, atragi mai multe mașini. Dacă faci piste de biciclete mai multe, atragi mai multe biciclete. De traficul congestionat și de poluarea aerului din Timișoara scăpăm doar atunci când oamenii vor alege și alte mijloace de transport. Piste de biciclete late și sigure (da, și pe carosabil!) nu sunt problema, ci soluția!”, a scris candidatul USR pentru funcția de primar al Timișoarei.

„Timișoara nu este nici primul și nici ultimul oraș unde mulți oameni încă preferă să meargă cu mașina.


Dar nu pentru că bănățenii ar avea o alergie naturală împotrivă bicicletelor. Ce știm din experiența altor orașe europene? Infrastructura velo trebuie sa ofere trei condiții obligatorii: siguranță, confort și eficiență în utilizare (cu efort redus, parcurgi distanțe mari). Fără aceste condiții, bicicleta va rămâne un vehicul de nișă, pentru hipsteri și pasionați. Doar când va oferi aceste trei condiții obligatorii va deveni un mijloc de deplasare atractiv pentru publicul larg. Doar atunci mașina va deveni o alegere, nu o necesitate”, mai spune Fritz.

Acesta consideră că multe administrații locale din România au sabotat conceptul de infrastructură velo prin „lucrări făcute pe genunchi”, care oferă opusul celor trei condiții obligatorii, și dă ca exemplu pistele noi de biciclete din Timișoara, care au o lățime de doar 80 cm.

„Când primarul spune, cum a făcut-o ieri, că are «mult respect pentru bicicliști», sună un pic ca și cum ar afirma toleranță pentru o minoritate ciudată. Eu cred că avem nevoie de respect mai ales pentru cei care încă nu pot folosi o bicicletă în Timișoara din cauza infrastructurii proaste. Viziunea mea este să transformăm o minoritate de «bicicliști» într-o majoritate de timișoreni care folosesc bicicleta ca pe unu din mai multe mijloace de transport normale. Pentru asta avem nevoie de o infrastructură de biciclete demnă de secolul 21, cu rastele în oraș, cu parcări de biciclete sigure la puncte importante (de exemplu la gară), cu borduri coborâte, și da!, cu piste de biciclete pe carosabil”, a mai scris Dominic Samuel Fritz.

Candidatul la funcția de primar al Timișoarei își încheie mesajul îndemnându-i pe timișoreni să semneze o petiție pusă la punct de 70 de organizații care cer guvernului adoptarea unui normativ pentru construcția de piste pentru biciclete în România.

1 COMENTARIU

  1. Dezastru financiar pentru partenerii de afaceri si protejatii lui Robu, pentru spagari, mafioti si samsarii de rable care au umplut un oraș istoric cu fier vechi din Germania . Ne atrag atenția autoritățile europene ca o sa murim sufocați ! De ce nu se curată Bega sa poată fi folosită la propriu pt plimbări de agrement pt cetățenii care vor sa își achiziționeze o barca mică ? De ce nu putem lua drept model Amsterdamul sau Viena ? Bravo Fritz, sunt convins ca oamenii văd astfel de abordări posibile in viitor cu oameni capabili si nu se mai întorc la toți imbecilii și Hoții.

Dă-i un răspuns lui Landon Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.