România, amendată cu peste 230 de milioane de lei pentru rezilierea abuzivă...

România, amendată cu peste 230 de milioane de lei pentru rezilierea abuzivă a contractului pentru Lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva

0
DISTRIBUIȚI

Statul român a pierdut la Curtea Internațională de Arbitraj procesul cu asocierea Salini Impregilo-Secol Spa și trebuie să plătească 232.318.809,33 lei, plus o sumă uriașă drept cheltuieli de judecată. Vă reamintim că, acum mai bine de doi ani, CNAIR a decis întreruperea unilaterară a contractului pentru realizarea Lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva, organizând apoi o nouă licitație pentru finalizarea lucrărilor.

În urma procesului de la Curtea Internațională de Arbitraj, în dosarul 20727/MHM/HBH, instanța a decis să dea dreptate firmei italiene și să oblige CNAIR la plata unor sume imense.

„Declară că Contractul este încă în vigoare;
Declară că plata pentru lucrări modificate și suplimetare și elemente ale lucrărilor care ar fi trebuit dar nu au fost certificate este exigibilă;
Acordă plata TVA la rata de 19% pentru certificările 1C, 1D, 1E, 1F, 1G, 1H, 1, 4.1, 4.2 și 5;
Acordă daune-interese reprezentând suma de 232.318.809,33 lei (incluzând dobânda până la 31 martie 2020), care să fie plătite de Pârâtă Reclamantei;
Acordă dobânda calculată din ziua în care devin scandente daunele-interese până la plata integrală, la rata de bază Băncii Naționale a României +8%;
Dispune că Pârâta va plăti Reclamantei 2.069.291,30 lire sterline, 67.327,52 euro și 3.020.270,24 lei, reprezentând cheltuieli de judecată și reflectând succesul relevant al Reclamantei;
Dispune că Pârâta va plăti Reclamantei 142.855 dolari, reprezentând cheltuieli de arbitraj;
Respinge toate celelalte revendicări și cereri reconvenționale”, se arată în decizia Curții Internaționale de Arbitraj.

Deputatul de Timiș Cătălin Drulă consideră că această sancțiune costisitoare nu va fi ultima și că România va fi bună de plată și pentru rezilierea contractului pentru Lotul 3 al aceleiași autostrăzi

„Statul român prin Compania de Drumuri a primit zilele trecute nota de plată pentru rezilierea abuzivă și ilegală a Autostrăzii Lugoj-Deva lotul 2: peste 230 de milioane de lei!!! Am spus încă din 2017 că această reziliere a fost o mare tâmpenie regizată de o gașcă de incompetenți din CNAIR în frunte cu directorul de atunci, Ștefan Ioniță.


Chiar făcusem un plan pentru continuarea întregii autostrăzi Lugoj-Deva, cu un orizont realist de finalizare undeva în 2023-2024. Ce s-a întâmplat din acest plan? Nu doar că nu s-a făcut niciun pas în față, ba chiar ne-am adâncit și mai tare, următorul director incompetent din CNAIR, Sorin Scarlat, reziliind și lotul 3 al autostrăzii și blocând autostrada câteva luni în mod artificial. Este mai mult decât previzibil că în doi ani urmează să decontăm cu toții o penalizare similară și pe acest sector”, a transmis Cătălin Drulă pe site-ul usr.ro.

Deputatul îi și numește pe cei considerați responsabili de acest fiasco. „Toate aceste decizii dezastruoase care au împins finalizarea autostrăzii în scenariul optimist undeva după anul 2025 au ieșit din străfundul gândirii anti-infrastructură a unor indivizi ce azi trăiesc bine-mersi pe salarii grase, plătite evident din buzunarele șoferilor exasperați:

* Răzvan Cuc: fost ministru PSD-ist la Transporturi, în prezent deputat PSD (vestitul ministru care a vrut să țină la sol aeronavele TAROM înaintea moțiunii de cenzură anti-Dăncilă)
* Ștefan Ioniță: actualmente reșapat ca director la CESTRIN (centrul de studii al CNAIR)
* Sorin Scarlat: director CNAIR responsabil cu proiectele de investiții (omul nr. 2 în CNAIR)
* Horia Nicolae: director la achiziții în CNAIR ultimii 10 ani, pus pe linie moartă o scurtă perioadă, dar renăscut ca pasărea Phoenix sub guvernarea PNL”, a scris deputatul de Timiș pe site-ul USR.

„Credeți că cele 230 de milioane vor fi plătite de acești indivizi sau tot de cetățeni? Se vor activa oare instituțiile statului responsabile de verificarea acestui dezastru la bugetul țării? Oare PNL girează pentru acești iresponsabili PSD-iști care ne-au exasperat atâția ani, renăscuți acum ca «experți» PNL? Unde e reforma administrației publice, profesionalizarea instituțiilor? Sau poate că la devalizat bugetul pe spinarea românilor cinstiți interesele USL-iste converg. În tot acest timp Autostrada Lugoj – Deva este tot în pom, cu o licitație lansată anul trecut și suspendată de 9 luni pentru că cei din CNAIR nu sunt capabili să răspundă la neclaritățile ofertanților. Va rămâne o gaură mult și bine, atâta timp cât aceeași «profesioniști» se ocupă de ea, în timp ce românii ce se târăsc pe drumurile naționale criminale plătesc prețul hoției și incompetenței”, a mai transmis Cătălin Drulă.

Foto: Arhivă

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.