Aeroportul din Timișoara, în vizorul liberalilor: „Se impune o abordare în forță...

Aeroportul din Timișoara, în vizorul liberalilor: „Se impune o abordare în forță pentru a recupera rămânerile în urmă”. Reacția lui Dan Idolu

1
DISTRIBUIȚI

Primarul Timișoarei Nicolae Robu s-a declarat, astăzi, în cadrul conferinței de presă susținută la Primăria Timișoara, nemulțumit de stadiul actual al aeroportului din Timișoara și susține că „se impune o abordare în forță pentru a se recupera rămânerile în urmă”.

„Mă interesează foarte mult aeroportul din Timișoara. E un obiectiv care nu este al nostru, e al statului român în momentul de față. (…) Dacă într-o bună zi va fi transferat ne vom implica în dezvoltarea lui. Suntem total nemulțumiți de stadiul actual al aeroportului din Timișoara. (…) Eu ca simplu cetățean pot să fac o comparație între cum este aeroportul din Timișoara astăzi în comparatie cu cel din Cluj și cum erau cele două, iarăși prin comparație, în urmă cu 10 ani. Noi eram pe locul 2 din țară, după Aeroportul Otopeni, acum am impresia că suntem pe 4, aeroportul din Cluj este net detașat de noi, aeroportul din Iași ne-a luat-o și el înainte. Deci la aeroportul din Timișoara se impune o abordare în forță, dacă vă este cunoscută sintagma, pentru a se recupera ramânerile în urmă”, a spus primarul, președinte al PNL Timiș, în conferința de presă.

Recent, configurația consiliului de administrație de la aeroportul din Timișoara a fost schimbată. Astfel, printre cei înlocuiți a fost chiar directorul general al aeroportului, Dan Idolu, Marian Mocan, decanul Facultății de Management în Transporturi din cadrul Universității Politehnica din Timișoara, fostul liberal Ciprian Jichici, Mădălin Georgescu și Miruna Vicol, care este în concediu de maternitate.

În locul lor au fost numiți de Ministerul Transporturilor cel mai nou consilier personal al primarului Timișoarei, Ovidiu Ciurdar, Florin Palcu, patronul unei firme de consultanță financiară și brokeraj, Faur Lazăr, fost redactor șef la postul de televiziune Info Arad și actualul manager al clinicii InfoMedica, cei doi având sprijinul lui Gheorghe Falcă și Virgil Nichita, consilier personal al ministrului de Interne, Marcel Vela, după ce s-a pensionat de la DNA Timișoara, unde a fost timp de 16 ani ofițer de poliție judiciară.

Următorul pas după constituirea noului consiliu de administrație ar fi schimbarea directorului general, pesedistul Dan Idolu. De asemenea, se discută despre reactivarea unui plan mai vechi al foștilor pedeliști din Arad – de a fuziona aeroporturile din Arad și Timișoara într-o nouă societate, de data aceasta urmând să fie „lipit” și aeroportul de la Caransebeș.

Săptămâna trecută, deputatul PSD Alfred Simonis a declarat că social-democrații au depus la Parlament o inițiativă legislativă prin care acţiunile aeroportului din Timișoara să fie transferate de la Ministerul Transporturilor la Consiliul Judeţean Timiș şi Primăria Timişoara.


Conform inițiativei, CJT ar urma să primească 55% din acţiuni, Primăria Timişoara 25%, iar restul acţiunilor să rămână la Fondul Proprietatea.

„(…) Este un proiect fără partizanat politic, e depus cu două luni înainte de alegeri, deci nu ştim cine va veni la conducerea consiliului judeţean, de exemplu. Este important ca aeroportul să nu stea la cheremul unui baronaş vremelnic. Mă oblig ca până la finalul mandatului să promovez acest proiect”, a declarat Simonis.

Contraatacul lui Dan Idolu 

Contactat de PRESSALERT, directorul Aeroportului Timișoara, Dan Idolu a afirmat că este de acord cu declarațiile primarului potrivit cărora se impune o abordare în forță, însă „inclusiv la nivel de Primăria Timișoara”.

„De ce? Pentru că eu privesc cu respect și cu prietenie, cu simpatie realizările din Cluj – o sală polivalentă, un stadion modern, facilități pentru investitori, taxe reduse care atrag turiști (…)”, i-a replicat Idolu primarului Nicolae Robu.

Dan Idolu a mai precizat că din 2015 până la finalul anului trecut, numărul pasagerilor de pe aeroportul din Timișoara a crescut de la 750.000 la 1.600.000.

„Pe cetățenii orașului trebuie să îi bucure că suntem legați la rețeaua europeană de autostrăzi. Într-o oră ai ieșit la frontiera cu Ungaria și mai departe ajungi oriunde. De la Cluj pe DN sunt 3 ore până la frontieră, (…) de la Iași ce să mai vorbesc… Este normal ca transport alternativ la rețeaua rutieră să fie zborul (…)

Timișoara – să trăim în simțul realității, nu în grandomania unora – să înțelegem că este un oraș frumos, european, dar nu ne putem compara cu capitale europene. (…)

La Cluj ai întreaga Transilvanie intracarpatică, practic nu există concurență. Acolo sunt 8 milioane de locuitori (…) Ce a realizat aeroportul din Timișoara – care este societate pe acțiuni – a realizat din fonduri proprii sau fonduri europene, față de aeroportul din Cluj care este regie autonomă.

Ca infrastructură trebuie să recunoaștem că dacă stăm mai slab în zona de aerogară, pe partea de operațiuni aeriene suntem net superiori. (…)

Sunt avantaje și dezavantaje. Îmi doresc și eu să crească regiunea, infrastructura regiunii pe care o deservește aeroportul din Timișoara, să avem și noi sală polivalentă, să avem stadion, să organizăm competiții, concerte – aici avem parte de trupa Cargo în Piața Libertății – Aceste evenimente de la Cluj atrag implicit și număr de pasageri”, a explicat directorul aeroportului.

1 COMENTARIU

  1. Ma bucur extrem de mult ca Robu face comparație între aeroportul Timișoara și cel din Cluj. Mai zice ca a și rămas in urma cel din Timișoara și ca isi dorește “o dezvoltare in forța ca sa recupereze…”. L-as invita pe Robu sa facă aceeași comparație și între cele doua orașe, adică între Timișoara și Cluj. Mor de curiozitate sa aflu părerea domniei sale. Sa vedem, după 10 ani, cine e tot la coada vacii: Timișoara sau Cluj?! Cred ca orice om de bun-simt știe răspunsul…

Lasă un răspuns la Dani Preda Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.