Au apărut contestaţiile la licitația pentru modernizarea căii ferate Arad – Timişoara

Au apărut contestaţiile la licitația pentru modernizarea căii ferate Arad – Timişoara

0
DISTRIBUIȚI

Numai ce a fost lansată licitaţia pentru modernizarea căii ferate Arad – Timişoara, că a şi fost „luată la ochi” de firme interesate de această lucrare. La aproximativ două săptămâni de la publicarea licitaţiei, au fost deja depuse trei contestaţii, anunţă clubferoviar.ro, un portal specializat pe infrastructura ferată.

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a primit trei documente, două din partea unor firme străine, iar una de la o firmă românească.

„Condițiile de participare sunt extraordinar de restrictive. De exemplu, trebuia să demonstrăm că în ultimii trei ani de zile am realizat lucrări similare de proiectare. Având în vedere că în ultima perioadă nu s-a prea făcut nimic în România, firmele românești erau dezavantajate în fața celor străine”, a spus, pentru clubferoviar.ro, Mihai Humă, co-proprietar al Arcada Company SA, firma românească ce a depus contestaţie.

Humă spune că la lucrările de artă (poduri, podețe, tuneluri) nu au fost precizate nici lungimile, nici lățimile.


Pe de altă parte, în general, nu au fost menționate cantitățile, ci doar valorile diferitelor lucrări. „O ofertă ieftină nu înseamnă neapărat una bună și dacă pornim prost procedura, sigur se va termina prost”, a mai spus Humă. Parte dintre nemulţumirile societăţii pe care acesta o reprezintă au fost rezolvate.

FCC Construccion este o altă companie care a contestat licitaţia organizată de CFR pentru modernizarea căii ferate Arad-Timişoara. Firma este cunoscută în România pentru lucrările la drumuri şi autostrăzi pe care le-a mai executat. Reprezentanţii acestei societăţi spun că „toate riscurile care, în mod normal, conform contractului, sunt în sarcina beneficiarului au fost trecute în sarcina antreprenorului. Astfel, antreprenorul va prelua riscurile legate de elaborarea soluțiilor tehnice greșite, de întârzierea din cauza condițiilor meteo nefavorabile, identificarea incompletă a rețelelor de utilități, modificări ale legislației după data de referință sau descoperirea de vestigii arheologice”.

De cealaltă parte, interpelat de clubferoviar.ro, directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, spune că licitaţia nu are nicio problemă. „Din punctul nostru de vedere, procedura a fost organizată corect și cu respectarea legii. Descărcările arheologice și exproprierile pot fi făcute mult mai operativ de către antreprenor, pentru că noi suntem legați de proceduri. În orice caz, așteptăm decizia CNSC”, a declarat Pintea.

Lucrările sunt estimate la 800 de milioane de euro.

Sursa: aradon.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.