
Mircea Nedelcu este o figură cunoscută inclusă în bogata scenă muzicală timișoreană care de-a lungul anilor a ținut „steagul sus“ în rock-ul românesc. Dincolo de activitatea sa în diverse proiecte muzicale ca și muzician, Mircea s-a implicat și în „spatele scenei“ având un studio de înregistrări numit MxBeat Studio, unde pregătește un material discografic realizat de fiul lui, Denis. Complicata perioadă a pandemiei pe care o traversăm a reprezentat o oportunitate aparte pentru el, reușind să creeze piese noi atât la Timișoara, cât și la Londra, unde fiul său este student.
„Îmi place foarte mult ceea ce fac, am devenit dependent. Toată ziua studiez și lucrez la asta. Fiecare lucrare, fie proprie, fie cu alți artiști, m-a făcut să trec tot timpul într-o nouă etapă a «calificării», adăugând noi skill-uri experienței mele. Astfel am ajuns deseori în situația ca o lucrare pe care am făcut-o acum un an-doi, să nu mai îmi placă, să simt nevoia de a o modifica în mai bine, ceea ce consider că e ok. Este o meserie în care toată ziua trebuie să înveți și să experimentezi. Faptul că am cântat de-a lungul timpului la mai multe instrumente, m-a ajutat enorm. Dealtfel eu consider că un inginer de sunet-om de studio trebuie neapărat să cunoască cel puțin un instrument, altfel nu are cum să ducă la capăt treaba”, a spus muzicianul.

Mircea Nedelcu a format în 1979 prima să trupă numită Transit, iar de-a lungul anilor a făcut parte dintr-o serie de formații ca Elan, Autostop, Cargo, Locatarii sau Vest Phoenix Cover.
Printre artiștii cu care a colaborat ca și inginer de sunet se numără Zorica Savu, Titi Dragomir, Silvia Stoiana, Alexandra Sinoi, George Adam sau trupa SlyStyle, iar anul trecut – având în vedere că a petrecut câteva luni la Londra – a colaborat cu câțiva artiști de origine română aflați în capitala Regatului Unit al Marii Britanii.
„Scena înregistrărilor audio, practic, nu s-a schimbat în ultimul an.
Aș zice chiar că a «explodat» poate chiar și din cauza lipsei «exprimărilor» live, artiștii fiind forțați să-și exprime astfel creativitatea. Într-un fel, din lipsa aparițiilor live, artiștii pot fi (sunt) mult mai prolifici, au mai mult timp pentru a compune, pentru a crea, pentru a lucra în studio. În ultimele luni am lucrat doar pentru mine (am și eu niște compoziții pe care le finisez acum) și pentru Denis, fiul meu”, a explicat artistul.
Dincolo de nenumăratele sale colaborăriîn diverse proiecte, Mircea Nedelcu a editat o serie de piese proprii și în 2004 a refăcut trupa Elan alături de care a susținut câteva concerte. Momentan, Mircea pregătește un material discografic realizat de fiul său Denis și consideră că în Londra paleta de stiluri muzicale este mult mai diversificată în orice gen.
„Denis «face» muzică de vreo 5 ani. Începând cu 2016 a urcat pe diverse scene cu trupe ca Phoenix Vest Cover și SlyStyle, în care cântam și eu, prestând live. În 2018 a interpretat două piese live la TV Timisoara, în emisiunea Taniei Tunaș. Pe plan componistic Denis are nouă piese proprii, stil melodic R&B, pe care le va scoate pe un album la Studioul Electrorecord din Timișoara. Ceea ce am observat eu în «perioada londoneză», din punct de vedere muzical, este că acolo paleta de stiluri este mult diversificată la orice gen. Asta și pentru că consumatorul britanic de muzică este mult mai «deschis» la orice. Chiar dacă nivelul tehnic al artistului nu se ridică la maxim, efortul și creativitatea sunt apreciate așa cum trebuie. Pe de altă parte piesele mele și a lui Denis cu care m-am lăudat acolo au sunat foarte «exotic» pentru ei, într-un fel «dintr-o altă lume», păstrând proporțiile“, a mai spus Nedelcu.