Viceprimarul Lațcău listează problemele din proiect, la câteva zile după ce Primăria...

Viceprimarul Lațcău listează problemele din proiect, la câteva zile după ce Primăria Timișoara a fost acuzată că blochează lărgirea drumului spre autostradă, prin Dumbrăvița

0
DISTRIBUIȚI

Viceprimarul Ruben Lațcău are propria versiune despre situația proiectului de extindere a DJ691 (Dumbrăvița – Autostrada A1) de către Consiliul Județean Timiș.

Acesta a precizat că a identificat din decembrie anul trecut mari probleme în cazul proiectului în care Primăria Timișoara este partener. Este vorba despre lipsa stâlpilor necesari pentru linia de troleibuz, întreruperea trotuarelor și a pistelor de bicicletă și lipsa lărgirii la patru benzi pe circa 150 metri, între sensul giratoriu de la Kaufland și str. Barcelona (fiindcă proiectul nu presupune mutarea liniei de înaltă tensiune, deci pe acea porțiune de 150 metri vor rămâne tot două benzi, ceea ce va crea un blocaj al fluxului).

„Proiectul l-am primit «pe surse», pentru că nu a fost pus la dispoziția primăriilor. Primăria Timișoara nu este executantul proiectului, dar este partener. Așa că, după ce am identificat împreună cu specialiștii aceste probleme, am avut întâlniri cu reprezentanți ai CJ (președinte, administrator public, directori), ADR-Vest, Agenția Națională pentru Protecția Mediului, Curtea de Conturi, proiectantul și constructorul, atrăgându-le atenția că proiectul recepționat nu respectă caietul de sarcini. Pentru a ajuta deblocarea proiectului, am inițiat un grup de lucru PMT-CJ cu funcționari responsabili de proiect, care funcționează pe baza parteneriatului semnat încă din 2017. Acest parteneriat a fost condiționat și de păstrarea liniei de troleibuz M14, realizată printr-un proiect cu fonduri europene”, a transmis Ruben Lațcău.

Viceprimarul de la USR PLUS respinge declarațiile lui Alin Nica, acesta acuzând recent primăria că întârzie derularea proiectului.

„În loc să se preocupe de completarea proiectului, pentru ca acesta să aibă, printre altele, și detalii de execuție pentru linia de troleibuz, acesta ne acuză că din cauza PMT nu poate lucra. Mai exact, spune că PMT trebuie să dezafecteze linia, obiectivul fiind evident: să nu poată fi tras CJ-ul la răspundere în cazul în care nu o pune la loc, ei neavând proiectul pregătit pentru repunerea în funcțiune. Deci afirmațiile dl. Nica au un singur scop, de a-și ascunde întârzierile și incompetența ce pot duce la pierderea finanțării europene”, a fost de părere Ruben Lațcău.

Acesta susține că proiectul are și alte probleme: execuția nu este împărțită pe tronsoane (fapt care ar fi ajutat ca măcar o parte din el să fie realizat) și nu avea toate avizele când au început lucrările de execuție.

„Pe tronsonul de la A1 la Dumbrăvița cresc bălăriile pe șantier, dar constructorul condiționează lucrarea de intervenția în Dumbrăvița. În concluzie, Consiliul Județean poate continua lucrul la proiect în baza parteneriatului, fără alte intervenții ale Primăriei Timișoara.


Întârzierile sunt date de un proiect prost, un contract de execuție realizat în beneficiul constructorului și nu cel public și o neasumare a CJ-ului a situației în care se află”, a mai precizat Lațcău.

Edilul a mai spus că este gratuită acuzarea Primăriei Timișoara pentru acest proiect al Consiliului Județean Timiș, în special în condițiile în care municipalitatea a depus eforturi pentru a ajuta, fără să „puncteze politic” pentru ele.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.