Consilierii locali și-au dat acordul: Primăria Timișoara se împrumută de la BERD...

Consilierii locali și-au dat acordul: Primăria Timișoara se împrumută de la BERD cu 20,3 milioane de euro. Pentru ce vor fi folosiți banii

1
DISTRIBUIȚI

În urma negocierilor purtate cu Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Primăria Timișoara va accesa un credit de 20,3 milioane de euro, la o dobândă de 1,15%.

Edilii susțin că este un cost de finanțare istoric mic, care reflectă stabilitatea financiară a municipalității și încrederea finanțatorului internațional în administrația locală.

Consilierii locali și-au dat, marți după-amiază, acordul asupra proiectului, astfel că banii împrumutați vor fi folosiți pentru susținerea unor investiții majore pentru oraș din fonduri europene.

Este vorba despre achiziția celor 21 de noi tramvaie care vor începe să circule în oraș din această toamnă, unde cofinanțarea Primăriei Timișoara este de 38,4 milioane de lei, dar și reabilitarea Căii Bogdăneștilor, inclusiv a liniilor de tramvai, preconizată să dureze până în 2023 și unde cofinanțarea din fonduri locale ar fi fost de 59,1 milioane de lei.


Cele două proiecte sunt finanțate parțial din fonduri europene, iar banii din acest credit vor acoperi costurile neeligibile.

Banii vor fi folosiți și pentru actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, în valoare totală de 1,4 milioane de lei, din care creditul de la BERD reprezintă 1 milion de lei.

De asemenea, 1,5 milioane de lei din acest credit vor fi utilizați pentru Studiul privind optimizarea rețelei de transport, inclusiv benzi dedicate, prețul total al acestuia fiind de 2,5 de lei.

Consilierul local Dan Diaconu de la PNL s-a arătat revoltat de prețurile pentru ultimele două proiecte.

„În ce univers un studiu de rute de transport în comun poate să coste 500.000 de euro? Sigur că valoarea va scădea la licitație, dar mi se pare o sumă foarte mare. De asemenea, nu știu cum actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă costă aproape cât Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Insist asupra acestor două studii care nu aduc nici măcar o zonă de fezabilitate”, a spus Diaconu.

City-managerul Matei Creiveanu a explicat că, practic, acest acord este o colaborare pe termen lung cu BERD.

„Planul de Mobilitate Urbană Durabilă este cheia de accesare a fondurilor europene. Ne dorim ca aceste studii să fie contractate în baza achizițiilor BERD ca să fim siguri că vom contracta soluții reale și nu hârtie. BERD are proiecte de succes de readucere pe linia de plutire a companiilor de transport din sud-estul Europei, inclusiv alte orașe din România”, a spus Creiveanu.

„Rutele pe care le folosim acum sunt din anii ’80, multe platforme au dat faliment, au apărut blocuri în locul fabricilor. Ca să știm care sunt proiectele prioritare pentru următorii zece ani avem nevoie de acest studiu”, a spus viceprimarul Ruben Lațcău de la USR PLUS în ședința consiliului local de marți.

1 COMENTARIU

  1. ba, ce misto e sa votezi sa-ti intre bani de spaga in buzunar. da-v-as mwie cu lopata in cap, ba, ratatilor. cine plateste imprumuturile astea, ba, mamicile voastre?

Dă-i un răspuns lui tibi Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.