Culiță Chiș anunță finalizarea testelor pentru noile tramvaie care vor circula în...

Culiță Chiș anunță finalizarea testelor pentru noile tramvaie care vor circula în Timișoara, „deși am fost eliminat din cadrul echipei de implementare a proiectului”

1
DISTRIBUIȚI

Astăzi au fost finalizate ultimele teste pentru noile tramvaie Bozankaya, care vor circula în curând în Timișoara. Anunțul a fost făcut de Culiță Chiș, „în calitate de Director General al Direcţiei, Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi, deși am fost eliminat din cadrul echipei de implementare a proiectului”.

Omologarea noilor garnituri conform reglementărilor Autoritatății Feroviare Române a fost făcută în urma a 57 de teste și încercări, testele critice fiind efectuate de laboratoare acreditate UE: VZU Plzen, Cehia; CETEST SL, Spania; TÜV SÜD Rail GmbH, Germania și Organismul Notificat Feroviar Român (ONFR).

„Menţionez că am avizat toate procedurile de testare, respectiv rapoartele de testare, în calitate de Director General al Direcţiei, Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi, desi am fost eliminat din cadrul echipei de implementare a proiectului.


Mai mult, persoanelor din cadrul AFER Bucureşti, care se ocupă de agrementarea tramvaiului «Timişoara», prin noua organigramă din data de 13 octombrie 2021, le-au fost desfiinţate posturile. Având în vedere statutul de funcţionar public nu pot face mai multe comentarii în acest sens. Cu toate piedicile intampinate pe parcurs, tramvaiul «Timişoara» merge mai departe! Nimeni si nimic nu mai poate împiedica ca Timişoara sa aibă cele mai perfomante tramvaie, tramvaiele cu cea mai mare autonomie din lume. Multumesc echipei de implementare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara care lucreaza la acest proiect de 5 ani, de la ideea de proiect si pana la ultimele detalii de design, echipei furnizorului din Ankara, precum şi echipei de la Societatea de Transport Timişoara SA”, a transmis Culiță Chiș.

Conform „fișei tehnice”, noile tramvaie au o lungime de 29,95 metri, 2,40 metri lățime și pot transporta un număr maxim de 200 de călători. În cazul unei pene de curent sau avarii la rețea, autonomia tramvaiului, asigurată de baterie, este de 63 de kilometri. Contractul de furnizare a fost semnat în 2019, iar fiecare garnitură costă 9.736.875,00 lei, fără TVA, finanțarea fiind din fonduri europene.

Culiță Chiș se află în conflict deschis cu noua administrație din Primăria Timișoara, după modificarea organigramei.

1 COMENTARIU

Dă-i un răspuns lui Q Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.