Viceprimarul Lațcău acuză faptul că elevii din „suburbii” care vin în Timișoara...

Viceprimarul Lațcău acuză faptul că elevii din „suburbii” care vin în Timișoara creează „o problemă uriașă în trafic”. Care este soluția

9
DISTRIBUIȚI

 

Locuitorii din zonele perirurbane, „suburbii”, cum le numește viceprimarul Ruben Lațcău de la USR PLUS, se fac „vinovați” de cozile din trafic. Deși s-au mutat la Dumbrăvița, Giroc sau Urseni, aceștia continuă să-și aducă zi de zi copiii la școlile din Timișoara.

„Sunt cetățeni care sunt ai Timișoarei într-un fel sau altul, care au sau n-au buletin în Timișoara, sau doar un membru al familiei mai are, care au ales să se mute la marginea orașului deoarece casa era mai ieftină și doreau o curte, o piscină, liniște și care în fiecare zi vin cu mașina în oraș. Într-adevăr, la un moment dat va trebui cu toții la nivel colectiv să înțelegem că nu poți să fi și în suburbii la o casă mai ieftină ca la Timișoara și cu avantajele de a locui în Timișoara. Și avem o problemă uriașă în trafic în fiecare zi generată de copiii care vin la școală în Timișoara, deși potrivit legislației, copiii ar trebui să meargă în localitatea de domiciliu, pe zona de circumscripție”, a spus viceprimarul Ruben Lațcău.

Edilul a făcut aceste afirmații în cadrul dezbaterii publice privind noul regulament de parcare, care a avut loc vineri după-masă în sistem on-line, după ce un participant „i-a aruncat mănușa”.

„Avem foarte multe școli în Timișoara care sunt pline de copii practic din jurul Timișoarei.


E absolut normal ca fiecare părinte să-și dea copilul la o cea mai bună școală și să se asigure că elevul beneficiază de educație de calitate, dar cum trebuie să înțelegem că în momentul în care alegem să ne mutăm la Urseni ajungem mai greu la Școala Generală 30. Și dau acest exemplu pentru că în acest an avem 174 de copii înscriși în clasa zero la Școala Generală 30. Dintre aceștia, 140 sunt din Timișoara, restul toți au flotant și sunt din afara Timișoarei.

Atunci acest trafic, acest du-te vino constant, acești 120.000 de locuitori care au ales să se mute într-o comună periurbană care nu beneficiază de infrastructură, unde nu avem transport în comun la un nivel destul de ridicat, unde nu avem școli, unde nu avem infrastructură edilitară aferentă, toată presiunea asta vine de fapt pe Timișoara și atunci arterele mari ale Timișoarei suferă din cauza acestui trafic zilnic al cetățenilor din periurban”, a fost de părere Ruben Lațcău.

Viceprimarul spune că nu este ușor de găsit o soluție și că trebuie luate mai multe măsuri.

„Eu cred că nu putem să rezolvăm această problemă printr-un nou regulament sau într-un an ori doi ani. Rezolvarea este una sistemică, la fel cum ea s-a creat. Avem nevoie de o urbanizare mai sănătoasă, de planul de mobilitate și PUG-uri bine gândite, avem nevoie să extindem rețeaua de transport public, să cumpărăm flotă de transport, să avem un sistem de parcare modern, să avem un sistem park and ride, unde poți să îți lași mașina la marginea orașului”, a fost de părere viceprimarul Timișoarei.

9 COMENTARII

  1. Se vede că ați memorat, și repetați ca papagalul niste concepte fara sa pricepeți o ioată din ce spuneți. Zonele de care vorbiți nu pot decât să fie integrate in zona metropolitană și tratate ca un ansamblu, dar pentru aceste lucruri trebuie mult mai multă educație și coloana vertebrală decât aveți voi. Conceptele la care faceți referire cu parcări la marginea orașului merg pentru comune și orașe aflate la 30 ..40 km.Ce faci mergi cu mașina 3 km până in parcare și după aceea iei 2 autobuze pentru a face inca 4 km? Asta este situația actuală în Timișoara. Sau planul B obligi populația să își desfășoare activitatea în localitatea de reședință, un fel de iobăgie. Nu vedeți ce aberații debitați?

    • Nu, nu e nevoie sa lasi masina in parcare si sa schimbi 2 autobuze pana la scoala.
      Poti sa-ti duci copilul la scoala primara in Dumbravita, Mosnita, Giroc, etc. Asadar il vei duce pe jos la scoala, pentru ca scoala e la 2 pasi de casa ta (circumscriptia). Nu vei mai pierde 1 ora in trafic cu masina si nici nu vei mai polua. Copilul va face si el miscare, nu va mai deveni obez si se va putea intalni la joaca sau pentru teme cu colegii de clasa care toti locuiesc in acelasi cartier cu el. Lejer s-ar putea face o clasa la Moisil cu copii numai din Dumbravita. care-i spilul sa fii coleg cu vecinii de strada la scoala la Moisil si nu la Dumbravita? Se da Nobel la Moisil la absolvirea clasei a IV-a?

  2. Se vede că ați memorat, și repetați ca papagalul niste concepte fara sa pricepeți o ioată din ce spuneți. Zonele de care vorbiți nu pot decât să fie integrate in zona metropolitană și tratate ca un ansamblu, dar pentru aceste lucruri trebuie mult mai multă educație și coloana vertebrală decât aveți voi. Conceptele la care faceți referire cu parcări la marginea orașului merg pentru comune și orașe aflate la 30 ..40 km.Ce faci mergi cu mașina 3 km până in parcare și după aceea iei 2 autobuze pentru a face inca 4 km? Asta este situația actuală în Timișoara. Sau planul B obligi populația să își desfășoare activitatea în localitatea de reședință, un fel de iobăgie. Nu vedeți ce aberații debitați?
    In altă ordine de idei, cei din Giroc, Dumbrăvița Urseni, nu sunt demni de Timișoara așa că timișoreni care v ați mutat acolo, nu mai aveți ce lucra sau a va da copiii la școală acolo?asta doriți?, Astea nu sunt idei marxiste, sunt fascistă de a dreptul, marxiștii erau pentru niformizarea societății nu segregarea ei.

  3. Microbuzele școlare ale lui Robu sunt o mare porcărie. Ia încercați sa faceți stații pentru microbuze școlare la toate întrările în Timișoara. În condițiile în care foarte multa lume lucrează de acasă….ar putea fi o rezolvare. Adică lași copilul în stație și îl iei tot de acolo evitând astfel sa mai intrii cu mașina în oraș. Vorbim aici de toți elevii, inclusiv cei de la liceu.

  4. Dar oamenii care vin din suburbii ca să lucreze în Timișoara …ăia nu mai prezintă o problema? Ca să isi ascunda incompetenta mai bine, dă vina tot pe oamneii de rând. Dar nu se uita că se ridică cartiere întregi care au ca acces o străduță îngustă cu o banda pe sens…iar cartierele respective vor avea zeci de apartamente sau chiar sute… cu zeci sau sute de mașini care vor sta in ambuteiaje pt că tot traficul sa va concentra pe o străduță cu o banda pe sens. Nu văd că blochează bulevarde sau intersecții importante cu lucrări începute de mai bine de 7-8 luni iar vara s-a lucrat puțin spre de loc…iar cum a venit toamna, și începerea școlii,a dat hărnicia in ei,de au blocat tot…. Nu văd că nu există parcări iar mașinile ocupa o banda de mers, pe bulevardele importante din oras,nu văd că semafoarele ar putea fi setate să meargă în 4 timpi nu să aștepte cel care virează stânga,pe cei care îi vin din fata,și astfel să reușească să treacă 2-3masini/semafor…etc…pai da….noi suntem de vina că va alegem și ajungeți în funcții importante pentru care nu aveți nici o pregătire .
    Ps…0 reprezintă o nulitate…nu exista clasa 0, exista doar clasa pregătitoare…dar se vede că pentru dumneavoastră și nu numai,in general pentru clasa politică,școală reprezintă o nulitate. Cate scoli s-au ridicat în ultimii 10 ani in Timișoara? Doar containere s-au dus că să acopere Nr de clase lipsa…in locul dumneavoastră nici nu aș avea curaj să discut despre așa ceva,doar după ce as știi că am construit școli și ca s-a făcut tot posibilul ca să existe un transport periurban de calitate cu curse macar din 30 in 30 minute…atunci lumea ar renunța la mașina și și-ar duce copilul cu autobusul…

Dă-i un răspuns lui Nelu Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.