p>

Izolarea artiștilor din toate domeniile artei în prima jumătate a anului 2020, perioada celor mai severe restricții din timpul pandemiei de Covid-19 a fost în unele cazuri și un prilej al unor noi și inevitabile introspecții, al găsirii unor noi modalități de exprimare. Artiștii au fost printre cei mai afectați de imposibilitatea de a-și prezenta lucrările publicului în perioada restricțiilor din ultimii doi ani iar ca revanșă, ICR Lisabona propune acum o retrospectivă a pandemiei din perspectiva grupului NOIMA. Însuși titlul expoziției sugerează fractura pe care pandemia a provocat-o în viața artiștilor și nu numai, cei dintâi orientându-se spre limbajul land-art și spre documentul video, trimis în expoziții la distanță, căci întâlnirile au fost restrânse, în locuri izolate, fără public. Timpul a fost însă folosit și pentru prelucrarea și arhivarea unor date adunate pe parcursul celor aproape 20 de ani de existență a grupului NOIMA, un atelier colectiv de pictură înființat de tineri artiști care au studiat pictura cu maestrul Constantin Flondor. Grupul s-a arîtat deschis adesea și altor medii de exprimare – video, fotografie, instalație sau performance. Debutul grupului a fost legat de o revenire a picturii de „plein air” dar multe dintre acțiunile grupării din ultimii ani se sprijină pe experiența observării realității înconjurătoare, ceea ce, în contextul realității pandemice, a devenit un atuu neașteptat.
Expoziția va avea vernisajul în data de 10 februarie, ora 18:30, în prezența artistului Cosmin Frunteș, și va fi deschisă până în 22 martie.