Rectorul Universității de Vest din Timișoara este nemulțumit de faptul că sistemul educațional din țara noastră nu promovează performanța. Marilen Pirtea a ajuns la concluzia că, în prezent, în România învățământul este „mai mult un sistem social, decât unul de performanță și tot ce înseamnă finanțarea acestuia se face într-un fel de masificare a educației și nu de a promova elitele și de a stimula adevăratele repere de performanță din domeniul educației”.
Tocmai de aceea, rectorul universității timișorene spune că elevii care reușesc să obțină performanțe remarcabile la olimpiadele la care participă o fac datorită lor, nu datorită sistemului.
„Ne lăudăm peste tot cu olimpicii și numărul mare de premianți la olimpiade, dar aceștia nu sunt un produs al sistemului educațional, sunt un produs al lor ca și indivizi, al părinților, al dăruirii lor și poate pregătirii lor individuale cu anumiți profesori. Sistemul educațional nu generează în România acest demers al performanței”, consideră Marilen Pirtea.
Mai mult, rectorul Universității de Vest din Timișoara este de părere că nu este o idee bună să-i considerăm pe elevii care reușesc să promoveze examenul de Bacalaureat ca fiind deja foarte buni. „Vorbim despre un examen de maturitate care, de fapt, ar trebui să le dea accesul într-o concurență și o competiție educațională care să genereze performanță. Noi îi luăm ca atare, ca fiind ei cei buni. De fapt, de acolo ar trebui să se facă selecția”, a conchis Marilen Pirtea.