Consiliul Local, reunit astăzi în plen, a votat o adresă a Curţii de Conturi privind raportul de control încheiat în urma unei acţiuni voluminoase intitulate “Controlul modului de utilizarea a alocaţiilor bugetare pentru investiţii la unităţile administrativ teritoriale pentru perioada 01.01.1990 – 31.12. 2012”. Actul a intrat pe ordinea suplimentară. Potrivit edilului-șef Nicolae Robu, acest raport a arătat mai multe nereguli legate de investițiile primăriei, dar și legate de organizarea internă. Printre care a enumerat neiventarierea obiectivelor în curs pe stadii de execuţie, faptul că nu au fost stabilite indicativele pe performanţă pentru atingerea obiectivelor, nerealizarea anuală a planului anual de audit intern şi neîncadrarea în perioada de timp alocată fiecărei misiuni de audit, nerespectarea clauzelor contractuale stabilite privind calitatea bunurilor livrate, lucrărilor executate servicii prestate, bunuri stabilite, faptul că nu au fost luate măsurile pentru recuperarea creanţelor sau măsuri legate de cunoaşterea activelor fixe.
Pentru remedierea neajunsurilor, Curtea de Conturi a stabilit luarea mai multor măsuri, printre care lucrări de inventariere a bunurilor aflate în curs de execuţie, prin menţionarea obiectivului, precum şi în funcţie de volumul lucrărilor, luarea de măsuri privind adoptărea de către CLT a unei hotărâri prin care să stabilească sfera auditului public intern sau identificarea riscurilor asociate activităţilor. Termenul de realizare a măsurilor a fost stabilit la 30 august 2013. Edilul şef comentat că, mai nou, Curtea de Conturi e ca un pescar experimentat şi vine la primărie că ştie că aici e material bun. „Eu am dat un număr mare de dispoziţii, am procedat şi la reorganizarea internă a activităţii în primărie, astfel încât pe de o parte să corectăm ceea ce nu este în regulă înainte de a primi acest raport din partea Curţii de Conturi. Dorim ca viitoarele controale care vor viza mandatul meu de primar să nu conducă la astfel de nereguli”.