Control inopinat al Consiliului Concurenţei la aeroportul „Traian Vuia”

Control inopinat al Consiliului Concurenţei la aeroportul „Traian Vuia”

31
DISTRIBUIȚI

Consiliul Concurenţei a efectuat o inspecţie inopinată la sediul Societăţii Naţionale Aeroportul
Internaţional Timişoara “Traian Vuia” S.A, a anunțat, astăzi instituția de control prin intermediul unui comunicat de presă. Inspecţia a avut loc în cadrul investigaţiei privind un posibil abuz de poziţie dominantă al SN  Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” S.A. manifestat, în special, prin stabilirea unor condiţii  tarifare discriminatorii pentru furnizarea de servicii de handling la sol şi pentru accesul la infrastructura aeroportuară. Documentele ridicate în cadrul acestei inspecţii se află în analiza autorităţii române de concurenţă,  în cadrul procedurilor specifice investigaţiei.


„Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui  posibil comportament anticoncurenţial. Efectuarea acestor inspecţii nu reprezintă o  antepronunţare a Consiliului Concurenţei nici în ceea ce priveşte vinovăţia companiei investigate şi  nici în ceea ce priveşte rezultatul final al investigaţiei declanşate”, se precizează în comunicat. Dacă în cadrul investigaţiei, comportamentul anticoncurenţial al SN Aeroportul Internaţional  “Traian Vuia” S.A. va fi confirmat, autoritatea română de concurenţă poate aplica o amendă ce  poate ajunge până la 10% din cifra de afaceri. „Consiliul Concurenţei nu face decât să răspundă unei reclamaţii făcută de Carpatair în aprilie 2012 care, din punctul nostru de vedere, dublează reclamaţia depusă de această companie la Comisia Europeană în 2010. Probleme nu vor fi decât dacă nu vom putea să răspundem prompt, eficient şi transparent la toate solicitările Consiliului Concurenţei”, a declarat pentru PRESSALERT.ro directorul aeroportului „Traian Vuia”, Dan Idolu.

31 COMENTARII

  1. Una din „surse” imi comunica,ca grevistii:caragui,stoica,lazar,simici,”coordonati” de Les,trimit sistematic plangeri la I.T.M.,M.T.I.cu tot felul de tampenii(betii,sticle,violuri),poate,poate obtin o clementa din partea…cui?

  2. pilotul carpatair
    24/03/2011 – 12:38 AM
    Cum adica sa preia aeroportul arad:”cu japca?”In tara asta exista legi,proceduri,chiar daca politicul dicteaza.Probabil ca acest director politic Samartinean Cornel-Mircea(chilotarul) este noua trompeta a presedintelui Cjt,si transmite mesaje “curajoase” primarului de Arad.De urmarit!Dnul din poza minte cu privire la tarife,si daca este atit de curajos precum vrea sa para,sa faca publica “intelapta politica noua de marketing si de tarifare”. .Pt stinta unora,tariful maxim practicat la Timisoara este 18 euro/pasager(si nu18-20euro mediu),iar reducerile se fac functie de volumul de trafic si nu functie de serviciile pe care le solicita(minciuna).Dnul director nu mai are nevoie de securitate,drept pentru care a redus tariful de securitate aeroportuara de 5 ori fara aprobarea ministerului transporturilor asa cum cer procedurile.In schimb, a introdus un tarif de dezvoltare de 8 euro cu care vrea sa-si construiasca hotel linga aeroport ,asa cum a declarat(inutil-hotelierii adevarati stiu de ce).Discountul pt Wizz este conform noii politici de 73%/pasager.A facut un haos in politica comerciala a aeroportului,care contravine oricaror reguli de specialitate datorita nestintei si arogantei.
    Asta a fost principala activitate a marelui manager Samartinean Cornel-Mircea,sa escrocheze,sa umileasca angajatii aeroportului Timisoara,sa imparta banii cu Ostaficiuc si cu P.D.L.,tehnic taranul,nu?

  3. Samartinean Cornel-Mircea cinstitul!!!
    06/07/2012 – 7:52 PM
    Consiliul de Administratie-2010-2012
    Samartinean Cornel-Mircea- presedinte – director general S.N. Aeroportul International Timisoara – Traian Vuia S.A.
    1.Cîndea Aurel – membru
    2.Dobre Florea – membru
    3.Băzăvan Raluca Maria – membru
    4.Lazăr Mariana Laura – membru
    5.Florea Dobre – membru
    6.Căprariu Marian Daniel– membru Pozitia 2 si 5,aceeasi persoana oare,domnule Samartinean Cornel-Mircea?De ce?Pentru ca Samartinean Cornel-Mircea avea ca presedinte de consiliu de administratie o retributie lunara de 15.000 ron,iar un membru 13% din suma lui,deci mai sutea finut inca 1.950 ron pentru dubla identitate!?!plus cea de manager de 7.000 ron,plus 2-3% din licitatii fantoma,multi bani taranoiule,tu strigai uite hotul,urmareai angajatii aeroportului cu camere,onanistule!!!
    Samartinean fara titlu de diploma!!!

  4. “Îi atenţionez pe cei ce generează sau dezvoltă aceste ata­curi fără o bază legală că sunt pasibili de a răspunde în faţa legii.Cu deosebită consideraţie, Ing. Cornel Mircea Sămărtinean.”

  5. Cornel Sămărtinean nu au putut fi contactat, după ce și-a blocat numărul de telefon, apelurile fiind „redirecționat către o destinație invalidă”. Mircea Preunca nu a fost nici el mai darnic cu declarațiile. „Sunt într-o ședință, nu pot vorbi”, a spus acesta. Noua conducere a aeroportului a depus, luni, o plângere penală la Parchet, pentru supravegherile ilegale.

  6. Este vorba despre terminalul non-Schengen, în valoare de peste 3,5 milioane de euro, continuarea lucrărilor la sistemul electronic de supraveghere perimetrală, asfaltarea drumului perimetral şi realizarea sistemului de electro-alimentare a perimetrului de securitate. Cu toate acestea, conducerea aeroportului se aşteaptă la un an dificil. „Putem spune că 2010 a fost un an al realizărilor. Ne aşteapta însă un 2011 mult mai greu, deoarece ne dorim să depăşim recordurile anului care s-a încheiat. Avem noi ţinte de atins, vrem să aducem noi destinaţii, să dezvoltăm aeroportul“, spune Cornel Sămărtinean, directorul Aeroportului Internaţional Timişoara.

  7. Cornel Samartinean, in varsta de 43 de ani, provine din mediul privat si a facut afaceri cu comert textile. Acesta este inginer si membru in Biroul Permanent Judetean al PD-L Timis, potrivit agentiei NewsIn.

    Intrebat imediat dupa numirea sa, pe ce criterii a ajuns la conducerea aeroportului din Timisoara, Samartinean a declarat ca nu poate spune motivele pentru care a fost propus de catre organizatie pentru aceasta functie.

    Data: 17.03.2010 / Sursa: Andreea Tatomir

  8. verificati organigrama aeroportului, verificati cum se fac angajari la aeroport,
    cum se indeparteaza angajatii cu vechime in detrimentul celor noi veniti (de la
    firma lui samartinean si a lui mircea preunca), care firma a montat aprox. 50
    camere video pentru supravegherea angajatilor aeroportului, de la ce firma au
    fost achizitionate telefoanele de serviciu (care sunt toate ascultate de catre
    dl. preunca) cum a ajuns director operational caragui cristian care are multe
    antecedente la activ (a lovit doua avioane si cred ca este in evidenta politiei
    cu sustrageri de combustibil ), cum a ajuns sef serviciu dispecerat sol adela
    botas care (curios) a umblat cu fratele lui idolu (fostul director) si care are
    o vaga experienta in domeniul dirijarii aeronavelor la sol, cum a ajuns sef
    serviciu securitate aeroportuara dan alin , un fost angajat de la SRI venit pe
    filiera lui preunca fara nici o experienta in domeniul securitatii aeronautice,
    cum a ajuns sef serviciu infrastructura luchian marian soferul personal al lui
    samartinean , cum s-a infiintat biroul de reglementari aeronautice unde
    principalii actori sunt lupu valeriu , vinovat de moartea a citorva zeci de
    oameni intr-un accident aviatic fiindca nu a vrut sa degivreze un avion, neagu
    cristian, care nici nu mai stiu la a cita angajare este la aeroport si care
    crede ca el a inventat apa calda, mai este un angajat tot de-al lui samartinean
    care pe bune fara vreo ironie , nu stie sa scrie, dar stie sa se semneze… ,
    director administrativ ciolan aurelian (nu ciolan ciprian de la securitate,
    asupra caruia vom mai reveni), care a reusit performanta sa reinvie un espero cu
    aprox 5000 euro (fosta masina folosita de comandantul strimbeanu), directorul
    comercial , mezin marius care scoate din casieria aeroportului cite 500 lei
    pentru un buchet de flori cind vine d-na udrea elena ( cam cinci – sase
    buchete pentru o delegatie) si multe altele pe care le vom aduce la cunostinta
    publicului larg.

  9. Date de contact
    Numele companiei:S.c. Gittanos Company S.r.l.
    Persoana de contact:Samartinean Cornel
    Adresa:Str. Dacilor, Nr. 14
    Localitate:Timisoara
    Judet:Timis
    Telefon:0256 203187
    Fax:0256 288147

  10. Produse si servicii:articole de lenjerie intima, ciorapi, sosete, pijamaleTipul companiei:AltulPiata de desfacere:RomaniaNr angajati:51-100Certificate:-Anul infiintarii:1994

  11. 1.Cum a semnat Aeroportul “Traian Vuia” un contract în ianuarie pentru care cerea ofertă de preţ în martie
    26/03/2010 Investigaţii | Dragoş Boţa

    Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara a fost transformat de fostul director Dan Idolu în sursă de profit maxim pentru firmele Saero, aeroportul traian vuia timisoara ppatronata de Cristian Chebuţiu şi UCM Reşita, reprezentată de Adrian Chebuţiu, naşul directorului. PRESSALERT.ro continuă seria dezvăluirilor despre contractele cu cântec semnate cu aceste firme de aeroport, dar care au fost trecute cu vederea de toate controalele din ultimii ani.

    În toamna lui 2004 se organizează o licitaţie pentru achiziţionarea a 40.000 litri lichid degivrant pentru pistă, firma Saero câştigând cu o ofertă de 60.000 de euro. În februarie 2005, se solicită, printr-un memoriu intern, suplimentarea contractului pe motiv că a fost o iarnă grea şi cantitatea de lichid comandată este consumată, aproape în totalitate. La începutul lui martie, Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” trimite o adresă prin care cere în mod imperativ preţurile de la Saero pentru suplimentarea de lichid degivrant. Cu toate acestea, în documentele instituţiei, apare o anexă semnată în …ianuarie 2005 pentru o suplimentare de 60.000 l îm valoare de peste 97.000 euro. Asta în condiţiile în care, valoarea anexei nu avea voie să depăşească valoric jumătate din suma contractului iniţial. Ulterior, în toamna lui 2005, aeroportul se pregăteşte de iarna următoare şi în urma unei licitaţii cumpără tot de la Saero 100.000 litri de lichid degivrant pentru 183.260 euro plus TVA.

    UCM Reşiţa, reprezentată de naşul directorului Dan Idolu, a câştigat licitaţia pentru construirea de porţi de îmbarcare în zona aerogării de plecări externe, după ce s-a “războit” cu un singur contraofertant. Valoarea iniţială a afacerii – 330.681 euro plus TVA, iar durată de execuţie 5 luni. Ulterior termenul de finalizare s-a amânat de nu mai puţin de patru ori pe diverse motive „devierea canalizării pluviale şi menajere, modificarea unor elemente la scările metalice montate, acestea au fost redebitate pe şantier” sau „lucrări efectuate sub traficul de călători”. Conform tradiţiei, a apărut şi o anexă prin care s-au efectuat lucrări suplimentare de 159.489,75 euro.

    Un alt contract important primit de firma naşului de la finul director a fost cel de extindere aerogară curse interne, la licitaţie singura firma care s-a prezentat fiind UCM Reşiţa. A câştigat cu o ofertă de 484.140 euro. Se semnează, apoi, o anexă pentru lucrări suplimentare la contract în valoare de 237.073 euro- „datorită modificărilor proiectului tehnic”. Lucrările suplimentare au constat, printre altele, în construirea unei scări de acces pentru fluxul de pasageri de la etaj spre parter, în lateral, construirea de grupuri sanitare.

    Din 2004 şi până în 2008, Saero SRL a primit mai multe contracte de la Aeroportul Timişoara – în 2004 a livrat 7 cărucioare de platformă, în urma unei cereri de ofertă, pentru 23.596,76 euro şi 5 cărucioare pentru transportul bagajelor cu 7560 euro; în următorul an 5 cărucioare de platformă pentru 11.900 euro; în 2006 – 5 cărucioare platformă hand luggage pentru 9000 euro plus TVA. În 2005, aeroportul din Timişoara a achiziţionat o autospecială pentru stingerea incendiilor second hand de la Saero pentru 118.574 euro cu TVA, în 2006, în regim de urgenţă, un echipament de degivrare-antigivrare a aeronavelor” cu 65.000 euro şi în 2008 o staţie mobilă de distribuţie carburant cu 59.900 euro. Saero a semnat şi un contract service revizii periodice pentru cele 7 uşi glisante ale aeroportului în valoare de 8253 lei pentru tot anul 2006.
    2 Raspunsuri la Cum a semnat Aeroportul “Traian Vuia” un contract în ianuarie pentru care cerea ofertă de preţ în martie

    aburici de mehala 26/03/2010 – 8:55 PM

    Pai tot e bine. Necolaiciuc la CFR a cumparat barci si costume de scafandru, la pret de locomotive TGV.
    Dragos tu ai uitat ca in luna ianuarie sunt multe sarbatori. pai, si atunci normal ca dom director, “aburit” (dar nu de mehala, ci de alcool) a uitat sa ceara oferta de pret. A cerut-o si el intr-o doara, prin martie, doar ca sa existe la dosar o hartie. Doar nu s-a gandit ca cineva o sa se uite la asemenea “amanunte” cum ar fi datele sau sumele.
    Astia chiar nu mai au nici un pic de bun simt. Chiar si la noi, in Mehala, cand s-a construit catedrala pe banii regelui Carol s-a furat de o capela. Astia de astazi ar fi furat totul si n-am fi avut catedrala.

    MAI DRAGA IDOLUE NASUL TAu a focut un pic de puscarie poate iti da niste detaliiiiiii BOULE

    2.EXCLUSIV Taxa de securitate a Aeroportului Timişoara, pusă gaj pentru un contract câştigat de naşul fostului director Idolu
    19/03/2010 Investigaţii | Dragoş Boţa

    Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara a fost transformat în ultimii ani în sursă de profit pentru apropiaţii fostului director Dan Idolu, care a dan idolu pieşt, însă, bine la toate controalele efectuate în cele trei regimuri politice în care a supravieţuit. Din 2004 si pana in 2009, firmele Saero, patronata de Cristian Chebuţiu şi UCM Reşita, reprezentată în relaţia cu Aeroportul Internaţional Timişoara de Adrian Chebuţiu, naşul lui Idolu, au fost principalele contracte de investiţii. În această perioadă cele doua firme au încheiat cu aeroportul din Timişoara 17 contracte , de la achiziţii de soluţie de degivrare, echipamente, construcţii până la contractul de service pentru uşile glisante de la aeroport. Multe dintre acestea au fost încheiate în urma încredinţării directe sau prin licitaţii fără prea multă concurenţă.

    Unul dintre cele mai suspecte contracte s-a derulat în 2005, când a fost organizată licitaţia pentru achiziţionarea a două unităţi autopropulsante pentru degivrarea, protecţia aeronavelor la givrare, patru tractoare pentru tractarea trenului de bagaje, un tractor pentru tractarea trenului de bagaje a aeronavelor. La licitaţie participă Saero SRL şi o altă firmă, care a fost “mână moartă” şi în alte licitaţii. În mod ciudat, pentru acest contract, Aeroportul Timişoara a ales ca variantă de finanţare creditul financiar de tip credit furnizor. Altfel spus, aeroportul se angaja să garanteze pentru câştigător un credit prin care firma respectivă să poată să achiziţioneze utilajele, care urmau să fie, ulterior, vândute celor de la “Traian Vuia”. Practic, câştigătorului i se asigura o afacere de succes fără să investească nimic şi fără să-şi asigure nici un risc. Saero cu o ofertă de 1.536.491,6 euro din care 1.192.660 euro plus 343.831,6 euro cheltuieli de finanţare a fost declarată câştigătoare. Ulterior, între Aeroportul Internaţional Timişoara, Saero şi BRD au fost semnate o serie de contracte. În aceste documente, s-a precizat faptul că pe lângă utilaje, Aeroportul Timişoara a garantat creditul de 5.294.340 lei cu “gaj pe sume de bani viitoare provenind din incasările viitoare ale AIT în valoare de 1.400.000 euro reprezentând taxa de securitate de 7 euro pe pasager la un volum estimat de 200.000 pasageri pentru 2006”. De asemenea, banca îşi rezerva în orice moment dreptul de a retrage sumele din contul respectiv, dacă nu s-ar fi achitat ratele. Conform normelor Ministerului Transporturilor, taxa de securitate poate fi folosită exclusiv pentru asigurarea măsurilor de siguranţă, fiind interzisă orice altă destinaţie. Fostul director Dan Idolu nu a putut fi contactat pentru a explica motivele pentru care au fost scoase la ruleta rusească fondurile de securitate ale Aeroportului “Traian Vuia”.

    ITI MAI ADUCI AMINTE DL IDOULE…POATE SE INTERESEAZA SI ALTIIII SI BOTA BINEINTELES

    3Ce a uitat să spună ministrul Berceanu despre fostul director al aeroportului din Timişoara
    18/03/2010 Ştiri | Dragoş Boţa

    Ministrul Radu Berceanu a încercat, ieri, să salveze bâlbâielile de pe Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara aruncând aeroportul traian vuia timisoara ppisica spre “fostul director care tocmai şi-a dat demisia”. Referirea era la Dan Idolu, cel care a condus aeroportul din 2002 până în 2009. Instalat pe vremea PSD, Idolu a fost printre puţinii care a supravieţuit şi în timpul guvernării de dreapta din perioada 2004-2008, reuşind să intre în graţiile ministrului Ludovic Orban. După venirea la putere a PD-L, Idolu a reuşit să-l mulţumească şi pe ministrul Berceanu prin activitatea sa. Numai aşa se poate explica de ce după ce a demis toţi directorii care conduceau aeroporturile din subordinea Ministerului Transporturilor, Idolu a fost singurul repus în funcţie de Berceanu. Ulterior, l-a demis invocând o serie de nereguli care i-ar fi fost semnalate. În ciuda declaraţiilor războinice ale lui Radu Berceanu, în realitate nu s-a întâmplat nimic. Numit de o lună, noul director Alexandru Chirilă şi-a dat demisia, motivând că “am făcu acest gest din cauza situaţiei în care se găseşte instituţia. Sper sa nu fie chiar dezastru. Nu s-a facut o descărcare de gestiune de la fostul director. Nu a existat o predare-primire efectivă între mine şi fostul director. Nu vreau să comentez mai mult asupra situaţiei pe care am găsit-o”. Cu toate că a anunţat că a solicitat un control al Corpului de control al Ministerului Transporturilor, ancheta nu a mai avut loc. Chirilă a plecat fără să mai prezinte nici un document. În mod ciudat, absolut toate controalele efectuate în ultimii ani la aeroport, indiferent de culoarea regimului politic, nu au scos la iveală vreo problemă. Începând de mâine, PRESSALERT.ro va prezenta mai multe investigaţii legate despre modul în care s-au cheltuit banii publici, cine au fost principali beneficiari şi cum s-a ajuns până la situaţia în care aeroportul să garanteze un credit pentru un furnizor de echipamente, girând cu fondurile destinate securităţii principalei porţi aeriene din vestul ţării.

    4.Demiterea lui Idolu, grăbită de un sms pro PSD, trimis consilierei lui Berceanu
    15/12/2009 Ştiri | Dragoş Boţa

    Ministrul Radu Berceanu şi-a explicat, astăzi, graba de a-l demite, chiar în prima zi după prezidenţiale, pe Dan Idolu din funcţia de director al Aeroportului Internaţional “Traian Vuia” Timişoara- “am avut mai multe plângeri legate de activitatea de aici, sigur, ca de obicei, unele au fost mai întemeiate, altele mai puţin întemeiate. Cred că la un moment dat o schimbare şi un nou gospodar se impune”.

    constantin ostaficiuc si dan idolu

    Pe lângă motivele “tehnice” invocate de ministru există şi o altă explicaţie, mult mai…pământeană. În 6 decembrie, când Mircea Geoană şi Traian Băsescu erau în război total pentru fotoliul de la Cotroceni, de pe mobilul directorului Idolu au plecat mai multe mesaje prin care destinatarii erau invitaţi să-l voteze pe liderul social-democrat. Din greşeală, unul dintre SMS-uri a fost trimis consilierei ministrului democrat-liberal Radu Berceanu. Ulterior, Idolu a încercat să dreagă busuiocul susţinând că mobilul a ajuns la una dintre fiicele sale, care ar fi vrut să-i trimită unei alte prietene acel mesaj. În urmă cu un an, Dan Idolu a fost singurul director de aeroport repus în funcţie de Berceanu, după ce toţi directorii din minister au fot daţi afară. Acum nu s-a mai bucurat de aceiaşi susţinere nici la Bucureşti şi nici la Timişoara, unde Constantin Ostaficiuc avea propriul favorit – Alexandru Chirilă, actualul director de la “Traian Vuia”. Rămâne de văzut care vor fi rezultatele auditului anunţat la aeroport şi dacă, la final, totul va fi vis şi armonie. Mai ales că multe dintre afacerile derulate pe aeroport în ultimii ani duc şi spre lideri democrat-liberali.
    Un raspuns la Demiterea lui Idolu, grăbită de un sms pro PSD, trimis consilierei lui Berceanu

    aburici de mehala 15/12/2009 – 3:53 PM

    In viata ca la gara. Ca la aerogara. (c’est la vie, come a la guerre)
    Daca n-ar fi fost SMS-ul s-ar fi gasit altceva. Era nevoie de schimbare, pentru a putea face unificarea cu Aradul. Ca pampalaii aia nu sunt in stare (n-au fost niciodata) sa faca ceva eficient. Norocul lor ca Gogu Falca (pentru vechii colegi din studentie – Matrafox) este finu’ lu’ Base si asa se mai directioneaza ceva fonduri la Arad, ca altfel ar fi morti de foame. Asa ca vor sa exporte modelul de succes (sa moara capra vecinului) spre alte meleaguri.
    Iar PD minus L local pune botu’.

    5. Misterul penal al contractelor secretizate
    Autor: MIRCEA OPRIS
    19 martie 2010 – 16:24
    Twitter
    Facebook
    Email
    Imprimă

    La aeroportul din Timişoara s-a deschis cutia Pandorei, tot mai multe dintre contractele ilegale încheiate de fostul director Dan Idolu cu societăţi ale unor prieteni sau apropiaţi fiind făcute publice. Aceasta în ciuda măsurii luate de ministrul Radu Berceanu, cel care a secretizat contractele comerciale din Aeroportul Traian Vuia şi diverse comapnii aeriene şi societăţi comerciale. Sumele care s-au scurs ilegal din conturile societăţii aeroportuare nu sunt cunoscute, dar estimările neoficiale făcute de foşti angajaţi avansează o fraudă de câteva milioane de euro.

    Jurnalul Naţional a prezentat deja contractul dintre aeroport şi compania low-cost Wizzair, prin care 1,6 milioane de euro au fost făcute efectiv cadou operatorului de curse internaţionale. Wizzair trebuia să plătească 2 milioane de euro, pentru anul trecut, pentru că operează pe Aeroportul Timişoara. În realitate, Wizzair a virat către aeroport doar 400.000 euro, iar restul de 1,6 milioane de euro i-a primit înapoi „cadou” din partea fostei conduceri a lui Dan Idolu, cu motivaţia incredibilă că Wizzair face publicitate aeroportului de aceşti bani.

    Verificările au dovedit însă că Wizzair îşi face de fapt reclamă propriilor zboruri din Timişoara pe vreo 70 de site-uri de internet, însă această operaţiune nu poate justifica suma de 1,6 milioane de euro. Mai mult, contractul încheiat în limba engleză a fost ţinut ascuns şi a apărut tradus cu multe greşeli abia în luna decembrie. Pus la colţ de investigaţiile şi dezvăluirile de presă, actualul director, Cornel Sâmărtinean, a recunoscut că există multe contracte care au adus pagube aeroportului, printre acestea fiind inlcusiv contracte cu centre de welness şi spa pentru relaxarea conducerii sau excursii la shopping în Dubai.

    „Conducerea aeroportului avea contracte la spa şi vizite la Dubai. Au fost multe datorii şi am reuşit să le scad negociind cu fiecare în parte. Voi organiza o conferinţă de presă în care voi spune toate aceste lucruri”, a declarat Cornel Sânmărtinean.

    FRĂŢIA CONTRACTELOR
    Mai multe contracte au fost încheiate cu firmele fraţilor Cristian şi Adrian Chebuţiu, acesta din urmă fiind naşul fostului director Dan Idolu şi director al UCM Reşiţa. Astfel, contractul pentru deszăpezire nu era semnat la 7 decembrie 2009, fiind ţinut „sub preş”, cu dedicaţie pentru firma SAERO SRL, controlată de Adrian Chebuţiu, director general al UCM Reşiţa, care este naşul fostului director, Daniel Idolu.

    La fel de controversată este şi semnarea unor contracte pentru diverse lucrări şi servicii tehnice, de securitate şi control cu UTI Group, firma omului de afaceri Tiberiu Urdăreanu. Terminalul non-Schengen, care este încă în construcţie, a fost deja achitat integral, deşi lucrarea e departe de a fi recepţionată. Contractul este cu o firmă de construcţii din Arad.

    Tot de numele naşului lui Dan Idolu se leagă şi un contract extrem de important care se referă la siguranţa aeroportului. Între 2004 şi 2009, firma Saero, patronată de Cristian Chebuţiu, şi UCM Reşita, reprezentată prin naşul Adrian Chebuţiu, au primit nu mai puţin de 17 contracte de investiţii, de la construcţii, echipamente, achiziţii de soluţie de degivrare şi până la contractul de service pentru uşile automate ale clădirilor.

    În 2005 au apărut primele zvonuri despre contractele suspecte, când a fost organizată licitaţia pentru achiziţionarea a două unităţi autopropulsante pentru degivrarea, protecţia aeronavelor la givrare, patru tractoare pentru tractarea trenului de bagaje, un tractor pentru tractarea trenului de bagaje a aeronavelor. Din două firme, licitaţia a câştigat-o firma Saero SRL, cu o ofertă de 1.536.491,6 euro din care 1.192.660 euro plus 343.831,6 euro cheltuieli de finanţare a fost declarată câştigătoare.

    Prin contract, aeroportul garanta pentru câştigător un credit prin care firma să poată cumpăra utilajele, pentru ca, ulterior, acestea să fie vândute celor de la „Traian Vuia”. Pentru a demara, între Aeroportul Internaţional Timişoara, Saero SRL şi BRD au fost semnate mai multe contracte. Una dintre clauzele contractuale este aproape incredibilă, pentru că stipula că, pe lângă utilaje, Aeroportul Timişoara a garantat creditul de 5.294.340 lei cu „gaj pe sume de bani viitoare provenind din incasările viitoare ale AIT în valoare de 1.400.000 euro, reprezentând taxa de securitate de 7 euro pe pasager la un volum estimat de 200.000 de pasageri pentru 2006”.

    Mai mult, banca îşi rezerva dreptul de a retrage sumele din contul respectiv, dacă nu s-ar fi achitat ratele. Or, taxa de securitate poate fi folosită exclusiv pentru asigurarea măsurilor de siguranţă, fiind interzisă orice altă destinaţie, conform normativelor Ministerului Transporturilor.

    6.Naşul de la firmă şi finul de la aeroport au făcut afaceri cu echipamente pentru pistă

    21 martie 2010, 14:15 | Autor: Daniel Dancea | 1355 afişări

    Finul Dan Idolu (stânga) şi naşul Adrian Chebuţiu (dreapta)

    Timisoara
    Finul Dan Idolu (stânga) şi naşul Adrian Chebuţiu (dreapta)

    Relaţiile de cumetrie nu au împiedicat încheierea unor contracte la Aeroportul Timişoara. Fostul director al aeroportului, Dan Idolu şi naşul său Adrian Chebuţiu, în prezent director la UCM Reşiţa au făcut afaceri fructuoase.
    SC Saero SRL este o firmă producătoare de echipamente aeroportuare. Până în 2004, firma a fost deţinută de Adrian Chebuţiu, actualul preşedinte al Consiliului de Administraţie al UCM Reşiţa, care este şi naşul fostului director al Aeroportului Timişoara, Dan Idolu.
    Afacerea Naşul&Finul: aeroport utilat „în familie”
    Din 2004 Adrian Chebuţiu i-a cedat firma fratelui său, Cristian Chebuţiu. Saero a avut contracte cu aeroportul din Timişoara, furnizându-i un autobuz de platformă „Neoplan”, echipament acustic pentru îndepărtarea păsărilor, cărucioare de transport bagaje, tractoare pentru pentru trenul de bagaje, o autospecială pentru stingerea incendiilor, dar şi alte echipamente aeroportuare. Contractele sunt şi din perioada în care naşul Chebuţiu era patron. CLICK AICI pentru a vedea ce a livrat firma Saero aeroporturilor din Timişoara şi din ţară.

    „Dacă eşti bun, eşti bun”

    Contactat telefonic, Adrian Chebuţiu a confirmat că este naşul lui Dan Idolu, dar a spus că asta nu l-a împiedicat să participe la licitaţiile de la aeroport. „A gândi că dacă eşti naşul lui Dan Idolu nu poţi participa la licitaţii pe aeorportul la care Dan Idolu este vremelnic director mi se pare o mare greşeală. Suntem într-o societate democratică în care dacă eşti bun eşti bun”, a declarat Adrian Chebuţiu pentru Adevărul de Seară Timişoara.

    Acesta a mai spus că, deşi are o relaţie apropiată cu Dan Idolu, contractele sale nu au fost favorizate niciodată de acest lucru, iar lucrările mari nu au fost câştigate de el, deşi Idolu conducea aeroportul. „Spre exemplu extinderea actuală a aeroportului a fost câştigată de o firmă din Arad, iar Dan Idolu era director. Întodeauna Dan mi-a spus că dacă particip şi sunt ok bine, dacă nu asta e. Niciodată discuţiile mele nu au fost de altă natură. Cu atât mai puţin fratele meu care nu are o relaţie apropiată cu Dan”, a spus Chebuţiu.

    Dat afară din cauza unui SMS

    Dan Idolu are telefonul închis de o săptămână şi nu a putut fi contactat. Surse apropiate acestuia au spus că abonamentul telefonului era plătit de Ministerul Transporturilor şi că a fost tăiat în urmcă cu câteva zile. Potrivit aceloraşi surse, Idolu a fost demis la cererea ministrului Radu Berceanu după ce a trimis, din greşeală, un sms cu conţinut electoral secretarei ministrului. Mesajul era destinat fiicei lui Idolu, dar cum aceasta are acelaşi nume cu secretara lui Berceanu, Idolu a greşit destinatarul, iar sms-ul a ajuns la Ministerul Transporturilor.

    Pe siteul siteul pressalert.ro, jurnalistul independent, Dragoş Boţa susţine că în 2005, Saero şi Aeroportul Timişoara ar fi încheiat un contract prin care societatea ar fi livrat aeroportului mai multe echipamente, în valoare de peste un milion de euro, cumpărate printr-un credit girat chiar de aeroport. Potrivit aceleiaşi surse, creditul ar fi fost garantat cu viitoarea taxă de securitate de pe aeroport. Adrian Chebuţiu a declarat pentru „Adevărul de Seară Timişoara” că nu ştie nimic despre acest contract. „Habar nu am. Nu ştiu despre ce e vorba. În 2005 societatea era deja cedată fratelui meu, Cristi”, a mai spus Chebuţiu.

    7Afacerea Naşul&Finul: aeroport utilat „în familie”

    22 martie 2010, 12:19 | Autor: Oana Bejenariu, Daniel Dancea | 563 afişări

    Adrian Chebuţiu (stânga) i-a „utilat” aeroportul finului său, Dan Idolu

    Reşiţa
    Adrian Chebuţiu (stânga) i-a „utilat” aeroportul finului său, Dan Idolu
    Dan Idolu, fost şef de aeroport, şi Adrian Chebuţiu au făcut afaceri împreună. Astfel, naşul şi finul, au avut parte de o perioadă bună în 2004. Chebuţiu a câştigat licitaţii pentru servicii pe aeroportul condus de finul său.

    SC Saero SRL este o firmă producătoare de echipamente aeroportuare. Până în 2004, firma a fost deţinută de Adrian Chebuţiu, actualul preşedinte al Consiliului de Administraţie al UCM Reşiţa, care este şi naşul fostului director al Aeroportului Timişoara, Dan Idolu. Din 2004, Adrian Chebuţiu i-a cedat firma fratelui său, Cristian Chebuţiu. Saero a avut contracte cu aeroportul din Timişoara, furnizându-i mai multe servicii, de la un autobuz de platformă „Neoplan”, până la o autospecială pentru stingerea incendiilor.

    Contractele sunt şi din perioada în care naşul Chebuţiu era patron. Adrian Chebuţiu confirmă că este naşul lui Dan Idolu şi că asta nu l-a împiedicat să participe la licitaţiile de la aeroport. „Relaţiile de familie sunt una, iar afacerile sunt alta. Fratele meu chiar a contestat una dintre licitaţii, pe care le-au organizat cei de la Aeroportul «Traian Vuia», în perioada în care Dan era director. Mai mult, a şi pierdut procesul respectiv. Asta însemană să faci afaceri”, a declarat, pentru „Adevărul de Seară” Reşiţa, Adrian Chebuţiu.

    Vile la Timişoara

    În urma materialului postat ieri pe resita.adevarul.ro, au apărut reacţii din partea cititorilor. „Aţi uitat să spuneţi că în 2002, NGF care avea contract de lucrări în aeroport, cu totul întâmplător, construia şi cele trei vile ale lui Idolu şi fraţilor Chebuţiu, în aceeaşi curte, în calea Urseni”, spune Denea. „Ştiu că fratele meu are demult o casă în construcţie la Timişoara, iar eu deţin una de foarte mult timp. Nu există combinaţii între mine şi Dan Idolu, la construcţia de case. Fiecare şi-a condus viaţa independent. NGF nu ştiu cine sunt”, a declarat Chebuţiu.

    IMPORTANTTTTTTTTT ATENTIE MAXIMA

    8 Expertize tehnice privind starea aeroportului din Timisoara, tinute secrete
    [ 0 ] 30 noiembrie 2010 | Sebi
    Două expertize tehnice privind starea reală a pistelor aeroportului din Timişoara au fost ţinute la secret timp de patru ani, iar unele date din Manualul de aerodrom au fost umflate.

    foto:romanianspotters.ro

    Administraţia Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara a dispus declanşarea unei anchete interne care vizează motivele ce au stat la baza blocării, timp de patru ani, de către foştii directori ai instituţiei, a unor expertize tehnice referitoare la gradul de siguranţă a pistelor de decolare, a căilor de rulare şi a platformelor de staţionare a avioanelor. Executate în 2005 şi 2006 de către institute de cercetare agreate de Ministerul Transporturilor, expertizele conţin date şi informaţii esenţiale pentru siguranţa celei mai importante porţi aeriene din vestul ţării, care ar fi trebuit comunicate de urgenţă companiilor aeriene, Autorităţii Aeronautice Române şi Ministerului Transporturilor.
    Din motive greu de explicat, fostul director general Dan Idolu şi directorul operaţional, Marian Chivu, au păstrat tăcerea asupra problemelor de infrastructură relevate de cele două expertize. Mai mult, în Manualul de aerodrom au inclus şi păstrat date tehnice nereale. „Este o chestiune extrem de gravă, pe care Codul Aerian o pedepseşte cu ani grei de închisoare! Spre exemplu, companiile aviatice trebuie să ştie foarte exact care este capacitatea portantă a pistei, altfel există riscul ca la aterizare o aeronavă mai grea să se înfunde în pistă. Cu aceşti indicatori nu se poate juca nimeni! În general, contează mărimea avionului, dar şi numărul de roţi. Este important cum este repartizată greutatea pe roţi, pentru a şti cum te raportezi la capacitatea portantă, la rezistenţa pistei. Nu ai voie să ascunzi datele reale şi să strecori în manualul de prezentare al aeroportului cifre umflate. Oricând se poate întâmpla un dezastru!”, ne-a declarat, sub anonimat, unul dintre foştii dispeceri de pe aeroport.
    În anul 2005, Institutul de Cercetări în Transporturi INCERTRANS, aparţinând ministerului de resort, a realizat un studiu detaliat al infrastructurii de trafic de pe Aeroportul Internaţional Timişoara. Analiza de aproape 100 de pagini a fost urmată anul următor de o a doua expertiză, făcută de Institutul de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale şi Aeriene IPTANA – SA Bucureşti.
    Cele două lucrări au fost predate conducerii de atunci a Aeroportului Timişoara, cu recomandarea expresă ca datele să fie comunicate operatorilor aerieni şi autorităţilor centrale. Acest lucru nu doar că nu s-a întâmplat, dar în Manualul de aerodrom au apărut alte date, mult îmbunătăţite. Spre exemplu, în cele două expertize capacitatea portantă a pistei de decolare/aterizare (PCN) a fost calculată la o valoare de 47 R/C/W/T pe tronsonul 0-2.500 m şi 32 R/C/W/T pe ultima porţiune, respectiv tronsonul 2.500-3.500 m. Paradoxal, în Manualul aeroportului, la capitolul „Caracteristici fizice ale aerodromului şi informaţii conexe”, pag. 24, apare o capacitate portantă puţin ajustată, respectiv 49 R/C/W/T. Cu alte cuvinte, rezistenţa pistei a fost îmbunătăţită, din pix, oferindu-se date nereale potenţialelor companii aviatice partenere. Practic, s-a deschis poarta spre aterizarea unor aparate de zbor mai grele, deşi rezistenţa pistei nu ar fi permis acest lucru.
    „A fost pusă în pericol viaţa a milioane de călători”.
    „M-am autosesizat şi am dispus o anchetă internă, pentru a vedea motivele financiare sau de altă natură care au dus la ascunderea celor două expertize şi la prezentarea unor date nereale în Manualul de aerodrom. După terminarea verificărilor, voi sesiza organele de urmărire penală. Timp de patru ani, prin dosirea celor două studii, s-au pus în pericol viaţa a milioane de călători, dar şi siguranţa avioanelor care au aterizat aici. Au fost induşi în eroare, prin tăinuirea de informaţii, atât operatorii aerieni, cât şi Autoritatea Aeronautică şi Ministerul Transporturilor”, ne-a declarat actualul director general al aeroportului, Cornel Sâmărtinean.
    De partea cealaltă, fostul director general Dan Idolu spune că în toţi anii cât a condus societatea a monitorizat foarte atent starea pistei de decolare/aterizare şi că s-a funcţionat în baza certificatelor de exploatare emise în fiecare an de Autoritatea Aeronautică. „Nu vreau să intru într-o polemică şi să întreb actuala conducere de ce şi-a amintit de starea necorespunzătoare a pistei acum, la aproape nouă luni de la instalare, când vine iarna. În aviaţie, se iau măsuri preventive, nu retroactive. Se tot vorbeşte de capacitatea portantă, dar puţini ştiu că pistele de la Timişoara şi Otopeni sunt cele mai groase din ţară, de aproximativ 40 de centimetri. În condiţiile în care pista face parte din proprietatea publică a statului, s-au tot aşteptat bani de la buget pentru reparaţii, însă, în ultimii ani, aceştia nu au venit”, ne-a declarat Dan Idolu.
    Conform Codului Aerian, art. 106, „Comunicarea de informaţii, ştiind că acestea sunt false, dacă prin acest fapt se periclitează siguranţa zborului, se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 10 ani”.
    Incidentul din 2008
    Unul dintre cele mai grave incidente provocate de starea proastă a pistei s-a întâmplat în 2008, când o aeronavă a companiei low cost Wizzair a intrat într-o porţiune cu asfalt decapat şi şi-a distrus partea de rulare. „Era vorba despre o aeronavă aproape nouă, cu doar câteva zeci de ore de zbor la activ. Costa peste 200 milioane de euro. La aterizare a intrat într-o zonă cu asfaltul decapat şi şi-a distrus toată partea inferioară. Atunci, fostul comandant a dat telefon rapid la şeful de tură să nu dea nimic pe staţie, pentru a nu rămâne probe înregistrate. Până la urmă, au plătit asigurările, dar de atunci a început un întreg şir de facilităţi pentru Wizzair pe aeroportul din Timişoara. Dan Idolu s-a revanşat cu vârf şi îndesat”, ne-a dezvăluit unul dintre lucrătorii de pe aeroport, care a asistat la acel incident

    9.Mandatul de deputat al lui Daniel Idolu incinge spiritele in PSD Timis
    26 august, 2011 – 12:49 PM

    Prezent la mai toate actiunile cu tenta electorala organizate de PSD Timis, inclusiv strangerea gunoaielor de pe la periferia orasului, fostul director general al Aeroportului International Timisoara, Daniel Idolu, a devenit, treptat, unul dintre soldatii credinciosi ai stangii banatene.

    Nu se stie daca, doctrinar, Idolu se regaseste printre valorile programatice impartasite de Iliescu & co., insa, odata cu trecerea timpului, devine tot mai clara intentia fostului „aviator” sef de a se face atat de util partidului, incat, anul viitor, sa i se propuna condescendent sa ocupe un loc eligibil pe listele parlamentare ale pesedistilor timiseni.

    Acest scenariu bantuie, deja, imaginatia membrilor mai vechi de partid, care stau de ani buni la coada mandatelor parlamentare, motiv pentru care nu este exclus ca, in viitorul nu prea indepartat, sa asistam la o minirevolta impotriva „insurubarii” lui Idolu pe langa liderul maxim Titu Bojin.

    Ceea ce nu stiu contestatarii lui Idolu este faptul ca „micul Napoleon”, cum era numit prin ungherele aeroportului, are mare nevoie de un mandat de parlamentar, si pentru implinirea acestui vis ar contribui cu generozitate la pusculita partidului, in conditiile in care, la un moment dat, va trebui sa explice in termeni fiscali semnificatia unui contract de management platit din bani publici cu 1,7 milioane de euro pe an…

  12. Nu va lasati intimidat de excrocii portocacalii domnule director D.I. Dati-le cu flit si dati-i pe mana justitiei ca sa raspunda de furaciunile lor. Salariatii onesti din AIT sunt cu dv. si va sustin. Dati-le la muie la toti rahatii care va pun frane.

  13. O.K.!!!,aceste 2 cazuri au „alimentat”mass-media din Romania,Idolu-gasit „curat” de Curtea de Conturi,Samartinean-inca anchetat de Parchetul Timis,in cazul unic,in Romania,de spionaj asupra angajatilor unui aeroport de stat,Curtea de Conturi,a rezolvat partea cu jaful economic,in jur de 4.300.000 de euro!?!,caz preluat de D.N.A.,pentru recuperarea pagubelor imense datorate statului roman.Din aceste 2 cazuri,angajatii aeroportului Timisoara au fost cei care au „iesit sifonati” prin buzunare,retributia a stagnat in acesti ani,C.C.M. n-a ajutat deloc financiar angajatul de „rand” al aeroportului Timisoara!!!ba din contra,concediati,unii batjocoriti pentru simplul fapt ca in acel moment dat nu reprezentau partidul aflat la putere in acele clipe…Concluzia finala este una trista:angajatul aeroportului Timisoara a suferit financiar si moral!!!

  14. Alt candidat care naște probleme este amintitul Sămărtinean. Deocamdată e subiect doar de presă, dar ar putea ajunge și pentru procurori. A jonglat cum a vrut cu banii instituției pe care a lăsat-o într-un colaps financiar. A inventat contractele de 14.900 de euro, pentru a face achiziții prin încredințare directă, eludând licitațiile și procedura cererii de oferte.

  15. Biroul Permanent Județean al PD-L Timiş a definitivat, joi, lista cu propunerile pentru alegerile parlamentare din 9 decembrie.n ordine alfabetică, cei 14 candidaţi propuşi de BPJ al PD-L Timiş sunt: Vasile Blaga, Mihăiţă Bojin, Dorin Cândea, Gheorghe David, Aurel Frugină, Tiberiu Lelescu, Gheorghe Nodiţi, Marinel Paşca, Alin Popoviciu, Marin Popescu, Petru Roman, Alain Rus, Cornel Sămărtinean şi Valeriu Tabără. Marius Dugulescu, prezent la ședința BPJ, nu a întrunit voturile colegilor săi. Deși le-a spus că plecarea la PNL a fost doar o „rătăcire de moment”, aceștia nu au fost de acord cu o nouă candidatură a actualului deputat. Nici Ștefan Drăgulescu, fostul rector al UMF, care a venit și el la ședința de la partid, nu a mai prins loc pe listă, fie ea și provizorie.
    Cine pleaca oare?Nr.13-14,sigur!!!
    Cel mai probabil, decizia finală va fi luată la Bucureşti în jurul datei de 15 octombrie. Cel puţin doi dintre candidaţii propuşi joi în Timiş vor zbura de pe liste şi vor face loc pentru doi țărăniști, Adrian Orza şi Valentin Moldovan.

  16. Un raport al Curţii de Conturi a scos la iveală ileaglităţi şi artificii financiare prin contracte false, abuzuri asupra angajaţilor, toate petrecute în perioada 10 ianuarie 2010 – 18 iunie 2012. Adică exact perioada în care PDL a numit la conducerea Aeroprotului Internaţional Timişoara un fost manager de firmă de ciorapi, Cornel Sămărtinean. Curtea de Conturi nu a reuşit să adune încă toate prejudiciile financiare cauzate de managementul defectuos al lui Sămărtinean şi al apropiaţilor, însă prejudiciul este estimat la peste 2,3 milioane de euro . În această poveste cu iz penal apare şi numele deputatului PDL de Timiş, Alin Popoviciu, „abonat” la diverse contracte prin care Regionala CFR sau aeroportul au fost păgubite.

  17. În pragul falimentului

    În afară de scandalul spionării ilegale a angajaţilor, în urma căruia s-a ales cu mai multe plângeri penale, fostul manager al aeroportului este grav incirminat de cel mai recent raport al Curţii de Conturi. Instituţia a confirmat, în urma controlului finalizat recent la Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” Timişoara , toate ilegalităţile grupării Sămărtinean – Popoviciu. În perioada in care aeroportul era condus de pedelistul Cornel Sămărtinean, asociat în afaceri cu deputatul Alin Popoviciu şi cu fiica lui Constantin Ostaficiuc, preşedinte al PDL Timiş, cele mai bune spaţii comerciale au ajuns la firma verişorului lui Popoviciu la preţuri mult mai mici decât chiriile plătite anterior. Operaţiunea de acaparare a spaţiilor a fost mascată prin două pseudo-licitaţii la care au participat aceleaşi trei firme cu legături între ele , iar una dintre licitaţii nici măcar nu a fost anunţată oficial. Ulterior, s-a falsificat de către conducerea aeroportului, în frunte cu Sămărtinean, contractul de închiriere pentru a se prelungi contractul de închiriere a spaţiilor.

  18. La toate acestea se adaugă şi alte pagube. O lucrare de 1,5 milioane de euro pentru terminalul non-Schengen, anchetata de Comisia Eruopeana dar şi procese cu angajaţi concediaţi abuziv, pentru a face loc apropiaţilor PDL. Ca exemple, în cazul economistei Popa Gabriela Andreea, concediată, ea a câştigat procesul, fiind despăgubită,tot din banii statului în numele aeroportului Timişoara. Alte victime ale lui Sămărtinean,, precum angajaţii Mihuţ sau Peianov, au de primit despăgubiri de 20 de mii d elei fiecare. Bani care vor trebui plătiţi tot din conturile Aeroportului Timişoara.

  19. Tarziu,angajatul subing.Nicolae Mihut a decedat la inceputul lui 2012,din cauza stresului, acest viitor parlamentar Samartinean Cornel-Mircea,vicepresedinte al p.d.l. Timis,cunoaste cazul:Concedierile abuzive de la Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara încep să “muşte” din bugetul instituţiei, după ce instanţele au constatat ilegalităţile comise. Există deja o sentinţă definitivă şi irevocabilă prin care un subinginer electromencanic, Nicolae M., a obţinut reîncadrarea şi plata salariilor din urmă plus a cheltuielilor de judecată, toţi aceşti banii fiind plătiţi din banii statului. Modul în care s-au desfăşurat ostilităţile, dar şi modul în care au acţionat cei din conducerea aeroportului sunt halucinante. În decembrie 2009, subinginerul a semnat un contract de muncă, urmând ca de a doua zi să se prezinte la lucru, documentul fiind semnat din partea instituţiei de directorul din perioada aceea, Dan Idolu. Cu toate acestea, a doua zi i s-a dat un telefon prin care i s-a transmis că există unele probleme şi să rămână acasă. Angajatul a cerut o copie după contractul său de muncă, dar i s-a răspuns de către directorul Cornel Sămărtinean, asociat cu fiica şefului PD-L Timiş Constantin Ostaficiuc şi cu deputatul Alin Popoviciu, că nu este posibil acest lucru deoarece este “considerat un document intern nul”. Nicolae M. a cerut sprijinul celor de la Inspecţia Muncii, dar nici măcar aceştia nu au avut succes, transimiţându-i-se petiţionarului că la control reprezentanţii aeroportului au refuzat să pună la dispoziţie contractul de muncă.

    Bărbatul a cerut instanţei să fie repus în funcţie şi să-i fie plătite salariile din urmă. Conducerea de la “Traian Vuia” a refuzat să trimită contractul de muncă inclusiv judecătorilor, motivând că documentul nu mai există “în stare fizică”. Deşi are departament juridic, şefii de la aeroport au angajat şi o casă de avocatură pentru acest proces. Toate scuzele invocate au picat în instanţă. De departe cea mai amuzantă susţinere fiind aceea că omul nu putea să semneze contractul pentru că nu avea analizele medicale făcute, deşi documentul era înregistrat la ITM. Tribunalul Timiş i-a dat dreptate angajatului, obligând Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara să-l reangajeze pe perioadă nedeterminată şi să-i plătească salariile restante indexate cu rata inflaţiei plus onorariul avocatului. Aeroportul a făcut recurs împotriva acestei sentinţe, susţinând nici mai mult, nici mai puţin că nici măcar nu există un contract de muncă încheiat cu subinginerul. Curtea de Apel Timişoara a respins recursul. În urma sentinţei, aeroportul a plătit peste 25.000 lei angajatului, conform informaţiilor obţinute de PRESSALERT.ro. Alte procese legate de concedierile abuzive se află pe rolul instanţelor. Reprezentanţii aeroportului “Traian Vuia” au refuzat să facă orice fel de comentariu pe motiv că directorul este în concediu.

  20. Maai angajatule bou ce esti,tu sti cine la dat afara pe MIhut (daca il mai pomeniti mult poate va cheama-dumnezeu sa il odihneasca) in anul 2009 ,cine era director atunci IDOLU sau poate ai uitat sau ai o problema la cap.Lasatil sa se odihneasca linistit si nu il mai folositi in mod marsav ca Dumnezeu nu o sa va ierte
    SAmartinean nu are nici o amestec in aceasta poveste si faptul ca la angajat spune multe

  21. Pentru „voi”,niste gunoaie stradale,acest SAmartinean nu are nici un amestec in nici o poveste de frauda pe aeroportul Timisoara in perioada 10.01.2010-18.06.2012,in creierul vostru uscat!!!Si in chestia cu angajarile,ciocul mic,de ce?pentru ce?a dat afara persoane cu aviatia in sange,si-a adus pe toti anonimii,gen:Ciolan-2 buc.,Dan Alin Vasile,Luchian,Covasa,s.a.m.d.Contactati-o pe Covasa,ea stie exact cazul „Mihut”!?!Procesul a durat tot anul 2010!!!

  22. Cine putea lamurii cine la dat afara si de ce altcineva decit instanta care a stabilit ca in anul 2009 idolu la dat afara si ca trebuie reangajat ,iar idolu trebuie sa raspunda .OAre citi sau angajat dupa plecarea lui samartinean?OAre peste 30 de persoane sa fie?Nici nu e demirare ca nu mai ajunge bugetul cu atatia peste organigrama.DAr de salarii de 5000 ron net directorul administrativ si marketing ce spuneti?OAre directorul operational care coordoneaza 80% din personal nu merita numai 3000 ron?ce fac acesti directorii cu asa salarii nesimtite?dar inca un al doilea director administrativ(atentie itm,curtea de conturi ,dna,parchet cum se face jaf de la stat sub ochii vostri) care sta la bucuresti pe bani aeroportului cu diurna,delegatie,mincare ,cazare….tot tacamul(hotopan bani inapoi ca cei care chiar lucreaza nu mai au ce pune pe masa la copii). Asa se maninca bugetul vostru si voi stati si asteptati craciunul si ramaneti fara salarii, prime ,bonusuri ,al tresprazecelea salar.Cred ca ne meritam soarta daca ne incovoiem fara sa reactionam si lasam banditi sa ne ia banii.Ce face sindicatul?cine este la puterea?ce insemna oare psd-partidul social democrat cred ca e cazul sa ne luam singurii drepturile si sa nu mai lasam hotii sa ne fure.sa fimdati afara de la infra sa aduca firme private sa tunda iarba ,sa fAca curatenie …etc.COMISIOANE FRATILORSI NOI NE CONCEDIAZA SI NE MINTE. TREZITIVA PINA NU E PREA TARZIU. Dar si asa nu mai are mult si pleaca .As vrea sa vad atunci ce fac toata gasca *de profesionisti * PRegativa baieti ca vine schimbarea.sper ca aveti bagajele facute

  23. Lipsă de reacţie
    Cornel Sămărtinean nu a oferit un punct de vedere privind nemulţumirile salariaţilor instituţiei pe care o conduce. Mai exact, directorul Aeroportului Internaţional Timişoara a negat în primă fază că ştie despre existenţa listei înregistrate de instituţie şi semnate de liderii sindicatului, precizând că se va informa în legătură cu aceasta şi va oferi mai apoi un răspuns. Ulterior, directorul AIT nu a mai răspuns la telefon.

  24. De fapt, nemultumirea cea mai mare consta in feptul ca directorul politic a angajat inutil multi „lipitori de afise electorale PDL” care nu desfasoara practic nici o activitate utila in schimbul unor salarii duble sau triple fata de media salariilor vechilor angajati.Am fost mintiti ca se vor marii salariile, dar in schimb am primit de pomana un chef de sfirsit de an si atit.In schimb directorul se lauda peste tot ca a obtinut profit,dar cu pret?:de un an de zile nu se mai face nimic,nu se cheltuie nimic pt modernizare,echipamente de lucru,utilaje,pista,ci numai pt salariatii si firmele angajate politic.Nu mai suportam bataia de joc si aroganta acestei conduceri!Afara cu sistemul politienesc de teroare care a instalat microfoane ascunse in fiecare birou de lucru cu scopul de a ne inchide gura!

  25. Chiar asa,astia se schimba precum chilotii,apar tot felul de specimene,scandaluri peste scandaluri,iar angajatul de rand,sufera,are in permanenta speranta unei salarizari mai bune,anii trec,dar numai vorbe,baloane de sapun…

  26. Contactat de PRESSALERT.ro, directorul Cornel Sămărtinean a declarat că ” într-adevăr sunt asociat cu fiica domnului Ostaficiuc în Sport Games, dar eu am acolo doar 2%. Ornella Design are o bogată experienţă în domeniul tipăriturilor. Nu există nici un grad de rudenie şi nici consiliul judeţen ca instituţie nu are nici o implicare la aeroport”
    DE AIA VOR SA MODIFICE LA LEGEA ANI CA CEI CARE DETIN SUB 3% DIN FIRME SA NU MAI DECLARE CONTRACTELE CU STATUL, CA SA POATA FURA IN VOIE!!!
    Toate inscriptionarile din aeroportul Timisoara,sute de banare,sunt made Ornella Desing!!!Deci cum e?Adevar sau minciuna?

  27. Nu mai blestemati fara rost,adevarul e unul singur!!!Dipl.ing.Samartinean Cornel-Mircea-VINOVAT!!!Curtea de apel TIMIŞOARA

    TIMIŞ

    Dosare

    Informaţii detaliate despre dosar

    Numãr unic dosar: 653/30/2010
    Înregistrat în data de: 03.11.2010
    Obiect dosar: obligaţie de a face
    Materia juridicã: Litigii de muncă
    Stadiu procesual: Recurs
    Părţi: MIHUTIU NICOLAE : Intimat
    SOCIETATEA NATIONALA AEROPORTUL INTERNATIONAL TIMIŞOARA TRAIAN VUIA SA : Recurent
    CĂI DE ATAC:
    Tip acţiune Data declarare Cine declara
    Pagina 1

    TERMENE DE JUDECATÃ:
    Data Detalii
    08/12/2010 Soluţionare
    Solutie: Respinge recursul pârâtei-recurente. Irevocabilă.
    Pagina 1

    Ultima actualizare: 27.01.2011

  28. Pe de altă parte, compania aeriană CarpatAir a dat în judecată aeroportul din Timişoara, pe care îl acuză că, prin grila de tarife aprobată anul trecut, s-au acordat companiei Wizz Air mai multe discounturi, care ar reprezenta ajutor de stat. CarpatAir a solicitat Tribunalului Timiş să suspende punctul din grila de tarife prin care se acordă discounturile pentru Wizz Air.

    „Prin grila de tarife din iunie 2011 (n.r. punctul 7.3), pârâta (n.r. Aeroportul Timişoara) a adaptat inter alia o schemă de discounturi (variind de la 8 până la 73%), oferită operatorilor pe bază de pasageri îmbarcaţi lunar. Această schemă de discounturi constituie un ajutor de stat nelegal acordat de Aeroportul Internaţional Timişoara operatorului de transport Wizz Air”, arată directorul general al CarpatAir, Nicolae Petrov, în cererea de chemare în judecată.

    Judecătorii de la Tribunalul Timiş au decis că nu este de competenţa lor să se pronunţe asupra acordării ilegale a unor ajutoare de stat, această sarcină revenindu-i Comisiei Europene. CarpatAir a declarat recurs, iar magistraţii Curţii de Apel l-au admis, retrimiţând cauza spre judecare la Tribunalul Timiş, unde procesul este în curs de desfăşurare în această perioadă.

  29. MAI BAIETII SUSTINETIL IN CONTINUARE PE DAN IDOLU CA O SA VA DEA SI EL MUIE, O SA ZBURATI SI VOI UNU CATE UNU SI O SA ADUCA FIRME SUBCONTRACTOARE SI O SA VA DEA MULTIUBITUL VOSTRU IDOLU LA GURITA. PE VREMEA LUI SANMARTINEAN MACAR ERATI SIGURI DE UN SERVICIU , SALARU LA BAGAJE ERA DE 1500 DE LEI, PRIME DE 600-700 DE LEI LA SARBATORI BONURI, DIVIDENTE, TRANSPORT DECONTAT DE CE NU SPUNETI SI ASTEA. SI MAI SPUNETI SI CE AVEATI PE TIMPU LU IDOLU MUXX, MUXX, MUXX SI ASTA VA ASTEAPTA IN CONTINUARE CI IDOLU. SUCCES CU IDOLU SA II MANCATII P..A !!!!!

Dă-i un răspuns lui mmm mercedes Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.