Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu: „Am mai multe informații despre nereguli uriașe la...

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu: „Am mai multe informații despre nereguli uriașe la aeroportul din Timișoara”

29
DISTRIBUIȚI
relu fenechiu
Ministrul Transporturilor anunţă schimbări la aeroportul din Timişoara Foto: Adrian Pîclişan

Ministrul Transporturilor, liberalul Relu Fenechiu, a acordat un interviu PRESSALERT.ro în care vorbeşte despre câteva dintre temele importante pentru Timişoara, anunţând şi unele surprize.

– În bugetul de anul acesta nu există nici un leu pentru centrul intermodal de la Timişoara. S-a abandonat proiectul?

– Cinci viitoare centre intermodale se află pe axa 3.1, inclusiv cel de la Timişoara. Acum suntem în procedura de transferare a banilor pentru a putea asigura finanţarea acestor proiecte.

– Gara de Nord din Timişoara arată ca după război.


Va rămâne aşa?

– Este un proces pe rol. Până nu se termină procesul nu avem ce să facem. De abia atunci vom putea să dăm bani. Am putea să reparăm gara mai repede, dar ar trebui să le dăm acum 20 de milioane de euro celor cu care ne judecăm. Şi nu cred că-şi asumă nimeni lucrul ăsta.

– Ce veţi face în cazul Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” Timişoara, unde au existat, de-al lungul timpului, semnalate ilegalităţi pe bandă rulantă?

– Am de gând să procedez la aplicarea cât mai urgentă a ordonanţei privind managementul corporatist privat la companiile de stat. Am mai multe informaţii despre nereguli uriaşe la aeroportul din Timişoara – de la Comisia Europeană, de la Curtea de Conturi, de la Consiliul Concurenţei. Nu am luat măsuri până nu voi avea un rezultat final al analizei legate de aeroport.

– Bucata de şosea de centură care lipseşte Timişoarei ar putea să devină drum regional?

– Drumurile nu sunt la mine şi din superstiţie nu vorbesc despre ele  până nu sunt la mine. Despre drumuri regionale vorbim doar în contextul regionalizării. Este o discuţie ca o parte dintre drumurile judeţene şi naţionale să devină regionale, urmând să existe trei categorii de drumuri – locale, regionale şi naţionale.

29 COMENTARII

  1. In cazul Aeroportului Timisoara ar trebui sa-si dea mana cu cei de la DNA pentru a-l infunda odata si pentru totdeauna pe noul deputat samartinean care a distrus tot ce era bun la aeroport. Nesimtitul asta a candidat doar pentru a scapa de dosarele penale ce sunt pe rol nu pentru a ajuta timisorenii. Dar nu-i nimic , se strange latul…….

  2. Nu inteleg de ce nu pronunta ministrul numele directorului Idolu. E clar ca la el face referire cand vorbeste de comisia europeana si de consiliul concurentei.

  3. @AA chiar asa, idolu ala a fost inscaunat de mitrea pt ca cel de dinainte nu tunsese iarba, daca il cautam pe idolu’ la avere poate justifica totul? nu ca as avea ceva cu ala de la pdl dar daca e de cautat ilegalitati la aeroport, sa se scormoneasca bine in r*****. poate si vamesii o sa fie cautati putin, ca tot si-au facut de cap atitia ani cu toate plingerile inclusiv de la italieni.

  4. georgica, am impresia ca tu esti mai prost ca samartinean!!!!!(daca e posibil asa ceva, dar nu cred). dar…gica tata, sa vezi cum n o sa l mai iubesti nici pe gunoiul de idolu. sau poate da….amandoi in aceeasi celula o sa faceti lucruri deosebit de deosebite!!!….ha ha, tantalaule!

  5. ha ha , gigi (georgica) zici ca se strange latul….daaaaaaaaaaaaaaa…iti place……se toooot strange……..latul, lantul, catusele…..capusele….voi stiti…

  6. il cunosc demult pe dl idolu. e un om deosebit, a ajutat multa lume, multi amarati. eu sint in pensie, profesoara de limba bulgara la un liceu cu renume in tm. el este cavaler teuton sau asa ceva…de la malta, nu mai stiu, dar oricum e ceva de necontestat!!!!!

  7. da doamna. e clar un om deosebit!!!! un adevarat castig pt PSD. astia sunt oamenii de care avem nevoie in partidul nostru!!!! da! de tre ori da!!!! pt dl idolu! si acum, toti odata ! da pt DL IDOLU!!!! (ca merita saracu, nu?)

  8. nu mai stiti de gluma!!!!???? are puscaria nevoie de el!!!!! sa taie prazul feliii mici, mici de tot…ca pt baieti. sa nu scape bucati mai mari de 5 cm…ca poate i ar dauna!(de idolu vorbeam, ha ha)

  9. Directorul Cornel Sămărtinean, nu a gestionat în condiţii de calitate activitatea economico-financiară

    În concluzie, conducerea Aeroportului, în frunte cu directorul Cornel Sămărtinean, nu a gestionat în condiţii de calitate activitatea economico-financiară. La evaluarea sistemului de control intern/managerial s-au constatat următoarele: nu a fost elaborată o procedură privind managementul riscurilor; nu au fost elaborate/actualizate şi aprobate programele de dezvoltare a sistemelor de control intern/managerial care trebuie să cuprindă obiectivele, acţiunile, responsabilităţile, termenele precum şi alte componente ale măsurilor respective. Neevidenţierea în mod distinct în program a acţiunilor de perfecţionare profesională atât pentru persoanele cu funcţii de conducere, cât şi pentru cele de execuţie; nerespectarea prevederilor legale referitoare la supervizarea misiunilor de audit public intern, nu s-a elaborat un program de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii sub toate aspectele activităţii de audit public intern, astfel încât să asigure ca normele, instrucţiunile şi codul etic să fie respectate de auditorii interni; nerespectarea prevederilor Legii nr. 672/2002 referitoare la modul de desfăşurare a misiunilor de audit (nu s-au întocmit: un proiect de raport de audit, o minută a reuniunii de conciliere); au fost elaborate normele metodologice proprii privind activitatea de audit public intern în cadrul entităţii, dar nu au fost avizate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

    Curtea de Conturi cere stabilirea persoanelor răspunzătoare pentru efectuarea unor cheltuieli fără documente justificative.Conform Raportul public pe anul 2011, inspectorii Curții de Conturi au găsit o serie lungă de nereguli la Societatea Națională „Aeroportul Traian Vuia” Timișoara. Ca urmare a controlului s-a constata nestabilirea, neevidenţierea, neurmărirea şi neîncasarea veniturilor proprii de 3.585 mii le.i

  10. Seria cheltuielilor aberant de exagerate nu se mai termină la Aeroportul Internaţional “Traian Vuia”, condus de pedelistul Cornel Sămărtinean, protejatul lui Constantin Ostaficiuc. Nu mai puţin de 615.000 lei, echivalentul a 150.000 euro euro, va da anul AITV pentru “managementul faunei din perimetrul aeroportuar”. Conform caietului de sarcini “prestatorul are responsabilitatea efectuării serviciilor de supraveghere si îndepărtare a păsărilor şi câinilor fără stăpân şi aplicarea măsurilor specifice in perimetrul aeroportuar” şi “întocmirea unor rapoarte zilnice privind locaţiile în care a fost detectată prezenţa păsărilor fiind identificate specia şi numărul aproximativ inclusiv direcţia de deplasare”. Se specifică şi faptul că trebuie să fie prezent “minim o persoană” la programul stabilit.

    Deşi aeroportul Timişoara plăteşte o groază de bani pentru aceste servicii, în caietul de sarcini se specifică faptul că beneficiarul va asigura gratuit atât de combustibilul pentru maşina de patrulare, cât şi un spaţiu racordat la utilităţi. Culmea este că anul trecut, conform plnului de investiţii, aeroportul “Traian Vuia” a investit zeci de mii de euro în echipamente de îndepărtare a păsărilor prin generarea sunetelor de atac ale păsărilor de pradă cât şi sunete de stres şi alarmă proprii fiecărei specii vizate, cât şi capcane pentru prinderea animalelor mari. Câştigătoarea licitaţiei a fost firma Border Collie Rescue din Bucureşti. În 2009, aceeaşi firmă a câştigat de un contract pe cinci ani prin care păsările de pe Otopeni trebuie izgonite cu ajutorul câinilor. Valoarea acestui contract pe cinci ani a fost de 400.000 euro. Directorul Cornel Sămărtinean a explicat suma imensă plătită pentru privitul păsărilor şi prinsul maidanezilor prin faptul că “a fost un studiu de oportunitate în urma căruia s-a ajuns la această sumă. Nu ştiu să se dea gratuit combustibil firmei şi spaţiu. O să verific”.

  11. Angajaţii Aeroportului Internaţional “Traian Vuia” din Timişoara au fost spionaţi în mod ilegal de administraţia condusă de fostul director, pedelistul Cornel Sămărtinean. După ce acesta a fost schimbat din funcţie, s-a descoperit că au fost montate camere video şi microfoane, ascunse în senzorii de mişcare plasaţi în toate birourile. În ambele clădiri ale administraţiei au fost instalate echipamente care stocau imaginile şi sunetul, în corpul A aceste receivere fiind instalate chiar în biroul directorului Sămărtinean. Practic, toate mişcările angajaţilor din birouri erau monitorizate la sânge, iar imaginile erau stocate în servere aflate în afara aeroportului. Cei care lucrează acolo au rămas mască atunci când au văzut cum erau ţinuţi sub lupă. “Când au instalat senzorii de mişcare în birouri au spus că sunt pentru hoţi. Avea logică. Nu ne-au spus, însă, nimic despre camere de supraveghere şi microfoane. Ştiam de camerele de pe holuri, dar nici să ne spioneze şi-n birou”, comentau angajaţii uimiţi de Big brother-ul portocaliu. Unii bănuiau că ar fi supravegheaţi, dar nu aveau confirmare. Printre angajaţi se discută că supravegherile ilegale au surprins câţiva dintre cei monitorizaţi în ipostaze erotice.
    În urma verificării echipamentelor descoperite, s-a stabilit că, de curând, au fost tăiate cablurile pentru înregistrările audio de la receivere, dar nu şi de la dispozitivele clandestine de supraveghere. Deşi au fost şterse o parte din înregistrările de la receivere, cei care au spionat au mai uitat câteva cadre filmate ilegal.
    Impus în funcţia de director al aeroportului de preşedintele PD-L Timiş, Constantin Ostaficiuc, Sămărtinean şi-a luat ca şi consilier pe probleme de securitate de Mircea Preunca, fost ofiţer SRI, fratele consilierul judeţean PD-L Daniel Preunca. Acesta este şi administratorul firmei MT Systems SRL, care a avut contractele de instalare a sistemelor de supraveghere cu aeroportul. Contactat telefonic pentru a comenta operaţiunea ilegală de supraveghere, Cornel Sămărtinean s-a mulţumit să spună “nu comentez, la revedere”. Mircea Preunca a susţinut în schimb că “tot ce s-a făcut a fost legal. Nu s-a încălcat nici o lege. La intrarea în clădiri erau avertismente că sunt obiective supravegheate. Nu erau ascunse camerele. Erau la vedere. Sunt sisteme de supraveghere din comerţ. A fost înregistrare doar video, nici gând de înregistrare audio. Totul a fost legal”. Luni va fi depusă o plângere penală la Parchet de noua conducere a aeroportului pentru supravegherile ilegale.

  12. Descoperirea camerelor video şi a microfoanelor instalate ilegal în birourile angajaţilor Aeroportului Internaţional “Traian Vuia” Timişoara de către administraţia condusă de pedelistul Cornel Sămărtinean este doar vârful ”iceberg”-ului ilegalităţilor. În memoriul de fundamentare al achiziţiei semnat de Călin Marinete, director de securitate şi protecţie civilă, şi avizat de directorul comercial şi cel economic, se susţine că activitatea specifică “presupune accesul personalul angajat, cât şi a diverşilor colaboratori, pe diverse domenii de activitate, în clădirile SN AIT-TV SA, unde funcţionează aparatură de comunicaţiem inclusiv cu exteriorul şi sunt stabilite locuri în care se manipulează documente clasificate” şi “se impune întreprinderea unor măsuri suplimentare privind controlul circulaţiei persoanelor neautorizate şi de alarmare a pătrunderilor ilegale”.

    După cererile de ofertă, câştigătoare a fost fost firma MT Systems SRL, administrată de fostul ofiţer SRI Mircea Preunca, fratele consilierului PD-L Daniel Preunca, cu care s-a semnat un contract în valoare de 40324,87 lei. Cu excepţia preverilor legate de obiectul contractului, preţ şi durată, restul prevederilor nu au nici un fel de legătură cu instalarea echipamentelor de supraveghere, ci cu lucrări de…construcţii. Printre altele se prevede că “toate fosilele, monedele, obiectele de valoare sau orice alte vestigii sau obiecte de interes arheologic descoperite pe amplasamentul lucrării sunt considerate, în relaţiile dintre părţi, ca fiind proprietatea absolută a achizitorului”. . De asemenea, în stufosul contract, se fac referiri la amenajarea şantierului şi la obligaţia executantului “de a utiliza în mod rezonabil drumurile sau podurile ce comunică cu sau sunt pe traseul şantierului şi de a preveni deteriorarea sau distrugerea acestora”. Toate aceste prevederi şi multe altele care nu au nici o legătură cu echipamentele de surpaveghere apar în contractul semnat de toată conducerea de la acel moment a aeroportului “Traian Vuia”, neexistând, însă, nici un rând despre asigurarea datelor personale şi a drepturilor angajaţilor monitorizaţi.

  13. Seria afacerilor cu dedicaţie de pe Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara nu au ocolit nici hala cargo,care a ajuns să fie administrată, desigur, de o firmă cu conexiuni portocalii, dar care nu are autorizările legale necesare. În decembrie anul trecut, toate firmele de curierat şi marfă care operează în hala cargo au fost convocate la o şedinţă în care au aflat, printre altele, că se va schimba firma care administrează hala cargo. S-a promis că doritorii vor fi anunţaţi de data când se va organiza licitaţia. Pentru a pune presiune pe fosta firmă care administra hala cargo căreia urma să-i expire contractul, administraţia aeroportului condusă de pedelistul Cornel Sămărtineanu, partenerul de afaceri al deputatului PD-L Alin Popoviciu şi al fiicei preşedintelului Consiliului Judeţean Timiş, portocaliul Constantin Ostaficiuc, a cerut o chirie de zece ori mai mare. În ultimele zile ale lui decembrie, chiriaşii au aflat că licitaţia s-a ţinut şi noul administrator al halei cargo este firma Air Cargo Logistic SRL, unde asociat este Nelu Dică, un apropiat al deputatului Popoviciu şi nepotul deputatului Gheorghe Ciobanu, la vremea respectivă cadru de nădejde al PD-L, acum stâlp de bază al PSD. Interesant este că licitaţia a fost câştigată de anonima firmă a lui Dică, înfiinţată cu doar câteva luni înainte de licitaţie, iar operatorii mari care lucrează pe aeroport nu au fost informaţi de aceasta.

    Primul lucru pe care firma l-a făcut a fost să anunţe măriri ale preţurilor chiriei în hala cargo pentru firmele de marfă şi curierat care operează acolo, chiar dacă firma câştigătoare nu deţine avizul Autorităţii Aeronautice Române pentru operaţiuni de handling şi nici pe cel de securitate ca agent abilitat cargo din partea Direcţiei Securitate şi Infrastructură Aeroportuară din Miniterul Transporturilor. Pe lângă chirie, firmele sunt obligate să plătească la Air Cargo Logistic şi o taxă de tranzit mărfuri, chiar dacă nu efectuează nici un serviciu pentru aceşti bani. “Taxa de tranzit nu este un serviciu pe care cineva trebuie să-l execute, ci o taxă de tranzitare a mărfurilor prin hala cargo, nivelul acestei taxe fiind stabilită de autoritatea aeroportuară prin deciziile Consiliului de Administraţie, aceasta fiind menită să acopere costurile de funcţionare ale infrastructurii aeroportului pentru locaţia respectică”, se arată într-o notă semnată de Cornel Sămărtinean. ”Iniţial au venit cu nişte preţuri aberante. Au mai coborât, dar ei încasează aceşti bani de administrare fără să ne facă nici un serviciu pentru că oamenii şi echipamentele cu care operăm sunt ale noastre. În plus controlul antitero la SRI îl plătim direct că ei nu au contract”, a declarat sub protecţia anonimatului reprezentantul uneia dintre firme.Nelu Dică, “Nini” după cum se prezintă la telefon, susţine că “operaţiunile de handling sunt realizate de o altă firmă autorizată WMT. Avem aviz de la Direcţia de Securitate Aeroportuară din minister. Nu este adevărat că au crescut preţurile. Într-adevăr, iniţial, au fost nişte creşteri, dar acum sunt aceleaşi preţuri. Nu au crescut nici măcar cu un cent. Sunt rudă îndepărtată cu domnul Ciobanu. Îl cunosc într-adevăr pe Alin Popoviciu, dar eu am prieteni puţini”. Întrebat cum de a ştiut să-şi înfiinţeze firma fix înainte de licitaţie, Dică a susţinut că “eu am legături mai vechi cu aeroportul pentru că am lucrat în această zonă. Din câte ştiu eu au mai fost şi alţii la licitaţie, dar nu ştiu cine”. Minciuna cu avizarea de către Ministerul Transporturilor a fost demontată chia de Ioan Arba, directorul Direcţiei Securitate şi Infrastructură Transporturi Aeriene din Ministerul Transporturilor care a declarat pentru PRESSALERT.ro că “nu există nici un aviz de securitate emis de către noi pentru Air Cargo Logistic ca agent abilitat cargo. La Timişoara sunt doar două firme care au acest aviz”.

    Directorul Aeroportului Internaţional Traian Vuia, Cornel Sămărtinean, a declarat că “preţurile sunt mai mari pentru că fostul operator nu încasa toate taxele pentru aeroport. Nu comentez nimic despre legăturile lui Dică cu Alin Popoviciu şi Ciobanu” .

  14. PRESSALERT.ro a intrat în posesia unei înregistrări video care surprinde modul rudimentar în care angajaţii Aeroportului Internaţional “Traian Vuia” Timişoara fac reparaţiile la suprafaţa de rulare a avioanelor. Înarmaţi cu un târnăcop, o lopată şi o mătură de paie, oamenii repară un petec de pistă. În primă fază se pot observa doi muncitori care se ocupă de rezolvare problemei, unul cu o lopată, în timp ce celălalt scoate praful cu o mătură de paie. În următoarele imagini se observă mai mulţi angajaţi ai aeroportului care aduc un utilaj de compactat. Modul cum se lucrează ridică mari semne de întrebare, în condiţiile în care chiar şi pentru micile reparaţii curente de la pistă trebuie respectate reguli stricte pentru a nu fi pusă în pericol securitatea avioanelor.

    Starea pistei de pe aeroportul din Timişoara este una dezastruoasă, fiind înregistrate plângeri din partea piloţilor. Acest lucru este recunoscut şi de directorul de la “Traian Vuia”, Cornel Sămărtinean care a declarat că “într-adevăr există probleme cu pista pentru că de doi ani nu mai există stratul de uzură. Trebuie să i se facă şi reparaţii capitale şi reparaţii de întreţinere. Probabil că imaginile surprind mici lucrări de întreţinere pe care le efectuăm cu personalul propriu. Mai turnăm o gaură, o ruptură de colţ, dar nu putem să face reparaţii mari de întreţinere pentru că nu suntem autorizaţi. Anul acesta avem fonduri alocate în buget pentru reparaţii”.

  15. Aeroportul a fost adus la standarde Schengen în perioada în care l-am condus, adică în anii 2010 – 2011. A fost o perioadă în care această instituţie a atins maximul istoric de pasageri, de aproape 1.300.000 pe an. O perioadă în care a cunoscut cei mai buni indicatori de performanţă, care pot fi verificaţi oricând în statitisticile Ministerului Finanţelor Publice. O perioadă în care veniturile au crescut constant, când profitul Aeroportului a cunoscut, într-un singur an, o „explozie” de 200%, când productivitatea muncii a fost în creştere de la un an la altul, iar cheltuielile, în scădere. O dovadă în plus a eficienţei a fost locul I obţinut de Aeroportul Timişoara, doi ani la rând, pentru 2010 şi pentru 2011, în Topul Firmelor. La categoria întreprinderi mijlocii – servicii transporturi. Sau o alta, Distincţia de excelenţă, primită concomitent co Locul I.

  16. Fals in acte!!!
    Raportari false pentru a primi ajutor de stat
    Directorul Aeroportului Timisoara, Cornel Samartinean, a modificat mai multe raportari privind numarul total de pasageri, in cursul anului 2010. In rapoartele inaintate de catre acesta, numarul de pasageri era de fiecare data sub un milion. Motivul este unul simplu: cu o cifra sub un milion de pasageri, aeroporturile din Timisoara, Suceava si Cluj primeau ajutoare financiare din partea statului roman, in valoarea totala de 240 de milioane de euro.
    Cornel Samartinean, singur in afara Schengen. Cu talent, pune umarul la falimentul aeroportului pe care il conduce.
    In urma scandalurilor privind terminalul non-Schengen si a celui privind plecarea Wizz Air, directorul aeroportului din Timisoara a recunoscut in luna noiembrie 2010 ca numarul pasagerilor care tranziteaza depaseste un milion de persoane. Astfel, Aeroportul Timisoara mai pierde si ajutoarele financiare de stat. La aceasta situatie a contribuit si compania Carpatair, care a depus o plangere la Comisia Europeana, in urma careia s-a blocat acordarea ajutoarelor de stat catre aeroportul din Timisoara.

  17. Aeroportul Internațional ”Traian Vuia” din Timișoara a suferit pierderi financiare pe termen lung, în cei 2 ani și jumătate, cât a fost condus de către pedelistul Cornel Sămărtinean. Controalele Curții de Conturi și ale altor instituții au scos la iveală un adevărat jaf dar și fapte de natură penală. Astfel s-a descoperit că fosta conducere a lăsat aeroportul fără asigurarea obligatorie de răspundere aeroportuară. Cu alte cuvinte, în cazul unui accident sau incident aviatic, incendiu sau calamitate, aeroportul este bun de plată. în cazul nefericit în care o aeronavă sau alte echipamente pățesc ceva , paguba poate ajunge la sume de ordinul milioanelor de euro.

  18. postacii lui idolu au lasat lucru si s-au apucat sa posteze pentru liderul lor. normal ca si ei sunt bagati in toate marsaviile mustaciosului instalator, nu-i asa d-le dorosenco, raimer, stamatovici, chivu, marinete si dna tamas, peianov s.a?

  19. Domnule Bota, ati reusit sa faceti un portal de investigatii care chiar conteaza in peisajul media. Un lucru insa e neclar in interviul cu ministrul Fenechiu: despre ce ilegalitati este vorba. Va spun eu, ca persoana in cunostiinta de cauza. Asa cum ati scris si dumneavoastra e vorba despre „nereguli uriase” legate de sesizari ajunse la Comisia Europeană, de la Curtea de Conturi, de la Consiliul Concurenţei. Ori neregulile anchetate sunt exact din perioada cat actualul deputat Samartinean a fost director pe aeroportul Timisoara. Ati avut curiozitatea sa vedeti ce dosare sunt deschise pe numele lui Samartinean vizavi de fraudarea aeroportului? Ia cautati pe portalul justitiei. Pont gratuit: pe la Inalta Curtea….cea mai inalta. E pacat sa compromiteti obiectivitatea pressalert.ro doar pentru ca cineva v-a dat ca tinta pe Idolu. Nu e un sfant, dar macar stie aviatie si administratie aeroportuara.

  20. in afara sa fure si sa angajeze toate neamurile pe aeroport nu stie dacat sa desfunde bude, specialitatea lui. asa ca nu il mai dati specialist in aviatie ca nu este, iar persoana la care s-a referit ministrul clar este idolu – iti spune ceva comisia europeana, consiliul concurentei??

  21. Cum a semnat Aeroportul “Traian Vuia” un contract în ianuarie pentru care cerea ofertă de preţ în martie

    Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara a fost transformat de fostul director Dan Idolu în sursă de profit maxim pentru firmele Saero, aeroportul traian vuia timisoara patronata de Cristian Chebuţiu şi UCM Reşita, reprezentată de Adrian Chebuţiu, naşul directorului.
    În toamna lui 2004 se organizează o licitaţie pentru achiziţionarea a 40.000 litri lichid degivrant pentru pistă, firma Saero câştigând cu o ofertă de 60.000 de euro. În februarie 2005, se solicită, printr-un memoriu intern, suplimentarea contractului pe motiv că a fost o iarnă grea şi cantitatea de lichid comandată este consumată, aproape în totalitate. La începutul lui martie, Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” trimite o adresă prin care cere în mod imperativ preţurile de la Saero pentru suplimentarea de lichid degivrant. Cu toate acestea, în documentele instituţiei, apare o anexă semnată în …ianuarie 2005 pentru o suplimentare de 60.000 l îm valoare de peste 97.000 euro. Asta în condiţiile în care, valoarea anexei nu avea voie să depăşească valoric jumătate din suma contractului iniţial. Ulterior, în toamna lui 2005, aeroportul se pregăteşte de iarna următoare şi în urma unei licitaţii cumpără tot de la Saero 100.000 litri de lichid degivrant pentru 183.260 euro plus TVA.
    UCM Reşiţa, reprezentată de naşul directorului Dan Idolu, a câştigat licitaţia pentru construirea de porţi de îmbarcare în zona aerogării de plecări externe, după ce s-a “războit” cu un singur contraofertant. Valoarea iniţială a afacerii – 330.681 euro plus TVA, iar durată de execuţie 5 luni.,,. Conform tradiţiei, a apărut şi o anexă prin care s-au efectuat lucrări suplimentare de 159.489,75 euro.
    Un alt contract important primit de firma naşului de la finul director a fost cel de extindere aerogară curse interne, la licitaţie singura firma care s-a prezentat fiind UCM Reşiţa. A câştigat cu o ofertă de 484.140 euro+237,073
    Cum a semnat Aeroportul “Traian Vuia” un contract în ianuarie pentru care cerea ofertă de preţ în martie

  22. Expertize tehnice privind starea aeroportului din Timisoara, tinute secrete

    Două expertize tehnice privind starea reală a pistelor aeroportului din Timişoara au fost ţinute la secret timp de patru ani, iar unele date din Manualul de aerodrom au fost umflate.
    Administraţia Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara a dispus declanşarea unei anchete interne care vizează motivele ce au stat la baza blocării, timp de patru ani, de către foştii directori ai instituţiei, a unor expertize tehnice referitoare la gradul de siguranţă a pistelor de decolare, a căilor de rulare şi a platformelor de staţionare a avioanelor. Executate în 2005 şi 2006 de către institute de cercetare agreate de Ministerul Transporturilor, expertizele conţin date şi informaţii esenţiale pentru siguranţa celei mai importante porţi aeriene din vestul ţării, care ar fi trebuit comunicate de urgenţă companiilor aeriene, Autorităţii Aeronautice Române şi Ministerului Transporturilor.
    Din motive greu de explicat, fostul director general Dan Idolu şi directorul operaţional, Marian Chivu, au păstrat tăcerea asupra problemelor de infrastructură relevate de cele două expertize. Mai mult, în Manualul de aerodrom au inclus şi păstrat date tehnice nereale. „Este o chestiune extrem de gravă, pe care Codul Aerian o pedepseşte cu ani grei de închisoare! Spre exemplu, companiile aviatice trebuie să ştie foarte exact care este capacitatea portantă a pistei, altfel există riscul ca la aterizare o aeronavă mai grea să se înfunde în pistă. Cu aceşti indicatori nu se poate juca nimeni! În general, contează mărimea avionului, dar şi numărul de roţi. Este important cum este repartizată greutatea pe roţi, pentru a şti cum te raportezi la capacitatea portantă, la rezistenţa pistei. Nu ai voie să ascunzi datele reale şi să strecori în manualul de prezentare al aeroportului cifre umflate. Oricând se poate întâmpla un dezastru!”, ne-a declarat, sub anonimat, unul dintre foştii dispeceri de pe aeroport.,,,,,,,,. Acest lucru nu doar că nu s-a întâmplat, dar în Manualul de aerodrom au apărut alte date, mult îmbunătăţite,,,, Practic, s-a deschis poarta spre aterizarea unor aparate de zbor mai grele, deşi rezistenţa pistei nu ar fi permis acest lucru.
    „A fost pusă în pericol viaţa a milioane de călători”.

  23. Incidentul din 2008

    Unul dintre cele mai grave incidente provocate de starea proastă a pistei s-a întâmplat în 2008, când o aeronavă a companiei low cost Wizzair a intrat într-o porţiune cu asfalt decapat şi şi-a distrus partea de rulare. „Era vorba despre o aeronavă aproape nouă, cu doar câteva zeci de ore de zbor la activ. Costa peste 200 milioane de euro. La aterizare a intrat într-o zonă cu asfaltul decapat şi şi-a distrus toată partea inferioară. Atunci, fostul comandant a dat telefon rapid la şeful de tură să nu dea nimic pe staţie, pentru a nu rămâne probe înregistrate. Până la urmă, au plătit asigurările, dar de atunci a început un întreg şir de facilităţi pentru Wizzair pe aeroportul din Timişoara. Dan Idolu s-a revanşat cu vârf şi îndesat”, ne-a dezvăluit unul dintre lucrătorii de pe aeroport, care a asistat la acel incident
    Atunci, fostul comandant a dat telefon rapid la şeful de tură să nu dea nimic pe staţie, pentru a nu rămâne probe înregistrate. Până la urmă, au plătit asigurările, dar de atunci a început un întreg şir de facilităţi pentru Wizzair pe aeroportul din Timişoara. Dan Idolu s-a revanşat cu vârf şi îndesat”, ne-a dezvăluit unul dintre lucrătorii de pe aeroport, care a asistat la acel incident

Dă-i un răspuns lui georgica Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.