Carpatair a anunţat că abandonează aeroportul din Timișoara ca hub aerian UPDATE...

Carpatair a anunţat că abandonează aeroportul din Timișoara ca hub aerian UPDATE Reacţia directorului de la „Traian Vuia”

13
DISTRIBUIȚI

avion carpatair 11

Oficialii Carpatair au anunțat, astăzi, noua lor strategie: zborurile lor vor fi doar directe, efectuate cu aparate de tip jet mediu și nu vor mai face escale la Timișoara, orașul de se află sediul companiei. Anunțul a fost făcut cu ocazia ultimei  aeronave Saab 2000 care a părăsit flota Carpatair.

Decizia vine după un deceniu de  când avioanele Carpaair au început să zboare de la Timișoara. În perioada 2003 – 2013, Carpatair a operat de pe Aeroportul Internațional Timișoara ”Traian Vuia” cu o flotă de 18 aeronave, dintre care 14 de tip Saab-2000, numai  aeronavele Saab 2000 efectuând în această perioadă  peste 150.000 de ore de zbor și au transportat peste 3.5 milioane de pasageri.

“Aeronavele cu elice (turboprop) sunt înlocuite cu aeronave mai mari de tip jet mediu curier, Carpatair schimbând astfel strategia spre dezvoltarea de zboruri point-to-point de pe acele aeroporturi din România unde libera concurență între companiile aeriene este încurajată”, a declarat Nicolae Petrov, președinte & CEO Carpatair.


 Anunţul intervine după un adevărat război între Carpatair şi Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” Timişoara.

UPDATE Directorul aeroportului „Traian Vuia” din Timişoara, Dan Idolu, a declarat pentru PRESSALERT.ro că „pe aeroportul din Timişoara, Carpatair va opera în continuare curse directe către diverse destinaţii. Este o adaptare la piaţă a companiei, adaptare care ar fi trebuit să se producă mai demult”.

 

13 COMENTARII

  1. Se vede ca nu il mai intereseaza….in sfarsit s-a resemnat ca nu va ajunge manager privat, chiar daca a incercat disperat prin toate caile si metodele sa reuseasca. Stie el de ce a fost la bucuresti, nu-i asa dane? Punctul 3 din convocator.

  2. Poziţia Wizz Air referitoare la decizia Curţii de Apel din Pitesti

    Pe 20 noiembrie 2012, am scris despre sentinţa irevocabilă prin intermediul căreia Carpatair a obţinut decizia de anulare a ajutorului de stat acordat companiei Wizz Air de Aeroportul International Timisoara „Traian Vuia”.

    Astăzi am primit comunicatul prin care a fost anunţată poziţia Wizz Air referitoare la decizia Curţii de Apel din Piteşti.

    Wizz Air cunoaste hotararea recenta a Curtii de Apel din Pitesti. Wizz Air considera ca aceasta hotarare a fost luata gresit de o instanta care nu are nicio competenta in judecarea si intelegea problemelor implicate si care nu a urmat procedurile corecte in acest caz. Din punctul de vedere al legii, pe care Curtea de Apel din Pitesti a considerat oportun sa nu o ia in considerare, doar Comisia Europeana are competentele necesare pentru a decide in cazul presupului ajutor de stat. Analiza detaliilor economice, ce nu a fost luata in considerare de instanta (dar care este esentiala pentru orice pretins ajutor de stat) confirma faptul ca acordul incheiat intre Wizz Air si aeroportul din Timisoara este un acord autentic comercial care este pe deplin compatibil cu Principiul Investitorului Privat si este confirmat de profitabilitatea continua a aeroportului. Wizz Air a contribuit semnificativ la succesul aeroportului Timisoara din ultimii 4 ani. Traficul de pasageri a crescut de la 300.000 de pasageri la peste 1 milion de pasageri in acest an, aproape toata aceasta crestere fiind atribuita pasagerilor Wizz Air. Wizz Air este increzatoare ca oficialii Comisiei Europene vor constanta ca acordurile incheiate intre Wizz Air si Aeroportul din Timisoara sunt perfect justificate, fiind acorduri autentic comerciale.

    Wizz Air considera ca singurul beneficiar cu adevarat al ajutorului de stat din Timisoara este de fapt Carpatair, companie ce beneficiaza de taxe cu mult mai mici pentru transferul de pasageri, ce reprezinta 75% din traficul Carpatair prin Timisoara. Aceste taxe reduse, aplicate la majoritatea traficului Carpatair sunt in beneficiul pasagerilor care nu aduc valoare adaugata regiunii Timisoara. Pasagerii Wizz Air contribuie cu mult mai mult la veniturile auxiliare ale aeroportului si ale intregii regiuni, platind cu toate acestea taxe mai mari in comparatie cu taxele ridicol de mici si nejustificate ale Carpatair.

  3. LaTimisoara, dupa ce niste baieti dinspre Rasarit, deloc de neglijat, au reusit sa fugareasca toate companiile low-cost de pe aeroport, cu exceptia WizzAir, e timpul ca vesticii sa intre in scena. Dupa ce zvonistica a functionat privind plecarea CarpatAir de la Timisoara la Sibiu, unde nu sunt nici pista, nici balizaje si nici aerogara cum trebuie, sau chiar inapoi la Chisinau, adica, in afara UE (asta a fost cea mai tare gluma a lor), a urmat ca dogul german si snitelul austriac sa isi arate coltii.

  4. Compania înființată de Nicolae Petrov a beneficiat de sprijinul și know how-ul persoanelor care au condus Swiss Air și a lui Ingvar Kamprad (fondatorul IKEA). La vremea aceea, low costul nu era atât de puternic dezvoltat în România, iar companiile tradiționale nu-i prea făceau competiție. Piața s-a dezvoltat, a venit competiția, și Carpatair a început să piardă cotă de piață.

  5. Alex says:
    May 14, 2013 at 10:04 am
    Da, din pacate vom asista in perioada urmatoare la o sinucidere a companiei Carpatair. Acest lucru se pare ca se datoreza lipsei unei viziuni corelate cu o strategie de produs si pret bine elaborata. Trist!
    Reply

  6. Ca urmare a incidentului din 2 februarie 2013, autorităţile italiene au demarat imediat o anchetă, iar Alitalia a suspendat temporar toate cursele desfăşurate cu partenerii români, pe ruta Roma-Ancona, Roma-Pisa şi Roma-Bologna. Nici clasa politică nu a stat cu mâinile în sân. Un politician de centru – Pier Ferdinando Casini – a scris, pe pagina sa de Twitter, că, în 2008, Alitalia a fost salvată de o datorie de trei miliarde de euro şi de situaţia de a fi nevoită să-şi trimită angajaţii în şomaj tehnic. “Şi, apoi, cumpărăm un bilet Alitalia şi ne trezim într-un zbor Carpatair cu un nivel de securitate insuficient. Acest lucru este inacceptabil”, notează Casini.

  7. Informaţii noi cu privire la incidentul în care a fost implicat avionul companiei româneşti Carpatair au venit ieri de la presa germană, care a publicat două imagini ce ridică serioase semne de întrebare. Potrivit site-ului revistei Der Spiegel, sâmbătă noaptea, logo-ul Alitalia inscripţionat pe aeronava ATR-72 era vizibil “de la o poştă”. Până a doua zi însă acesta fusese acoperit cu vopsea alba.

  8. Iniţial, Alitalia a declarat, într-un comunicat, că avionul Carpatair fusese implicat în nefericitul incident din cauza vântului prea puternic – de 50 de kilometri pe oră. Ulterior, directorul operaţional al companiei italiene, Giancarlo Schisano, a revenit asupra poziţiei Alitalia, afirmând, duminică, faptul că “a bătut vânt puternic, dar aeroportul era deschis, aşadar se pare că nu aceasta a fost cauza” incidentului, notează Sky TG24 şi AFP. Schisano a adăugat că operatorul românesc a avut trei incidente în ianuarie 2013, în care au fost implicate două avioane ATR-72, care efectuau zboruri pentru Alitalia.

  9. Preşedintele Asociaţiei Naţionale Italiene a Piloţilor Comerciali (ANPAC), Giovanni Galiotto, exprima nemulţumirea faţă de hotărârea Alitalia de a încredinţa unele zboruri companiei Carpatair, explicând că mii de angajaţi au fost disponibilizaţi, inclusiv 550 din cadrul Alitalia. Pe fondul scandalului, ziarul Corriere della Sera scria că piloţii şi sindicaliştii erau preocupaţi de siguranţa zborurilor operate de Carpatair, notând că au fost înregistrate numeroase incidente cu avioanele companiei din România. Ultimul incident avusese loc, potrivit Corriere della Sera, pe 7 ianuarie, când zborul AZ1666, pe ruta Pisa – Roma, operat de Carpatair în numele Alitalia, fusese întârziat din cauza unei defecţiuni.

Dă-i un răspuns lui Adevarul Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.