Cât au costat ”plimbările” de serviciu ale șefilor Colterm

Cât au costat ”plimbările” de serviciu ale șefilor Colterm

0
DISTRIBUIȚI

Compania de termoficare din Timișoara este în pragul falimentului, ceea nu afectează dinamica intensă a deplasărilor în țară și străinătate a directorilor acesteia.

Printre primele lucruri care ar trebui menționate despre compania de termoficare din Timișoara, Colterm, mai ales în contextul situației sale financiare dezastruoase, este că are o structură stufoasă de conducere formată din nu mai puțin de șase directori care încasează lunar salarii de zeci de mii de lei. Mai mult, în 2018, una din principalele priorități ale Colterm a fost achiziționarea a trei mașini de serviciu pentru directorii companiei. 18.000 de euro per bucată este suma alocată pentru achiziționarea de autovehicule necesare societății care are datorii istorice de peste 120.000.000 de lei și care este obligată de furnizori să achite facturile în avans.  ”Plimbările” de serviciu fac parte din atribuțiile de bază ale directorilor Colterm, care au decontat deplasări de peste 300.000 de lei în ultimii trei ani.

Doar în primele trei luni ale acestui an managerul general al  Colterm Emil Șepre a decontat 22 de deplasări. Acesta a făcut mai multe vizite la Ministerul Finanțelor Publice, la Ministerul Energiei, la Complexul Energetic Oltenia și la CFR Marfă. Toate acestea au fost declarate drept vizite în interes de serviciu și au fost decontate ca atare. De exemplu, pentru patru zile petrecute la București, Șerpe a decontat peste 600 de lei pentru deplasare, 600 de lei diurnă și 1.871 de lei pentru cazare.


Același director general a bifat și o deplasare la Barcelona, cu un cost total de 4.000 de lei, bani cheltuiți ca să viziteze o stație de sinteză. În total, doar în primele trei luni ale acestui an, Colterm a plătit peste 11.000 de lei pe deplasările managerului Emil Șerpe.

Asta au făcut și ceilalți manageri din companie.  Directorul de Producție Mihai Golu a fost și el plecat de șase ori în interes de serviciu în primele trei luni ale acestui an. Destinațiile pentru care s-au făcut deconturi au fost Mediaș, Târgu –Jiu și București, dar și Viena, acolo unde a făcut o vizită la Universitatea Tehnică. Deplasările directorului de producție în primele trei luni ale anului au costat aproape 8.200 de lei. Curios este însă faptul că deși în mai multe plecări s-au făcut cu mașina managerului Emil Șerpe, suma decontată pentru transport a fost zero.

”Campion” la deconturi

Alți peste 1.500 de lei din banii societății au fost decontați de directorul economic Mihaela Iovu care a primit aproape 1.400 de lei pentru o deplasare, la București, pentru trei zile, cu scopul unor vizite la ANAF. Deși a plecat cu mașina companiei, Iovu nu a decontat niciun leu pentru combustibil, plătind însă 900 de lei din banii companiei pentru cazare și având diurnă de aproape 500 de lei. Directorul economic a făcut o vizită și la Complexul Energetic Oltenia, unde a mers tot cu mașina de serviciu. Și aici suma decontată pentru transport este de 0 lei, Iovu încasând doar diurna de 120 de lei.

Cel mai ”așezat” director al Colterm este Ivantie Rușeț, care a avut în cursul acestui an o singură deplasare la București, la o conferință de termoficare, pentru care a decontat 700 de lei. Directorul compartimentului Servicii Logistice, Adrian Faur, a bifat nu mai puțin de șapte deplasări în primele trei luni ale acestui an, când a vizitat Ministerul Finanțelor Publice, ANAF, Ministerul Energiei, CFR Marfă și GDM Logistics. Deplasările managerului au costat peste 10.000 de lei.  În total, doar în primele trei luni ale acestui an, managerii Colterm au cheltuit peste 40.000 de lei cu deplasările. Suma decontată în 2017 pentru deplasări este de 125.000 de lei, iar în 2016 plimbările directorilor societății locale de termoficare au costat aproape 85.000 de lei. De precizat că metoda deplasărilor de serviciu cu decontări 0 pentru transportul realizat cu mașinile companiei s-a folosit și în anii 2016 și 2017.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.