USR Timiș, propunere pentru blocajele din trafic: „Un transport în comun impecabil”

USR Timiș, propunere pentru blocajele din trafic: „Un transport în comun impecabil”

1
DISTRIBUIȚI

str aries

USR Timiș a venit, astăzi, prin intermediul unui comunicat de presă, cu o serie de propuneri care ar putea rezolva problema deplasării în oraș. Reprezentanții formațiunii politice susțin că lărgirea străzilor în dauna trotuarelor și a spațiului verde sau anularea trecerilor de pietoni sunt experimente încercate și în alte locuri și care nu au funcționat, făcând referire la ce se întâmplă pe străzile Arieș și Cluj. Astfel, USR Timiș le propune reprezentanților Primăriei Timișoara să ia exemplul altor orașe europene similare.

„Siguranța în trafic e primordială, iar aici planificarea și starea infrastructurii joacă un rol important. Drumuri fără gropi, intersecții gândite corect, piste sigure și treceri de pietoni adecvate vor spori, pentru toată lumea, senzația de securitate în trafic. Experiența orașelor din vest ne arată că un transport în comun impecabil este cea mai bună variantă de decongestionare a traficului.


Transportul în comun trebuie sa fie de încredere și să ofere o alternativă viabilă. Mijloacele de transport trebuie să se succeadă la o distanță decentă și predictibilă de timp”, arată USR Timiș.

De asemenea, reprezentanții partidului consideră că ar fi nevoie urgentă de parcări. Asta în condițiile în care, conform unor studii europene, un procent semnificativ din trafic se datorează mașinilor care se învârt inutil în căutarea unui loc de parcare.

„În plus, am putea elibera spațiul public de mașinile parcate lângă bordură sau pe trotuar, spațiu prețios, ce ar putea reveni pietonilor sau transportului în comun. Sănătatea tuturor trebuie avută în vedere. Transportul personal motorizat e, conform datelor de mediu, sursa cea mai mare de poluare din orașe. Mașinile sau autobuzele poluante ar trebui înlocuite de variante electrice (tramvaie, troleibuze, autobuze electrice), dar și încurajându-i pe oameni să aleagă transportul alternativ ori să meargă pe jos. Spațiul public să fie împărțit într-un mod corect, și celor ce merg cu mașina, dar și celor ce preferă transportul în comun, bicicleta sau mersul pe jos. Spațiul disponibil e clar limitat și, în plus, nu toți oamenii au mașini. De ce să gândim spațiul public exclusiv în jurul mașinilor? Nu e oare mai important să gândim orașul în jurul oamenilor și să mizăm pe echitate geografică?”, a informat USR Timiș.

1 COMENTARIU

  1. Se lucreaza acum si pe Calea Martirilor, intre strada Cluj si bdul Rebreanu, se macelaresc spatiile verzi din fata blocurilor fara mila si este dislocat un refugiu care despartea sensurile de circulatie, care putea ramane un spatiu verde, fie si cu palmieri, daca era intretinut cum se cuvine. Inca nu se contureaza viitorul aspect al strazii, lucrarile se desfasoara in ritm de melc, peisajul seamana cu cel din orasele bombardate in razboi, nu e ca pe strada Aries, terminata in timp record, ca sa se poata intoarce primarul acasa in mod civilizat. Si acolo au fost desfiintate alveole destinate a fi spatii verzi, e mai usor sa asfaltezi decat sa pui iarba si sa intretii micile oaze de verdeata intr-un oras ingropat in betoane si asfalt.

Lasă un răspuns la I se spunea buldozerul Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.