Primarul Robu i-a trimis pe „hateri” să măsoare lățimea pistelor de biciclete...

Primarul Robu i-a trimis pe „hateri” să măsoare lățimea pistelor de biciclete de pe noile trotuare. Care a fost rezultatul

4
DISTRIBUIȚI

Noile trotuare din zona centrală au stârnit numeroase dezbateri, însă au dus și la plângeri penale din cauza lipsei unor avize. În plus, afirmațiile primarului Robu, care susține că majoritatea noilor piste de biciclete care fac parte din trotuar au cel puțin 1 metru lățime au fost contestate, lucru care nu i-a picat bine edilului-șef.

„Faceți vă rog măsurători ale lățimii pistelor și veți vedea că nu-i deloc adevărat că majoritatea sunt de sub 1 metru. Majoritatea covârșitoare sunt de cel puțin 1 metru, vă asigur (evident, liniile albe de delimitare aparțin pistelor, în modul cel mai logic)”, a scris Nicolae Robu într-un comentariu la o postare pe Facebook.

„Când am citit acest comentariu lăsat de domnul Robu, m-am întrebat ce aș face dacă aș fi deja consilier local și aș avea ghinionul să lucrez cu un astfel de primar? Aș face fix ce am făcut în dimineața asta: pentru că ne-a rugat să verificăm, aș pune mâna pe ruletă și aș demonstra că minte cetățenii. Că situația din teren este cu totul alta. Că nu se respectă normative, legi, regulamente. Că recomandările, sfaturile, modelele din alte țări sunt ignorate cu desăvârșire”, a scris pe Facebook Ana Munteanu, candidat USR pentru Consiliul Local Timișoara.

Munteanu, care a fost implicată mult timp și în activitatea organizației Verde pentru Biciclete, a urmat îndemnul primarului și a ieșit în oraș pentru a măsura pistele.

„Iată adevărul:
1.


Noile piste din zona centrală nu au «cel puțin 1 m»; au 80 de cm pistele, plus 10 cm bordurile de delimitare.
2. În ciuda convingerii dumnealui «că așa e logic», marcajele de delimitare nu sunt zone de deplasare, sunt zone de delimitare în cadrul cărora ar trebui să ne deplasăm. Dacă am avea voie să ne deplasăm și pe benzile de delimitare ar însemna că șoferii și-ar putea rupe reciproc oglinzile fără a fi vreunul vinovat de ceva.
3. Dacă bicicliștii ar merge la limita marcajului pistei și pietonii ar merge la limita marcajului trotuarului, ar exista un număr mare de incidente între pietoni și bicicliști. Nu știu dacă aceste incidente sunt sau nu dorite de administrație.
4. În sprijinul celor de la punctul de mai sus, am fotografiat noua pistă de pe strada 20 Decembrie 1989, în dreptul Parcului Justiției. Pista are 80 de cm, fiind delimitată de un rând de pavele de o parte (10 cm) și bordura trotuarului de cealaltă parte.
5. Tot în acest sens, am extras o secțiune dintr-un normativ de proiectare a pistelor de biciclete pe care Primăria Timișoara îl cere a fi respectat de către proiectanții celor 68 de noi km de piste din oraș”, a scris Ana Munteanu pe pagina sa de Facebook.

„Practic, într-un mod total dictatorial, deciziile din PMT sunt luate într-un singur birou, fără studii, consultări, dezbateri. Iar angajații de acolo – oricâte bune intenții (sau expertiză) ar avea – oricum nu sunt băgați în seamă. Despre experții externi, nici nu mai discutăm”, a concluzionat candidata USR pentru CLT.

Primarul Robu a vorbit și în conferința de presă a PNL Timiș de astăzi despre infrastructura velo din Timișoara. „(…) Îi apreciez pe biciclişti, dar să nu se lase intoxicaţi de oameni care de fapt fac politică. Şi au alte mize. Nu transportul alternativ cu bicicleta, e un cârlig aruncat. Facem tot ce putem pe noile trotuare, spun noile, dar evident că sunt trotuarele vechi refăcute cu altă piatră… Vrem să facem piste de biciclete cât se poate de multe… Avem peste 100 kilometri, găsiţi alt oraş cu atâtea? Multe lucruri sigur nu sunt cum ne-ar plăcea nouă şi cum le-ar plăcea jurnaliştilor… ăă bicicliştilor”, a spus Nicolae Robu.

4 COMENTARII

  1. este simplu de calculat o placa are 40 cm, latime, doua sunt 80 cm, si sunt doua randuri de placi pe tur si doua retur , deci in concluzie avem 160 cm, total ,

Dă-i un răspuns lui Hater Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.