Interes mare pentru contractul de proiectare și execuție a tronsonului lipsă din...

Interes mare pentru contractul de proiectare și execuție a tronsonului lipsă din autostrada Lugoj – Deva

0
DISTRIBUIȚI

Nouă firme, majoritatea străine, s-au arătat interesate să proiecteze și să execute tronsonul de nouă kilometri care lipsește din Autostrada Lugoj – Deva (A1), Lot 2 pentru a avea autostradă completă între Sibiu şi vama Nădlac II.

Este vorba despre secțiunea dintre Margina și Holdea, unde trebuie realizate două tuneluri pentru urși.

Luni a avut loc depunerea candidaturilor pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție, iar până la termenul limită au depus candidaturi nouă ofertanți.

Este vorba despre următoarele firme: AKTOR S.A. (Grecia);  asocierea SC ALSİM ALARKO SANAYİ TESİSLERİ VE TİCARET A.Ș – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.  (Turcia);  asocierea FCC CONSTRUCCION SA – GULERMAK AGIR SANAYI INSAAT VE TAAHHUT A.S. (Spania – Turcia); asocierea IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA – PIZZAROTTI SA – RETTER PROJECT MANAGEMENT SRL (Italia – România); asocierea TERNA SA – INTRACOM CONSTRUCTIONS SOCIETE ANONYME TECHNICAL AND STEEL CONSTRUCTIONS (INTRAKAT) (Grecia); KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia);  asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S.


– CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia); asocierea RIZZANI DE ECCHER SPA – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED STI – CIPA SPA (Italia –  Turcia) și STRABAG SRL (România).

Lucrările la autostrada Lugoj-Deva au început în 2011. Patru ani mai târziu italienii de la Tirrena Scavi finalizau lotul 1.

În martie 2017 aveam o nouă inaugurare. Salini, tot un constructor italian, finalizase 15 kilometri din cei 28 ai lotului doi al șoselei de mare viteză.

În vara aceluiași an, însă, șefii de la Drumuri au rupt contractul cu firma Salini și au lăsat fără constructor circa 13 kilometri din șoseaua rapidă, din care patru erau construiți în proporție de 90%.

Ultimele două loturi din autostradă au fost date în circulație în anul 2019. Mare parte din banii pentru construirea autostrăzii Lugoj-Deva au venit de la Bruxelles.

Procedura de achiziţie este licitație restrânsă, iar după evaluare CNAIR va selecta cinci sau şase constructori care merg în următoarea etapă a procedurii de achiziţie pentru contractul de 1,3 miliarde lei (aproximativ 280 milioane de euro).

Traseul are o lungime de 9,13 km, din care 2,13 km de tunel.

Termenul de finalizare prevăzut este zece luni proiectare și 28 de luni execuție conform factorilor de evaluare din documentația de atribuire.

Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.

Foto: Arhivă

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.