Fritz se laudă că a reușit să reeșaloneze datoriile Colterm pentru care...

Fritz se laudă că a reușit să reeșaloneze datoriile Colterm pentru care Primăria Timișoara risca să fie executată silit

2
DISTRIBUIȚI

70 de concedieri la Colterm și reeșalonarea datoriilor la gaz. Cu asta speră municipalitatea să salveze compania de termoficare a orașului.

Dominic Fritz și conducerea E-On Energie România au ajuns la un acord de reeșalonare pe o perioadă de 30 de luni a unor datorii ale Colterm în valoare de 51,5 milioane de lei și garantate în trecut de municipalitate, pentru care risca să fie executată silit.

Primăria Timișoara se confruntă de mai multă vreme cu această problemă, municipalitatea fiind somată încă din 2018 să plătească aceste datorii.

„Fosta administrație a preferat să le rostogolească, acumulând penalități de alte milioane de lei. Este vorba despre datorii acumulate începând cu anul 2013 și pe care Primăria Timișoara era somată să le plătească din 2018, riscând să fie executată silit”, au explicat reprezentanții Primăriei Timișoara.

„Fosta administrație a garantat în mod inconștient facturile Colterm, ocolind reglementările privind datoria publică locală. Am mai vorbit și în trecut despre problemele grave moștenite cu această companie. În prezent, Colterm poate intra oricând în insolvență, chiar faliment, la cererea creditorilor. Și odată cu Colterm riscă să intre și primăria în insolvență. Din păcate, fosta administrație a îndatorat instituția către Colterm, iar primăria este garant și poate fi executată.

Expunerea Primăriei către Colterm este de circa 160 milioane de lei.


Cu această reeșalonare a datoriilor reușim sa diminuăm presiunea pusă pe bugetul local de aceste decizii inconștiente, să recâștigăm încrederea creditorilor și să punem bazele unei dezvoltări sănătoase pe viitor a acestei companii. Îi asigur pe timișoreni că lucrăm continuu pentru a asigura serviciile de apă caldă și termoficare, chiar dacă administrația anterioară a predat compania într-o situație dezastruoasă”, a declarat, luni, primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Recent, Primăria Timișoara a semnat un acord cu Banca Mondială care are ca obiectiv sprijinirea instituției pentru îmbunătățirea capacității de planificare a dezvoltării durabile a sistemului de termoficare și eficiența energetică a clădirilor din oraș.

Totodată, Primăria Timișoara desfășoară în acest an unul dintre cele mai ambițioase proiecte de reabilitare a rețelei de termoficare din municipiu. Este vorba despre un contract de 30 de milioane de euro din fonduri europene pentru schimbarea a 30 de kilometri de conducte de rețelele primare și secundare. În urma implementării acestui proiect se vor reduce semnificativ pierderile în rețea, care acum sunt acoperite din bugetul local.

În acest an au fost reduse pierderile de la 305 tone de apă/ore la 84 tone adaos de apă/oră, ceea ce înseamnă mai puțini bani aruncați pe pierderi tehnologice în fiecare an.

Concomitent, la Colterm a avut loc o eficientizare a activității, în urma căreia au fost restructurate 70 de posturi, au mai transmis reprezentanții municipalității.

Pentru compania de termoficare și Primăria Timișoara rămâne, însă, nerezolvată problema amenzii de peste 100 de milioane de lei „încasată” pentru neachiziționarea certificatelor pentru gazele de seră, necesare conform legislației europene.

2 COMENTARII

  1. Inca un primar care da vina pe primarul anterior (are deptate), dar continua in aceeasi directie:
    peticirea sistemului centralizat de incalzire.

    Toate orasele termoficate din Romania platesc subventii la pretul gigacaloriei livrate populatiei,
    deci merg pe „pierdere planificata” – un concept folosit in regimul comunist.

    Presupunand prin absurd ca s-ar inlocui toate conductele, termoficarea nu poate ajunge la randamentul unei centrale de apartament,

    in schimb sumele aiuritoare cheltuite pentru inlocuiri ar fi suficiente pentru a achizitiona centrale de apartament in tot orasul.

    P.S.
    Toti politicienii privesc la banii europeni ca la sacul fara fund de unde pot lua oricat, daca au proiecte.
    Slovenia deja nu mai primeste finantari europene pentru constructia de autostrazi, deoarece au ajuns la nivelul de trai din Occident.
    Va veni si la noi ziua cand procentul de 85% cu care finanteaza UE proiectele romanesti va scadea, apoi va tinde spre 0.

Dă-i un răspuns lui Clevetici Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.