Dezbatere pentru modificarea regulamentului Timpark. Sistemul de parcare cu plată va fi...

Dezbatere pentru modificarea regulamentului Timpark. Sistemul de parcare cu plată va fi extins la 15% din străzile Timișoarei

1
DISTRIBUIȚI

În prezent, în Timișoara sunt amenajate peste 80.000 de locuri publice de parcare și staționare (47.445 locuri de parcare şi 32.805 locuri de staționare), pentru care ne propunem un mai bun management, conform unui comunicat al Primăriei.

„La acestea se adaugă locurile de parcare în regim privat, care rezolvă parcarea de domiciliu pentru foarte multe mașini (circa 2.600 de locuri de parcare în bateriile de garaje, la care se adaugă cele din curțile private). Studiile arată că în medie, mașinile personale sunt parcate 80% din timp la domiciliul proprietarului, 16% în altă parte și se deplasează doar aproximativ 4% din timp – și, desigur, pentru fiecare destinație este nevoie de loc de parcare”, mai spune mesajul administrației, care intenționează să „reinventeze” Timpark și propune „înființarea serviciului public pentru administrarea, întreținerea și exploatarea parcărilor din Municipiul Timișoara, precum și stabilirea formei de administrare a gestiunii serviciului”.

„Propunerea pe care o publicăm azi pe site și care va fi dezbătută vineri este un prim pas într-un proces mai amplu de reformă a sistemului de parcare din Timișoara. Acest proces a început prin înființarea sistemului Timpark acum mai bine de 10 ani, proces sistat în timpul dezvoltării în forță, pe care acum îl reluăm și îl îmbunătățim. Faptul că noi am reînviat idei ale fostelor administrații, precum Timpark sau Centrul de proiecte, arată un singur lucru. Au existat în trecut proiecte bune care au fost abandonate din cauza rezistenței aparatului la reforme și lipsei de voință politică”, a transmis viceprimarul Ruben Lațcău.

Dezbaterea va avea loc în Sala de Consiliu a Municipiului Timișoara, Bd. C.D. Loga nr. 1, în data de vineri, 01 octombrie 2021, ora 16:00. Pentru transmiterea propunerilor, sugestiilor sau opiniilor cu privire la documentul supus dezbaterii, cetățenii interesați se pot adresa în scris cabinetului viceprimarului Ruben Lațcău sau în format electronic la adresa cabinet.viceprimar1@primariatm.ro până în data de 29.09.2021 ora 12:00.

„Principalele modificări pe care le va aduce acest nou regulament sunt extinderea parcării cu plată la 15% din străzile Timișoarei, introducerea abonamentului rezidențial în primele cartiere (acest lucru va continua în restul cartierelor pe măsură ce amenajăm locuri de parcare), și descurajarea parcării pe timp de zi în centrul orașului.


În centrul istoric (viitoarea zonă verde) nu se vor mai putea cumpăra abonamente și va fi permisă doar plata cu ora, excepție făcând câteva zone pentru rezidenți. În lunile și anii următori, pe măsură ce vom amenaja și construi noi parcări, vom extinde acest sistem, obiectivul este ca el să fie integrat într-o strategie de parcare dezvoltată pe baza noului plan de mobilitate urbană. Fundamental rămâne obiectivul creșterii numărului locurilor de parcare și integrarea sistemului cu transportul public. Ultimul obiectiv va fi realizat prin PMUD și strategia pe care acesta o va propune, dar primul obiectiv, acela de a crește numărul locurilor de parcare, va fi scopul principal al Timpark, toți banii încasați fiind folosiți pentru extinderea și îmbunătățirea parcării în Timișoara”, a mai scris viceprimarul pe pagina sa de Facebook.

„Ceea ce vedem astăzi sunt rezultatele politicii locale greșite de gestionare a sistemului de mobilitate, din ultimii ani: sub-finanțarea transportului public local și neglijarea nevoilor orașului de infrastructură pentru pietoni și bicicliști au dus la numărul uriaș de mașini de pe străzile orașului nostru. Un astfel de sistem este falimentar pentru orice oraș. Soluția nu este ca fiecare timișorean să aibă mașină personală, ci să avem un sistem de transport public eficient pe care cât mai mulți dintre noi să îl folosească și infrastructură de calitate pentru bicicliști. Lucrurile nu se pot schimba peste noapte, dar, noi am început această schimbare și Regulament de parcare este un prim pas că modul de administrare al spațiului public se schimbă. Și schimbarea va începe cu zona centrală”, a transmis și primarul Dominic Fritz.

O altă noutate pe care noul Regulament o aduce este diferențierea locurilor de parcare/staționare aflate în interiorul sistemului TimPark, după cum urmează:

a. locuri de parcare/staționare destinate uzului general (LOCURILE DE PARCARE ALBE), aici pot parca/staționa autovehiculele care dețin abonamente de parcare compatibile cu zona parcării/staționării sau au achitat tariful de parcare prin voucher sau SMS. Ele vor fi evidențiate printr-un marcaj longitudinal alb, paralel cu bordura și pe aceste locuri se poate staționa/parca după următorul program:
– pe cele aflate în zonele roșie (I), galbenă (II) și albastră (III): luni – sâmbătă între orele 08,00 – 20,00 – cu taxă; orele 20,00 – 8,00 – fără taxă; duminica și sărbătorile legale – fără taxă;
– pe cele aflate în zona verde (0): luni – duminică între orele 08,00 – 20,00 – cu taxă; orele 20,00 – 8,00 – fără taxă.

b. locuri de parcare mixte (LOCURILE DE PARCARE VERZI), evidențiate printr-un marcaj verde, longitudinal paralel cu bordura și cu tăblițe de informare. Aici, se poate staționa/parca după următorul program:
– în intervalul orar 08,00 – 17,00 pot parca/staționa autovehiculele care dețin abonamente de parcare compatibile cu zona/subzona staționării, respectiv au achitat tariful de parcare prin una dintre modalitățile prevăzute de Regulament;
– în intervalul orar 17,00 – 08,00 pot parca/staționa doar autovehiculele care dețin abonamente de tip „REZIDENT” compatibile cu subzona în care se regăsesc aceste locuri de parcare/staționare.

Modificările propuse pot fi consultate pe site-ul primariatm.ro.

1 COMENTARIU

Dă-i un răspuns lui tibi Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.