Graficianul timișorean Ovidiu Hrin a câștigat o nouă distincție internațională în cadrul...

Graficianul timișorean Ovidiu Hrin a câștigat o nouă distincție internațională în cadrul unui concurs desfășurat la New York

0
DISTRIBUIȚI
Foto: Seba Tătaru

Zilele trecute, graficianul timișorean Ovidiu Hrin a fost răsplătit cu o nouă distincție internațională, afișul său pentru performance-ul audio „Eu sunt Ea“ realizat de Christine Cizmaș în cadrul proiectului cultural omonim pus la cale de Asociația Noi Re – Creăm, fiind recompensat cu Silver Award în cadrul competiției internaționale Graphis Poster Annual 2023 de la New York.

„Este o mare onoare pentru mine să văd munca mea selectată alături de o companie atât de mare de designeri respectați. Multumesc Graphis!“, a spus timișoreanul care a pus bazele studioului de design grafic numit Synopsis în 2001.

Artistul cunoscut de prieteni drept „Tzutzu“ a câștigat și în trecut o serie de premii la prestigiosul concurs internațional de design Graphis, din New York, care completează colecția, deja semnificativă, de premii a timișoreanului care a studiat arhitectura la Universitatea Politehnica. Cu o experiență cât se poate de consistentă în design grafic și comunicare vizuală, timișoreanul este o prezență constantă în cadrul bienalelor, expozițiilor și în paginile prestigioaselor publicații de design internaționale. De numele lui se leagă și existența TypopassageTM, un micro-muzeu dedicat designului grafic și artei tipografice, născut din necesitatea de a spori gradul de conștientizare al publicului larg cu privire la impactul socio-cultural al comunicării vizuale.

Anul trecut, Ovidiu Hrin a fost selectat în juriul Bienalei de Design din Peru, manifestare care este considerată drept cel mai mare eveniment dedicat designului din America De Sud.


Începând din anul 2007 timișoreanul a realizat și o serie de coperți pentru albumele unor artiști ca Implant pentru Refuz, Blazzaj, Trompetre, Thy Veils, Daniel Dorobanțu, JazzyBIT sau Amalia Gaiță.

„În 2007 nu am știut în ce mă bag (și aici mă refer și la albumul Monolith al celor de la Implant pentru Refuz dar și la «industria muzicală»). «Monolith» este pentru mine cel mai important proiect de aventurare artistică – desigur și fiindcă este primul, dar mai mult pentru faptul că m-a lăsat cu atâtea învățături. Vorbim aici despre un CD cover la care am lucrat în total șapte luni, un CD-cover în jurul căruia mi-am reconstruit lumea, proiectul ideal de introspecție la tinerețe (aveam 30 de ani). Cred că este visul oricărui designer sau grafician sau artist (sau cum l-om numi) să facă o copertă pentru un album de muzică. Eu cred cu tărie în această înfrățire: design & muzică. Până la Monolith au mai fost colaborări cu IPR, mici gesturi și încercări, cum ar fi un videoclip, câteva postere etc, după care ne-a fost foarte dificil să ne mai despărțim… cel puțin pentru o lungă perioadă”, ne-a declarat Ovidiu Hrin în cadrul unui articol pe care-l puteți citi în întregime aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.