Curtea de Conturi confirmă dezvăluirile PRESSALERT: Administrația Fritz, deconturi ilegale către firma...

Curtea de Conturi confirmă dezvăluirile PRESSALERT: Administrația Fritz, deconturi ilegale către firma de avocatură Schönherr. Primarul, amendat pentru că s-a refuzat predarea documentelor către auditori

5
DISTRIBUIȚI

Administrația condusă de Dominic Fritz a încălcat grav legea în cazul contractului încheiat cu firma de avocatură  Schönherr și Asociații SCA, angajată de Primăria Timișoara cu cea mai scumpă ofertă pentru a găsi soluții pentru salvarea Colterm-ului, se arată în ultimul raport al Curții de Conturi, confirmându-se dezvăluirile PRESSALERT.ro făcute pe acest subiect. Primarul a fost amendat pentru că municipalitatea a încercat să blocheze controlul pe acest subiect.

Auditorii au constatat că încă din primul moment a fost sfidată legea – ”nu a fost întocmit și aprobat un referat de necesitate care să cuprindă necesităţile de servicii juridice identificate, precum şi preţul unitar/total al necesităţilor, respectiv valoarea estimată a serviciilor juridice în cauză”, ”deși potrivit art.2 din HCL nr.89/16.03.2021 cu ducerea la îndeplinire a hotărârii, în ce privește caietul de sarcini au fost încredințați Administratorul Public, Serviciul Juridic și Direcția Economică, caietul de sarcini înregistrat sub nr.SC2021- 8766/01.04.2021 (în antet este înscris Primar) nu a fost însușit de către Administratorul Public și Direcția Economică, iar potrivit Procedurii de sistem – COD PS-26 aprobate în 26.03.2021, aplicată în cazul prezentei achiziții, documentația, caietul de sarcini, se elaborează de către Serviciul Juridic și se aprobă de către Primar, constatându-se neconcordanțe cu privire la întocmirea și aprobarea caietului de sarcini, în acest caz”, iar ”caietul de sarcini este anexă la invitația înregistrată sub nr.SC2021-8767/01.04.2021, care, deși din antet rezultă că este elaborată de către Serviciul Juridic, acesta nu este confirmată prin semnătură de către personalul din cadrul acestui serviciu, mai mult acest document poartă o semnătură indescifrabilă în locul unde este tipărit – „Primar”. Concluzia a fost că ”nu se cunoaște cu certitudine cine a elaborat invitația și caietul de sarcini privind achiziția de servicii juridice care a stat la baza derulării achiziției și atribuirii contractului de asistență juridică  încheiat în data de 25.05.2021 cu valoarea totală de 1.060.500 lei fără TVA”.

Curtea de Conturi a constatat faptul că administrația condusă de Dominic Fritz a decontat  firmei de avocatură Schönherr și Asociații sume de bani fără justificare pentru servicii care nu erau cuprinse în contractul semnat și care prevedea atingerea a trei obiective – securizarea patrimoniului COLTERM SA și aducerea lui în patrimoniul Municipiului Timișoara acolo unde este cazul, continuarea serviciului public de furnizare a agentului termic pe raza municipiului Timișoara și degrevarea bugetului municipiului Timișoara de sarcinile transferate de către Colterm SA.

Auditorii au constatat că ”au fost recepționate și acceptate la decontare servicii juridice fără documente justificative, doar pe baza celor înscrise în rapoartele de activitate întocmite de către societatea de avocatură” fără a se face niciun fel de verificare asupra realității celor consemnate în respectivele acte.

În timpul controlului s-a stabilit că, până la 30 iunie anul acesta, Primăria Timișoara a plătit către firma de avocatură 785.632,34 lei, de remarcat fiind faptul că instituția ”nu a pus la dispoziția echipei de audit acte și documente (rapoarte, facturi, recepții, ordine de plată, etc.) cu privire la serviciile prestate în perioada 01.04.2022 – 25.05.2022 de către SCA Schoenherr și Asociații”.

Curtea de Conturi a constatat că Primăria Timișoara a decontat firmei de avocatură servicii care nu făceau obiectul contractului, printre acestea aflându-se și răspunsul întocmit pentru PRESSALERT.ro în numele municipalității prin care s-a refuzat punerea la dispoziție a proceselor verbale de decontare a serviciilor juridice. De asemenea, avocații au fost plătiți de administrația Fritz  pentru activități care intră în atribuțiile și responsabilitățile personalului entității, respectiv pentru activități pentru care nu s-a făcut dovada că au legătură cu obiectivele contractului – agenda autorități.


analiză juridică ordine de zi, revizuire proiect HCL, fiind doar câteva exemple.

Auditorii au stabilit că ”nu se justifică acceptarea la plată a sumei de 11.345,80 lei  fără TVA pentru activități, de redactare email/analiză juridică/analiză, etc. referitor la implementarea măsurilor dispuse de Curtea de Conturi, respectiv cu privire la Raportul și Decizia Curții de Conturi, așa cum rezultă din rapoartele de activitate din lunile iunie și iulie 2021 și martie 2022, care intră în atribuțiile conducerii entității auditate în vedere ducerii la îndeplinire a măsurilor dispuse”. Ba, mai mult, nu au fost găsite și nici nu s-au pus la dispoziția auditorilor documente invocate ca fiind întocmite sau alte demersuri care să justifice cele consemnate, cum ar fi întocmirea unor plângeri penale. Multe din activitățile decontate din bani publici nu au avut nicio finalitate pentru atingerea obiectivelor din contract se arată în raport.

Auditorii au stabilit că ”serviciile de asistență juridică, reprezintă cheltuieli ineficiente și neeconomicoase pentru UATM Timișoara, având în vedere că o parte dintre aceste activități reprezentau atribuții și responsabilități ale personalului de specialitate din cadrul entității”. De asemenea, nu s-a realizat monitorizarea derulării contractului de asistență juridică la nivelul Compartimentului Guvernanță Corporativă, în acest sens fiind precizat faptul că „acestei structuri nu i s-au transmis sau pus la dispoziție documentele elaborate ulterior încheierii contractului și necesare efectuării monitorizării”.

Administația Fritz a încercat să saboteze controlul pe acest subiect, auditorii consemnând că auditul s-a desfășurat cu dificultate pentru că nu s-au pus la dispoziție actele solicitate încă din luna mai referitoare la deconturi și actele întocmite de firma de avocatură, ci ”doar la data încheierii prezentei acțiuni de audit, respectiv în data de 22.07.2022 (cu doar 3 ore înainte de terminarea programului de lucru al entității), a fost transmisă către Curtea de Conturi a României – Camera de Conturi Timiș, adresa înregistrată sub nr.SC2022 – 014920 /22.07.2022 însoțită de un CD și un listing cu denumirea fișierelor înregistrate pe CD conținând documente justificative situații, adrese, etc. transmise de către societatea de avocatură”.

Curtea de Conturi a constatat că s-au plătit ilegal  24.920,54 lei, reprezentând plăți nelegale pentru activități înscrise în rapoartele de activitate, care nu fac obiectul celor 3 obiective pentru care a fost aprobată achiziția serviciilor juridice prin HCL nr.89/16.03.2021 și 124.133,34 lei – plăți fără documente justificative, respectiv pentru servicii juridice din care rezultă redactare, întocmire documente, emailuri, etc., invocate în rapoartele de activitate și neregăsite la documentele de plată.

Primarul Dominic Fritz a refuzat să dea explicații celor de la Curtea de Conturi, nerăspunzând la niciuna dintre întrebările care i-au fost adresate de auditori. Fritz a și fost amendat de Curtea de Conturi cu 1.500 lei pentru că Primăria Timișoara a refuzat inițial să pună la dispoziție documentele solicitate de auditori, depășindu-se cu mau mult de o lună termenul stabilit pentru predarea documentelor.

5 COMENTARII

  1. Avea cineva alte asteptari??? Caci doar o natie intreaga (poate nu si cea „germana”) stie ca „fritz-ul, nu e fritz destul, daca nu e si fudul (sau, poate, escroc???)””…

  2. Vedem ca Dominic Fritz a prins revedere șmecheria cu parandaratul. 1. Alegi oferta cea mai scumpă 2 Inventezi motive în caietul de sarcini sa poți justifica de ce ai ales oferta cea mai mare 3 Plătești produse sau servicii necontractate, suplimentar (eventual mai faci acte adiționale) 3……… 4 Îți cumperi casă 5 Devii din ce în ce mai bogat
    6. REZISTI

  3. Aloooo, activiștii pe politici publice !! !faceți acțiune în instanță , haideți.
    Insa Timișoara e varză la acest capitol
    Doar HAHALERE și chibiti , băgători in seama fara finalizare…

  4. Dar dragi Timisoreni.Si eu la varsta mea trebuia sa imi intemeiez o familie.Conditia pusa de prietena mea pe atunci a fost sa am un serviciu stabil nu somer si am optat sa fiu primar, Sa am o locuinta decenta asa ca am cumparat o vilisoara de 300000 de euro. De unde sa am eu bani sa indeplinesc aceste criteri trebuia sa iau de undeva.

    Citeste mai mult pe: https://www.pressalert.ro/2022/09/curtea-de-conturi-cere-ancheta-penala-la-primaria-timisoara-cine-sunt-vinovatii-pentru-amenzile-de-peste-170-milioane-lei-primite-de-colterm-pentru-neachizitionarea-certificatelor-de-co2/

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.