Dominic Fritz a vorbit astăzi şi despre programul cultural pentru Timişoara 2023. Primarul a anunţat că statul oferă în continuare bani pe proiecte prin intermediul apelurilor deschise în perioada imediat următoare. Edilul a subliniat de asemenea că printre operatorii culturali care au primit finanţare nerambursabilă de la AFCN se numără, în premieră, şi Filarmonica Banatul.
„Au intrat şi 18 milioane de lei pentru programul cultural. După cum ştiţi, ministerul culturii dă 50 milioane de lei în total, pentru programul cultural de anul viitor, cu condiţia ca aceşti bani să fie cheltuiţi doar prin apeluri deschise de proiecte. În următoare zile vor fi noi apeluri, pentru a suplimenta programul cultural. 70% din progamul cultural e gata, contractat şi finanţat, va fi prezentat în decembrie… Suntem pregătiţi pentru un an de capitală, în care toată Europa va putea fi mândră de programul cultural pe care îl prezintă Timişoara. Am fost în mai multe capitale, la Ambasada României la Berlin, în decembrie voi fi şi Paris şi Bruxelles. Nu doar încrederea e mare, ci şi în Timişoara, valorile sale, oferta culturală va fi mare. Aseară au fost publicate rezultatele la AFCN – Fondul Naţional Cultural, finanţări nerambursabile, la nivel naţional şi au fost în total 15 proiecte din Timişoara care au câştigat aceste apeluri. Printre acestea se numără mulţi parteneri ai primăriei, care au proiecte finanţate şi din partea noastră. E un semnal foarte bun că toată intenţia noastră de a creşte o scenă culturală locală, cu operatori de calitate, această abordare e validată inclusiv prin faptul că au câştigat finanţări naţionale proiectele din Timişoara. Pentru prima dată şi Filarmonica Banatul a câştigat o finanţare la AFCN, în valoare de peste 100 de mii de lei pentru Festivalul şi concursul Remus Georgescu.
Mă bucur, e una dintre puţinele instituţii publice din România care se zbate pentru a atrage finanţări în plus faţă de cele din bugetul local”, a spus astăzi Dominic Fritz.
Întrebat ce presupune mai exact „turul” său prin capitalele europene, Fritz a răspuns, vorbind printre altele şi de lipsa deocamdată a unui clip de promovare al oraşului, despre cum ar putea sosi mai mulţi turişti pe Bega: „Încercăm să adunăm din aceste capitale multiplicatorii culturali ca să punem Timişoara pe harta celor care planifică tot ce e legat de turism în Europa. Am fondat Asociaţia de Promovare a Timişoarei, care are ca scop, împreună cu sectorul privat, să atragă mai mulţi turişti. Aceasta, după prima fază, de construcţie, va produce filme, materiale de promovare, de care încă ducem lipsă, din păcate, în Timişoara. Asociaţia Timişoara Capitală Culturală va avea un program constant de promovare, nu doar la nivel local, ci şi naţional, internaţional, într-o strategie cu o agenţie profesionistă… Bineînţeles că lucrăm, împreună cu aeroportul, la atragerea unor linii în plus, se discută cu Turkish Airlines, conexiune la Istanbul, se discută cu Ryanair, Wizzair şi sunt încrezător că vom reuşi să deschidem la anul mai multe conexiuni noi, care aduc un număr mare de turişti”.
De altfel, Fritz a fost reticent când a fost întrebat dacă-i place clipul de promovare făcut pentru CJ Timiş. Rezumându-se să spun că e „făcut profesional” şi că nu trebuie în aceste cazuri autorităţile să se zgârcească la bani.
Deschiderea oficială a Capitalei Culturale în 2023 va fî în weekndul 17-19 februarie. „…se încheie ultimele contracte în aceste zile şi la începutul lui decembrie va fi o prezentare atât despre weekendul de deschidere, care va fi o mare sărbătoare a valorilor şi culturii timişorene. Va fi şi o prezentare a programului cultural, care va consista în mare parte lucruri pe care le ştim deja cu highlights şi date exate… se va dezvolta în continuare cu banii veniţi de la guvernare şi apeluri deschise (…)”, a concluzionat primarul Timişoarei.
Festivalul şi concursul Remus Georgescu. Ce gluma buna!
O mare porcarie si bani risipiti.
Sa dai o tona de bani pentru 3 spectatori, este o mare mizerie.