EXCLUSIV Comisia de evaluare Schengen, aşteptată pe aeroportul din Timişoara cu porţi...

EXCLUSIV Comisia de evaluare Schengen, aşteptată pe aeroportul din Timişoara cu porţi de securitate fantomă

5
DISTRIBUIȚI

poarta de securitate ait 1 pCu nici două săptămâni înainte de vizita de evaluare pentru aderarea la spaţiul Schengen, directorul aeroportului „Traian Vuia” din Timişoara, Cornel Sămărtinean, a  încearcat să-i prostească pe jurnalişti că lucrările de la viitorul terminal non-Schengen sunt ca şi finalizate.  Pretextul folosit de Sămărtinean, care a fost numit în această funcţie de PD-L după ce a condus o firmă de lenjerie intimă şi ciorapi, a fost anunţarea faptului că „Traian Vuia” a fost certificat ca aeroport internaţional potrivit noilor norme aeriene. „Pentru obţinerea acestui statut au contat în primul rând investiţiile pe care le-am făcut, este vorba de noua aerogară non-Schengen, fără de care nu am fi putut obţine acest certificat, facilităţile şi serviciile pe care le oferă AIT, calificarea personalului, dar şi respectarea cu stricteţe a tuturor reglementările internaţionale în domeniul aeronautic”, a susţinut, ieri, directorul Cornel Sămărtinean.

În 16 noiembrie o comisie internaţională va evalua aeroportul din Timişoara, pentru a stabili dacă îndeplineşte standardele Schengen, care-i permit să opereze zboruri spre spaţiul non- Schengen, condiţiile care trebuie să fie îndeplinite fiind extrem de stricte. Evaluarea aeroportului din Timişoara face parte din procesul de monitorizare în urma căruia se va decide dacă se dă undă verde aderării României la spaţiul Schengen. Întrebat ce mai este de lucru la terminalul non-Schengen, directorul Sămărtinean a susţinut că „trebuie instalate benzile pentru bagaje şi aparatele de scanare a acestora.


Atât”. Când a fost întrebat de porţile de securitate care „scanează” pasagerii şi bagajele de mână ale acestora, directorul a susţinut că totul este în regulă cu acestea, indicându-le jurnaliştilor un astfel de dispozitiv instalat spre zona de tranzit non-Schengen. Toate bune şi frumoase, numai că aşa zis-ul filtru de securitate era „priponit” în podea doar pentru decor. Nu era decât poarta pentru persoane, lipsind echipamentul destinat scanării bagajelor de mână, obligatoriu pentru asigurarea securităţii zborurilor aeriene. Această poartă a fost pusă de formă, doar pentru a da impresia că securitatea este conform standardelor internaţionale în terminal, chiar dacă oricine putea observa că este un echipament incomplet.  Deşi avea în mână o situaţie exactă cu toate investiţiile făcute în terminalul non-Schengen, directorul Sămărtinean s-a bâlbâit când a fost întrebat câte porţi de securitate trebuie să existe în această zonă, neştiind să dea un răspuns concret. Un lucru ştie cu siguranţă Cornel Sămărtinean, conform comunicatului de presă oficial transmis ulterior conferinţei de presă –  „începând cu martie 2011, atunci când vom adera la spaţiul Schengen, România va avea trei tipuri de aeroporturi – internaţionale (trafic Schengen şi trafic non-Schengen), cele deschise traficului internaţional (cu trafic Schengen şi doar ocazional trafic non-Schengen) şi cele interne sau domestice (care vor opera doar curse în interiorul spaţiului Schengen)”. Aderarea României este dată ca sigură în condiţiile în care evaluatorii Schengen nu şi-au încheiat încă misiunea, nu au văzut încă porţile de securitate fantomă de pe aeroportul „Traian Vuia” din Timişoara şi nici nu s-a luat nici o decizie oficială privind acceptarea ţării noastre în această zonă.

5 COMENTARII

  1. Pe principiul afara’i vopsit gardu’ inauntru’i leopardu, asa si Don Chillote. Care’i baiu ca chilotii sunt murdari si prezinta turturi ii intoarcem pe partea ailalta si sunt ca noi. Cam asa si cu terminalu’ „senghen”, punem un cadru de plastic si poate sa treaca binaladenu’ prin el ca doar nu pune bomba la curutzu nost, o pune la botu’ americanului sau frantzujului. Ce are „bradele” nostru palestinian sau sirian cu romanu’ ca doar am vandut bluji impreuna in complex. Iar cu banii castigati, din bluji si chilotzi, merjeam la „marishica” shea cu fundu’ mari.
    Nene brendule, schimba-l coane, ca daca nu intram in senghen din cauza unuia ca asta nu mai valorezi nici macar un sutar cat a dat Ionut Nasleu pe tine.

  2. Fantoma e acest megadirector de aeroport international. Sa-i fie rusine ca se foloseste de aeroportul statului ca de masinaria sa de facut chiloti. In curind va umple acel frumos terminal cu reclame la JOLYDON şi JAURES. Bravo domnule BOTA! Esti singurul care mai ai taria sa spui lucrurilor pe nume.

  3. Benzile de bagaje pot fi folosite intr-un sigur fel. Sa impacheteze şi sa transporte bagajele lui domn director (ghici unde? Destinaţia – pe Popa Sapca, la impachetat ciorapi). Drum bun şi cale batuta. Lasa-neee! Lasa-neee!

  4. Ce n-au reusit altii, va sa faca el. Pista, pardon, superpista, adica piste la plural. Cu cine si cu ce bani? Pe banii statului in buzunarul satului. A se vedea aici Adunatii Copaceni unde e firma baronului IORDACHE, facator de centuri si piste de biciclete propulsate. S-au inchis firmele din Timisoara sau nu mai prezinta garantii?! E adevarat ca nu-si permit sa transporte lada cu bere cu avionul personal, dar asta ne ia ochii?! Pana cand? Opriti hotia si demagogia. DEMISIA!

Lasă un răspuns la aburici de mehala Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.