Dezbatere anemică pentru refacerea faţadelor din centru. Ce paşi vor parcurge locatarii...

Dezbatere anemică pentru refacerea faţadelor din centru. Ce paşi vor parcurge locatarii în procesul reabilitării

0
DISTRIBUIȚI

dezbatere urbanism02_resize

Aproape goală – aşa a fost sala de consiliu a primăriei Timişoara astăzi la dezbaterea Regulamentului local de identitate arhitecturală al Municipiului Timişoara. Deşi cei aproximativ zece oameni prezenţi în sală s-au plâns că dezbaterea a fost anunţată târziu (n.r. ieri), edilul şef Nicolae Robu a explicat că proiectul a stat vreme de zece zile pe site şi că era de datoria cetăţenilor să ceară dezbatere, subliniind că deşi nimeni nu a solicitat totuşi, primăria a făcut dezbatere. Doar cu numele, pentru că decizia de refacere a faţadelor în zonele protejate, printre care şi Piaţa Victoriei, a fost deja luată.

Un locatar de acolo s-a plâns că „noi, în afară de câteva societăţi comerciale unde patronii sunt străini, avem 70 de ani şi mai mult, doar nu putem sta pe calculator pe site-ul primăriei”.


Deşi edilul şef nu a putut preciza cât vor achita locatarii pentru reabilitarea clădirilor istorice din Piaţa Victoriei, acesta fiind de departe cel mai arzător subiect, a expus în detaliu paşii pe care îi vor parcurge aceştia.

  1. primarul constată nerespectarea obligaţiilor prevăzute în regulament şi notifică proprietarii să ia măsuri.
  2. se emite acordul scris privind realizarea măsurilor scrise în notificarea primită şi asigurarea sumelor necesare
  3. Primăria eliberează certificatul de urbanism fără aplicarea taxei speciale în regim de  urgenţă
  4. elaborarea proiectului tehnic  confrom legislaţiei avizate de Comisia Naţională a Monumentelor Istorice
  5. primarul eliberează autorizaţia de construire fără taxă specială
  6. Se depune cererea şi documentaţia pentru acordarea contribuţiei financiare, termenul de depunere fiind ultima zi a semestrului 1
  7. municipalitatea întocmeşte raportul referitor la starea fizică a clădirii
  8. la cel mult 30 de zile se verifică dosarul de finanţare şi se întocmeşte referatul de oportunitate privind finanţarea
  9. se aprobă persoanele şi sumele în CLT
  10. se comunică sumele către cetăţeni
  11. are loc încheierea contractului de finanţare între municipiu şi proprietarii.

Regulamentul va fi supus la vot în următorul plen al CLT urmând ca în acest an să fie reparată  clădirea în care funcţionează un cunoscut fast food, a promis edilul şef. Pe viitor, vor fi declarate zone protejate şi pieţele Unirii şi Libertăţii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.