Internetul în exces, efect depresiv asupra copiilor. Ce au mai descoperit specialiștii

Internetul în exces, efect depresiv asupra copiilor. Ce au mai descoperit specialiștii

0
DISTRIBUIȚI
<


p> 

De Ziua Internaţională a Siguranţei pe Internet, organizaţia neguvernamentală „Salvaţi Copiii” a atras atenţia asupra modului în care Internetul influenţează atât stările emoţionale cât şi performanţele şcolare ale copiilor, precum şi comportamentul lor social.

Studiile realizate de organizaţie în cadrul proiectului Ora de Net, au arătat că mai mult de un sfert din copiii din România petrec peste şase ore online în zilele de şcoală, iar în zilele de la sfârşitul săptămânii sau în vacanţe, procentul creşte până la 48,3%, timpul petrecut pe Internet fiind în creştere faţă de anii precedenţi. Rezultatele acestui studiu au fost dezbătute într-o conferinţă de presă intitulată „Internetul şi sănătatea emoţională a copiilor”, la care au luat parte şi reprezentanţi ai ministerului Educaţiei Naţionale, ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie şi ai altor instituţii de resort, care s-au angajat să asigure un mediu online unde copiii îşi pot completa cunoştinţele şi îmbunătăţi aptitudinile, fiind protejaţi în acelaşi timp de riscurile la care sunt expuşi prin accesarea Internetului.

Cei care au efectuat studiul au ajuns la concluzia că majoritatea copiilor care utilizează Internetul în exces sunt nemulţumiţi de relaţia lor cu părinţii, prietenii şi profesorii, precum şi de viaţa lor prezentă, nu găsesc un sens pentru activităţile lor de zi cu zi şi privesc viitorul cu scepticism şi nu sunt mulţumiţi de starea lor de spirit şi de propriile decizii din ultima vreme. Studiul a evidenţiat şi faptul că 54% dintre copii au fost deranjaţi sau supăraţi de alte persoane din mediul online, iar 61% din cei chestionaţi, mai ales fete şi elevi de liceu, au declarat că au avut o senzaţie de inconfort din cauza unor lucruri văzute pe Internet.

Pe de altă parte, Internetul este, fără doar şi poate, util elevilor, oferindu-le posibilitatea de a învăţa lucruri noi, de a-şi consolida cunoştinţele şi de a-şi dezvolta unele aptitudini. Întrebaţi ce preferinţe au atunci când folosesc internetul, cei mai mulţi copii au spus că îi ajută să descopere lucruri care îi pasionează, despre care nu se vorbeşte la şcoală şi care au o aplicabilitate în viaţa reală. Ei sunt atraşi, de asemenea, de caracterul interactiv al informaţiei, de suportul audio şi video şi de modul atractiv de prezentare a unor probleme.

Concluzia a fost aceea că e absolut necesartă o îndrumare a copiilor de către părinţi şi cadrele didactice, pentru ca Internetul să fie un instrument educaţional util.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.