EXCLUSIV Autoritatea Naţională a Vămilor ascunde o „gaură” de peste 100.000 euro....

EXCLUSIV Autoritatea Naţională a Vămilor ascunde o „gaură” de peste 100.000 euro. Află cine e vameşul protejat de Bucureşti

5
DISTRIBUIȚI

În cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor există o specie aparte de lucrători – de nepreţuit pentru sistem deoarece sunt mutaţi acolo unde este nevoie de personal. De obicei, în punctele de trecere a frontierei aflate la graniţa externă a Uniunii Europene, unde se „produce”. Un exemplu este vameşul Florin Haida, din comuna Buteni, judeţul Arad, care, de curând, a fost mutat la vama Moraviţa. Parcursul său din ultimii ani este unul extrem de interesant. Ajuns, în 2008, la vama Sighetul Marmaţiei s-a ales cu un dosar penal întocmit de poliţiştii de frontieră. Aceştia au oprit maşina unui ucrainean imediat după ce i-a fost făcut controlul vamal de către Haida. Surpriză – în vehicul au fost descoperite peste 1200 de pachete de ţigări de contrabandă. Împotriva lui Haida a fost începută urmărirea penală pentru abuz în serviciu.

Acesta nu a mai stat foarte mult la Sighetul Marmaţiei pentru că, brusc, ţara a avut nevoie de el în altă parte – la vama Halmeu. A ajuns celebru nu numai pentru că toţi colegii îl ştiau drept „nepotul lui Blejnar”, ci şi pentru că, anul trecut, un Rapiscan, echipament folosit pentru scanarea TIR-urilor, a fost distrus în timp ce era manevrat de Haida. Braţul Rapiscan-ului a coborât brusc pe un camion, rupându-se, echipamentul fiind, ulterior, de nefolosit. Vameşul a povestit pentru PRESSALERT.ro că în timp ce manevra echipamentul „s-a luat curentul.


Softul a căzut. Braţul s-a repliat singur. Rapiscan-ul a fost dus la Bucureşti”.

Deşi lucrurile erau clare, Autoritatea Naţioanală a Vămilor a încercat să îngroape incidentul, declanşând o anchetă în care au fost luaţi la verificări vameşii de pe mai multe ture, pentru a i se pierde urma lui Haida. Motivul oficial, conform directorul Direcţiei Regionale Vamale Cluj, Călin Vesa, a fost acela „de a se stabili cine a lucrat efectiv în cele trei, patru zile când s-a stricat Rapiscanul. S-a făcut o anchetă administrativă, dar totul este la Bucureşti. Ei ştiu ce s-a întâmplat”. Surse demne de încredere din cadrul ANV au declarat că reparaţiile au costat peste 100.000 de euro. Cu toate acestea, în mod ciudat, Autoritatea Naţională a Vămilor a refuzat să dea orice fel de informaţie legată de incidentul cu Rapiscan-ul de la vama Halmeu. La mai bine de o lună după ce am întrebat dacă a fost finalizată ancheta, cât au costat reparaţiile şi cine a fost găsit vinovat, biroul de presă al ANV ne-a transmis că „informaţiile solicitate nu intră sub incidenţa prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public”. Asta deşi Autoritatea Naţională a Vămilor este o instituţie publică, care funcţionează cu bani de la bugetul de stat.

Vameşul Florin Haida nu a rămas la Halmeu prea mult după incident pentru că, brusc, ANV a decis mutarea lui vama Moraviţa. Motivul este de asemenea un secret păzit cu străşnicie de cei de la Bucureşti, dar ne-a fost dezvăluit de vameş „era nevoie de personal”. Întrebat dacă este nepotul şefului ANAF, Sorin Blejnar, Florin Haida a început să râdă şi a declarat că „toţi avem un unchi. Ce, dumneavoastră, nu aveţi unul? N-am spus cine este unchiul”.

5 COMENTARII

  1. prea mare foamea . Sa iei asa la rand toate vamile de frontiera de la Nadlac pana la Albita continuand cu Naidasul si Halmeu unde se agata harta in cui iar acu Moravita ,fara sa te mai saturi…

Răspunde-i lui mgm Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.