„Semeringul Bănățean”, cea mai veche cale ferată din România, și linia pe...

„Semeringul Bănățean”, cea mai veche cale ferată din România, și linia pe care se află „Tunelul Iubirii”, scoase din nou la licitație de CFR

0
DISTRIBUIȚI

semeringul banatean

Două căii ferate cu totul speciale din Banat sunt, din nou, în pericol de a fi închise. Compania Națională de Căi Ferate a anunțat, astăzi, că va organiza mâine o licitație cu strigare pentru închirierea a 900 de kilometri de cale ferată, în întreaga țară. Printre liniile de cale ferată de care CFR vrea să scape se numără și Oravița – Anina, supranumită și „Semmeringul Bănățean”, care este cea mai veche cale ferată montană din România, dar și linia Caransebeș – Bouțari, pe care se află „Tunelul iubirii”, introdus pe lista comorilor ascunse din Europa. De asemenea, CFR scoate la licitație și calea ferată Hațeg – Subcetate, care aparține de Sucursala Regională CF Timișoara.

Nu este prima dată când CFR vrea să scape de cele două căi ferate din Banat, dar de fiecare dată când au fost scoase la licitație, nu s-a găsit niciun investitor interesat să le închirieze. „Gestionarii privaţi de infrastructură care se alătură proiectului nostru, prin închirierea uneia sau a mai multor secţii CF, contribuie nu doar la menţinerea transportului feroviar pe aceste trasee, dar şi la revigorarea sistemului feroviar”, spune Macarie Moldovan, directorul CFR.

Cei 34 de kilometri ai celei mai spectaculoase căi ferate din România, Oravița – Anina, pot fi parcurși în aproximativ două ore, și asta datorită traseului dificil.


Traseul este supranumit și „Semeringul Bănățean” datorită asemănării cu calea ferată „Semering” din Austria. În acest moment, pe linia Oravița – Anina circulă un singur tren format dintr-o locomotivă diesel electrică, construită special pentru această cale ferată, și două vagoane necompartimentate, cu bănci de lemn, construite în anul 1930.

tunelul-iubirii-2

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.