”Autostrada greșelilor în lanț” din vestul țării, din nou cu probleme. Ce...

”Autostrada greșelilor în lanț” din vestul țării, din nou cu probleme. Ce defecțiuni au fost constatate și ce explicații are CNADNR

0
DISTRIBUIȚI

autostrada tm

Au început reparațiile la Autostrada Orastie – Sibiu, lot 3. Lucrările de remediere se realizează de către antreprenor pe propriul risc si pe cheltuiala acestuia, transmit oficialii CNADNR. ”Aceste defecte s-au cauzat executiei necorespunzatoare a lucrărilor de către antreprenor și nu alunecărilor de teren. În cadrul programului de remediere înaintat de către antreprenor se regăsesc toate defectele din șantier”, mai arată drumarii.

Terasamentul din capătul unui viaduct s-a prăbușit în luna iulie.
Defectul de la km 60+600, conform programului elaborat de catre Antreprenor necesita perioada cea mai indelungata pentru realizarea tuturor lucrarilor de remediere. In acest interval de timp sunt programate a se remedia si toate celelalte defecte din santier.

In ceea ce priveste zona km 59+800 clarificam: atat Antreprenorul cat si Beneficiarul realizeaza expertizarea acestei zone.


Din analiza zonei rezulta ca defectiunea este cauzata de executia necorespunzatoare si nu de alunecari de teren. Ceea ce este vizibil in santier reprezinta o tasare structurala a structurii rutiere.
In ceea ce priveste zona km 61+400 clarificam: din activitatea de monitorizare intreprinsa de catre Antreprenor nu s-au inregistrat noi alunecari de teren in zona respectiva.

In ceea ce priveste zona km 64+200 clarificam: nu s-a semnalat un defect major, de anvergura celei afirmate. Defectul in aceasta zona se refera la un ebulment in banda de urgenta pentru care Antreprenorul a notificat realizarea unei expertize tehnice si remediere conform programului de lucrari inaintat de catre acesta.
Deciziile CAD emise in cadrul Contractului  presupun: Lucrarile suplimentare executate receptionate conform legii, vor fi platite pana la limita contractuala de 10% din valoarea de contract acceptata (ceea ce reprezinta suma de 60.479.160,00 lei). Pentru valoarea care depaseste pragul contractual de 10%, CAD a recomandat Beneficiarului incheierea unui act aditional pana la pragul de 20% DACA se respecta conditiile impuse de art. 122 lit i) din OUG 34/2006 modificat prin Legea 279/2011.

CNADNR SA trebuie sa demonstreze indeplinirea obiectivului „Constructia autostrazii Orastie – Sibiu” pana la sfarsitul anului 2016.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.