Bijutierii alcoolului care vor să ajungă în topul mondial cu cocktail bar-ul...

Bijutierii alcoolului care vor să ajungă în topul mondial cu cocktail bar-ul deschis în Timișoara

0
DISTRIBUIȚI

„Cocktail-ul înseamnă multă știință, studiu. Nu amesteci așa trei băuturi cu două frunze și gata”, spune Costin Bucur în timp ce pisează coriandru, lemn dulce și le amestecă cu un aceto balsamico di Modena învechit și gin cu gust de flori de câmp. „Este vorba de mariajul aromelor. Când nu este corect, băuturile sunt ciudate la gust. Balansul îl dai cu știință și inspirație”, explică partenerul său, Lucian Turcu. Primul este bucureștean, celălalt brașovean și lecția deschisă o țin în centrul Timișoarei, la Cabinet 3, cocktail bar-ul pe care l-au deschis și pe care vor să-l ducă, în următorii trei ani, în top 50 mondial al acestui tip de locații.

Descoperirea pasiunii

Recunosc că este un plan ambițios, dar nu imposibil pentru că, împreună, au zeci de ani de experiență ca barmani. Amândoi se mândresc că „pe noi nu ne-a inventat internetul, ci de-a lungul timpului am dovedit în competiții și în piață de ce suntem în stare”. Până să ajungă în domeniul acesta, Lucian a lucrat într-o fabrică de macarale, a aranjat Coca Cola în magazine și a lucrat ca agent de securitate într-un bar. A început să-i facă cu ochiul domeniul, iar, după ce în vara lui 2007 și-a lăsat toți banii într-un bar de la mare fascinat de ce minuni făcea cel din fața sa, s-a decis. „Mi-am spus că așa vreau să fiu și eu. După câteva uși închise, m-am angajat într-un bar din Brașov. De acolo a început totul”, își amintește, acum, zâmbind. În 2010 a plecat în Malta pentru că a vrut să învețe și mai mult. S-a întors după câțiva ani în România și a continuat să învețe.

Costin și-a făcut ucenicia în centrul vechi din București, strângând scrumierele pline de pe terasa restaurantului tatălui său și cărând marfă. „Ai mei au vrut să dau la Drept, să rămân în sistem, dar nu m-a prins deloc. M-am angajat în 2000 pe o terasă celebră unde veneau toate vedetele de la Pro TV. De acolo a început totul. Am fost la competiții pentru barmanii din România, am câștigat și când am ieșit afară s-a schimbat viziunea mea despre ce înseamnă cocktail-ul și barul, în general. Am înființat, în 2005, cu încă trei prieteni, o agenție specializata în cursuri de specializare pentru barmani și tot ce înseamnă industria ospitalității”, povestește Costin.

Lucian Turcu este și el trainer și brand ambasador în România pentru mai multe mărci celebre. „Inspiri oameni. Trebuie să faci din pasiune. Dacă ești pasionat de ce faci, se va simți, transmiți lucrul acesta mai departe. Este multă muncă. Studiezi istorie, gastronomie, condimente, psihologie, te antrenezi să reziști mental în situații limită. Lucrurile au evoluat enorm în ultimii zece ani și trebuie să rămâi în permanență conectat la ce se întâmplă”, explică acesta.

Caracterizări încrucișate

Cei doi s-au cunoscut acum un deceniu în București și s-au împrietenit. Costin spune despre Lucian că este „unul dintre cei mai buni oameni de pe pământ, sensibil, un bun camarad”, în timp ce partenerul său spune despre el că este „o persoană foarte sufletistă, foarte corectă, tipicar și foarte serios. Și cu un suflet mare”. Cel mai bine se potrivesc când este vorba de calitate, dar asta nu înseamnă că au lipsit discuțiile în contradictoriu. „Este o chestiune constructivă. Nu cine are dreptate, ci cum găsim soluția cea mai bună. Toată lumea ne întreabă – probleme aveți. Răspundem ca toată lumea. Nu avem probleme, avem rezolvări”, povestește amuzat Costin.

Provocarea Cabinet 3

Iubirea i-a adus, pe rând, în Timișoara și au decis să lanseze proiectul vieții lor – Cabinet 3.


„De ce cabinet? Cabinetul este locul unde un specialist își exercită profesia. De ce 3? Să începem cu adresa – Lucian Blaga nr. 3, suntem la intersecția a trei străzi, am început să lucrăm în locul ăsta trei oameni. Cifra trei este definitorie pentru România, începând de la legende, de la Miorița – trei zmei, trei ciobănei. Totul e cu trei. Cifra trei este rotunda, noi nu suntem colțuroși, suntem maleabili. Nu suntem maleabili cu oamenii care ne jignesc, care se poartă urât. Nu acceptăm prostia. Noi nu avem clienți, noi avem oaspeți”, explică Costin.

Scopul celor doi este ca oaspeților să le ofere nu un cocktail, ci o experiență. „În România se crede că plătești pentru un produs, nu pentru experiență. Pentru mine banii înseamnă valoarea pe care o aduci tu societății. Pe lângă asta, dacă ai mai mulți bani ar trebui să-ți îmbunătățești viața – să bei mai bine, să mănânci mai corect. Omul care vine la mine în locație trebuie să primească calitate. Punem mult accent pe experiență, care să fie de neuitat. Este posibil ca un cocktail pe care îl bei în seara asta să nu-l mai bei niciodată pentru că este o combinație pe care nu o mai repetăm”, povestește Lucian. Așa te poți trezi în pahar cu o combinație de halva lichidă și whisky sau cu un cocktail cu gin afumat și piure de cătină. Uneori diferența o face câteva grame de alcool în plus sau în minus sau o bucată de ciocolată amară acoperită cu sare de Himalaya.

Timișoara nepregătită

Cei doi recunosc că piața din Timișoara este una nepregătită în această zonă. „Cultura de consum este scăzută în Timișoara, dar asta nu este vina oaspeților. Absolut deloc. Pentru că nu li s-a oferit altceva. Este exact ca la restaurante – te duci undeva și mănânci aceeași ciorbă, aceeași friptură. Când vine cineva și îți oferă aceeași ciorbă făcută altfel, servită altfel, cu altă aromă, normal că o primești și îți mai dorești, dar dacă nimeni nu îți dă, nu cred că se trezește nimeni dimineața spunând eu vreau să beau sau să mănânc aia. Este mare diferență față de București”, spune Costin, care are și o explicație pentru avansul pe care îl are Bucureștiul, în această zonă, față de restul țării – „este capitală, unde fluxul de turiști este de zece ori mai mare ca aici. Oamenii când vin în România sunt obișnuiți cu anumite lucruri la ei în țară și automat le cer. De asta și piața s-a dus mai mult în sus. Nu pot să spun că în București sunt multe locuri ca acesta, le numeri pe degetele de la o mână”.

Partenerul său îl completează: „nu îmi place să vorbesc urât de niciun oraș din România. Am fost peste tot în România ca trainer și brand ambasador. Cred că peste tot sunt oameni frumoși. Nu avem o cultură pe partea această. Nu comparăm cu ce se întâmpla acum 100 de ani, dar nici după revoluție, România nu a știut să bea cocktail. Timișoara are un potențial foarte mare de dezvoltare dacă ne gândim numai la 2021. Este nevoie de astfel de locații în oraș ca un turist când ajunge să poată face, așa cum se întâmplă la Budapesta sau să nu spunem New York, un safari cocktail bar. Să bea aici ceva, să plece mai departe să deguste altceva.  În acest moment, la Brașov sau la Sibiu, de exemplu,  nu există un cocktail bar adevărat”.

Conștienți că publicul trebuie să știe în primul rând ca apoi să ceară, cei doi organizează sesiuni pentru clienți în care le vorbesc despre băuturi și despre ce înseamnă această industrie. Așa afli că gheața este cel mai folosit ingredient într-un bar și esențială pentru un cocktail perfect, care este diferența între single malt și scotch, că Oban este cea de a doua cea mai mica distilerie din Scoția, fondată în 1792 înaintea localității cu același nume, sau ce ingredient să folosești când faci un cocktail cu vin sau cu bere.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.