Spectacolele lunii ianuarie pe scenele timișorene FOTO

Spectacolele lunii ianuarie pe scenele timișorene FOTO

0
DISTRIBUIȚI
<


p>

Teatrul naţional timişorean îşi reia programul în 6 ianuarie, cu două reprezentaţii ale spectacolului  „Povestea de iarnă”, în Sala 2, unde va mai putea fi văzut spectacolul „Timişoara. Capăt de linie” şi câte două reprezentaţii cu spectacolele „Cele trei graţii” şi „Revizorul”. În sala mare a teatrului sunt programate trei reprezentaţii ale musicalului „Disney: Beauty and the Beast” şi spectacolele „Sarea în bucate”, „Proştii sub clar de lună”, „Cenuşăreasa”, „Pinocchio” şi „Albă ca Zăpada” iar sala studio „Uţu Strugari” va găzdui spectacolul „Eminul meu iubit”, în 15 ianuarie, iar în cea e-a doua jumătate a lunii, „Cercurile încrederii”, „Mata Hari”, „Pe mâine”, „Un Romeo şi o Julieta – un scandal urban”, „Cloaca”, „Alfabet poetic” şi „Aeroport”.

Teatrul maghiar începe noul an tot în 6 ianuarie, cu spectacolul „Hedda Gabler” de Henrik Ibsen, în regia lui Tom Dugdale, programat şi în data de 30 ianuarie, spectacol care a avut premiera la sfârşitul lunii decembrie, în sala Studio. Căsătorită cu un intelectual care o plictiseşte şi cu toate că tânjeşte după libertate şi detestă ipocrizia, Hedda este incapabilă să se detaşeze de convenţiile sociale. Ea se afundă în societatea pe care o dispreţuieşte şi îşi adânceşte propria nefericire, dar nu poate renunţa la iluzia pe care a creat-o, preferând să renunţe la propria viaţă. Rolul principal este interpretat de tânăra actriţă Simó Emese, care a primit de curând premiul Pro Cultura Timisiensis – Certitudini, iar muzica originală este compusă de Cári Tibor. Următorul spectacol este „Dansând în noapte”, un musical în regia lui Kocsárdi Levente, pe muzica lui Vlaicu Golcea, în care protagonista, Selma, este o imigrantă în America anilor ʹ60, îndrăgostită de muzică, dar care va ajunge o victimă a „visului american” şi a pseudodemocraţiei dintr-o lume în care primează puterea banului. Tot în luna ianuarie poate fi văzut spectacolul „Depravare”, prima montare în România a piesei lui Bartis Attila, două reprezentaţii ale spectacolului „La comun”, pe un text de Thomas Vinterberg şi Mogens Rukov în regia lui Radu-Alexandru Nica, precum şi spectacolele „Mică neînţelegere cosmică” pe un text de Forgách András în regia lui Csábi Anna, „Exit”, un spectacol regizat de Schilling Árpád cu un text bazat pe improvizaţiile actorilor, „Crăiasa Zăpezii” după H. Ch. Andresen, comedia neagră „Rabenthal”, spectacol selecţionat în 2018 pentru Festivalul Naţional de Teatru din Bucureşti, a cărui regie e considerată a fi una din cele mai remarcabile realizate de Radu Afrim, şi „Burundanga, sau masca, bascii şi marfa” o comedie a autorului catalan Jordi Galceran pusă în scenă împreună cu trupa maghiară „Harag György” a Teatrului de Nord Satu Mare, care a avut premiera tot la sfârşitul lunii trecute la Clubul Manufactura şi a fost, de asemenea, montată pentru prima dată în România. Subiectul este inspirat din lumea contemporană şi e construit pe descoperirea făcută de o studentă, care află că iubitul ei e membru în organizaţia teroristă ETA.  Spectacolul, interzis minorilor sub 14 ani, este tradus în limba română la cască.

În 6 ianuarie încep şi reprezentaţiile operei timişorene, cu opereta „Liliacul” de Johann Strauss, iar în ziua următoare va avea loc o reprezentaţie a musicalului „Disney: Beauty and the Beast” (Frumoasa şi bestia) de Alan Menken. Spectacolul, realizat în colaborare cu teatrul naţional „Mihai Eminescu”, ca mai fi jucat în 11 şi 12 ianuarie. Tot în luna ianuarie sunt programate operele „Nabucco”  şi „Traviata” de Giuseppe Verdi, „Norma” de Vincenzo Bellini, operetele „Silvia” şi „Contesa Maritza” de Emmerich Kálmán şi baletul „Giselle” de Adolphe Charles Adam.

Prima lună a anului debutează la teatrul german cu premiera lunii decembrie, „Prostia omenească” după Ion Creangă, în data de 13 ianuarie. În repertoriul lunii mai sunt incluse spectacolele „Micul prinţ” după Antoine de Saint-Exupéry, câte două reprezentaţii ale spectacolelor „Jurnal de România. Timişoara” de Carmen Lidia Vidu, „Hänsel şi Gretel” după Fraţii Grimm, „Incredibila şi trista poveste a candidei Eréndira şi a bunicii sale fără suflet” de Gabriel García Márquez şi „În umbra uitării”, de Simona Vintilă. Toate spectacolele sunt supratitrate în limba română.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.