Jucării pentru copii, pe post de bilet de intrare la petrecerea UnderTheIvy...

Jucării pentru copii, pe post de bilet de intrare la petrecerea UnderTheIvy de Crăciun

0
DISTRIBUIȚI

Amatorii de muzici electronice sunt invitaţi vineri 20 decembrie, la o petrecere specială derulată sub umbrela UnderTheIvy, organizatorii acesteia propunându-şi să aducă zâmbetele pe faţa unor copiii care au nevoie de jucării. Cei care vor veni de acasă cu jucării vor avea parte de intrarea liberă la party-ul „Not Another Christmas Party“, ce va avea loc la Park Place cu începere de la ora 23, unde line up – ul este alcătuit din Glueped (Melodie & Teluric) și Robert Mihai. În cele ce urmează am realizat un interviu alături de Moldovan Mircea, fondatorul brandului de petreceri UnderTheIvy în care am aflat despre ce stiluri de muzică electronică se ascultă la ora actuală în Timișoara, cum a fost sezonul de petreceri 2019 și care sunt planurile lor pentru anul care se apropie cu pași repezi…

Când s-a născut conceptul UndertheIvy și care a fost motivația apariției acestui brand de petreceri din Timișoara?

Conceptul de petreceri UndetheIvy s-a născut în 2014 – în primul rând dintr-o dorință personală de exprimare și, în al doilea rând, pentru că am sesizat o nevoie în această zonă muzicala în Timișoara. După 2 ani în care am manageriat clubul Zambara și puteam să urmăresc îndeaproape nevoile acestui public, am considerat că e timpul să creștem un brand mai mare, unde să putem aduce nume internaționale și să organizăm petreceri mai consistente. În primul sezon am avut o medie de 300 persoane/party, iar acum pragul este la 1000 de persoane/party, deci pot să zic că a fost un demers benefic.

Care sunt particularitățile petrecerilor de muzică electronică din Timișoara la ora actuală? Ce stiluri se ascultă și cum vă alegeți DJ-ii invitați, în baza căror criterii?

Timișoara, în ultimii ani, a migrat spre stilurile tech-house, minimal, techno, urmărind trendul din această industrie, de fapt. Există branduri focusate pe fiecare dintre aceste arii ale muzicii electronice, dar noi am încercat să diversificăm mereu și să nu ne concentrăm numai pe una dintre ele. Pot să zic că fiecare vară a avut „vibe-ul” ei, fiindcă am încercat să aduc DJi cu o oarecare legătură între ei, dar criteriile sunt diverse – urmăresc și evenimente/festivaluri internaționale pentru a vedea la ce reacționează publicul cel mai bine la momentul actual, mă consult cu DJ-ii noștri, iar câteodată doar îmi urmăresc propriile gusturi muzicale.

Cum a fost sezonul de petreceri 2019 pentru UndertheIvy? Care a fost cea mai reușită petrecere din punctul vostru de vedere și de ce? Dar cea mai de succes petrecere din punct de vedere al numărului de public prezent?

Sezonul 2019 a fost unul de succes, reușind să menținem media de 1000 de persoane/party. Din punctul nostru de vedere, cea mai reușită petrecere a fost “Ivy Gets Perlonized”, cu unul dintre reprezentanții label-ului Perlon – Sammy Dee și un reprezentant al muzicii underground românești – Crihan. Muzical vorbind, această petrecere a fost impecabilă. Ca și număr, Kollektiv Turmstrasse a reușit să aducă cei mai mulți petrecăreți pentru al doilea an consecutiv.

Am dezvoltat în paralel cu UndertheIvy și SilviCultura – care este un eveniment dedicat tot muzicii electronice, dar mai nișat.


Doi dintre pionerii muzicii underground românești – Rhadoo și Petre Inspirescu ne-au însoțit la prima ediție și suntem mândri că am reușit să producem acest eveniment. Fiind organizat la sfârșit de sezon și sub un nume nou, nu a reușit să strângă o audiență atât de mare pe cât ne-am fi așteptat, dar sperăm ca publicul să fie mai pregătit pentru a doua ediție.

Ultimul party din 2019 este Not another Christmas Party. De ce acest nume și de ce ați ales să oferiți intrarea liberă celor care vin cu o jucărie?

Am ales acest nume pentru că în această perioadă a anului se organizează multe petreceri cu tematica „Christmas”, așa că am hotărât să fim puțin auto-ironici. De asemnea, sărbătorile nu sunt numai motiv de petrecut, ci și de a încerca să-i facem pe cei din jur mai fericiți, așa că am ales să donăm jucării. Dacă putem să ne distrăm și să dăm o mână de ajutor în același timp, de ce nu?

Făcând o comparație între anii trecuți (vremurile vechi) și cele de azi, care sunt schimbările? Ce era mai frumos în vremurile mai vechi și ce lipsește astăzi? Cum vezi scena muzicală electronică din zilele noastre în Timișoara?

Cred că una dintre cele mai mari diferențe dintre anii trecuți și ce se întâmplă acum este că acest gen de muzică a ieșit din zona underground. Exista o altfel de atmosferă la petrecerile de acum câțiva ani și faptul că eram o comunitate mai mică strânsă în jurul muzicii, care făcea schimb de piese nu așa accesibile ca acum, ne oferea un sentiment de apartenență către cultura underground. Nu cred că erau vremuri mai bune atunci sau acum, cred că sunt doar valuri diferite de trenduri. Faptul că această muzică a ieșit la suprafață și poate educa și încânta un public mai mare acum nu poate decât să mă bucure. În momentul actual, cred că Timișoara este destul de prezentă și activă în această zonă muzicală, atât ca public, cât și ca organizatori.


Există în Timișoara mai mulți promotori de evenimente. Există concurență, ceea ce e un lucru benefic. Cum vezi tu faptul că uneori petrecerile se suprapun în aceeași zi și altă dată nu există niciuna?

Și eu cred că este benefică această concurență – chiar se poate observa progresul în ultimii ani pe plan muzical în Timișoara. Legat de suprapuneri – aici cred că e mai mult vorba de lipsă de experiență ca promoter. Nu este favorabil pentru niciuna dintre părți să se suprapună mai multe petreceri, iar cei care ne știm între noi, pentru că activăm de ceva timp în această zonă, încercăm să menținem o comunicare transparentă. Mai multă deschidere și comunicare și din partea celor mai noi pe piață ar ușura procesul pentru toată lumea.

Unii se plâng că promoterii aduc aceleași nume (care cu siguranță strâng public). Ce părere ai de „efectul de turmă“ care se manifestă adesea la aceste petreceri?

În România, există trenduri chiar și cu Djii. Dacă, spre exemplu, în cadrul unui festival un DJ are un set de care ajunge să povestească toată lumea, cererea pentru el crește. Acest aspect este meritul DJilor și cred că este și un pas natural, ca atunci când devine mai popular, să fie căutat de tot mai mulți promoteri. Nu cred că este o strategie OK, pentru că noi avem și datoria de a educa muzical publicul, nu doar de a vedea obiectivele de business, dar înțeleg de ce se întâmplă acest fenomen.

Ce planuri aveți în 2020 pentru party-urile UndertheIvy?

Am observat că party-urile pe timp de zi sunt o nouă atracție a publicului și o să încercăm să organizăm și în acest gen. În rest, jumătate din line-up pe anul viitor este deja completat, dar nu vreau să divulg nimic. Pot să vă zic doar că îmi pun multe speranțe și în proiectul pe care l-am menționat anterior – SilviCultura, pe care dorim să îl creștem de la an la an.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.