Sorin Grindeanu a fost în vizite de lucru la şantierele din judeţul Timiş. Ministrul Transporturilor s-a arătat mulţumit de ritmul noului constructor desemnat pentru completarea centurii de sud a Timişoarei. Nu acelaşi lucru a fost valabil în cazul celui al drumului de legătură A1-DN6 din zona Sânandrei, unde contractul cu constructorul italian a fost reziliat din cauza randamentului foarte scăzut de la începutul anului.
„Legat de descărcarea de pe aliniament de la Sânandrei, răbdarea a ajuns la capăt, reziliem contractul… cum au gestionat această lucrare nu poate fi acceptat. Au făcut progres (…) de la începutul anului, 5%, ăsta e un lucru pe care nu-l putem accepta. Nu sunt adeptul rezilierii contractelor, nu e treaba ministrului să facă treaba asta, dar atunci când lucrurile nu merg trebuie să iei decizii. Vom încerca, la fel cum am făcut aici (n.r. Centura Sud), să intrăm pe procedură rapidă, astfel încât să avem foarte repede un constructor. Scuzaţi-mă, vin de pe şantiere unde sunt lucrări foarte grele. Azi am fost pe autostrada Transilvania, am văzut două loturi care cred că sunt cele mai grele din ţară, de la Nădăşelu… pentru că e foarte greu, o ia dealul la vale… aici e drum drept de zece kilometri care, scuzaţi-mă, nu trece niciun râu, nimic, dar domnii aceştia nu au fost în stare să se mobilizeze. Se reziliază contractul, asta este…”, a declarat Sorin Grindeanu.
„După mai puțin de 2 luni de la semnarea contractului pentru finalizarea lucrărilor, la VO Timișoara Sud constructorul român este foarte bine mobilizat.
Sper că vom avea o surpriză plăcută pentru acest proiect care deja a suferit nenumărate întârzieri și blocaje ce au condus inevitabil la rezilierea contractului anterior”, a mai spus ulterior Grindeanu.
Valoarea contractului e de 383,84 milioane de lei, fără TVA, iar lucrările trebuie finalizate în 12 luni de la semnarea contractului. Sursa de finanțare pentru cei aproximativ 25 de km ai Variantei Ocolitoare Timişoara Sud este Programul Transport (PT 2021–2027).
„La capitolul mobilizare, nu pot să afirm același lucru despre constructorul italian de pe șantierul drumului de legătură dintre A1 și DN69 (zona Sânandrei). Motiv pentru care am decis astăzi rezilierea contractului! Am constatat că mobilizarea constructorului este foarte slabă: progresul fizic realizat în anul 2023 este de doar 4%! Aș vrea ca această reziliere să fie considerată un exemplu de ”Așa nu!” în relația dintre antreprenori și statul român!”, a concluzionat ministrul Transporturilor.
Constructorul pentru această legătură cu A1 era Todini Costruzioni Generali S.p.A., contractul fiind atribuit la începutul anului 2021 pentru a fi finalizat în 18 luni iar valoarea era de 189.571.920,62 lei fără TVA.
Multa abureală, minciuni și vrăjeală are băiatul ăsta în el!!!