Canicula și furtunile din ultimele zile, năpastă pentru CFR: copaci doborâți pe...

Canicula și furtunile din ultimele zile, năpastă pentru CFR: copaci doborâți pe linii, trenuri „pierdute” și locomotive în flăcări

0
DISTRIBUIȚI

tren canicula

Năpraznica vijelie care s-a abătut ieri asupra Văii Mureșului s-a soldat cu pomi doborâți peste liniile de cale ferată și cabluri de alimentare cu energie electrică rupte, paralizând complet traficul feroviar, în mod obișnuit dereglat fie de zăpezile iernii sau de căldurile verii, fie de lucrări de reparații.

Mai multe trenuri care veneau dinspre Simeria au rămas blocate, ore în șir, între Bârzava și Bătuța, întârzierile de zeci de minute anunțate s-au prelungit pe o durată necunoscută iar în gări nimeni nu era în măsură să furnizeze vreo informație despre locul în care se aflau garniturile așteptate de călători.

În gara Arad, un tren IR care venea de la București cu destinația Budapesta a sosit cu o întârziere de cinci ore, trenul Petroșani – Timișoara avea anunțată o întârziere de 250 de minute, dar aceasta s-a dovedit a fi mult mai mare, iar un tren Regio care trebuia să sosească la Arad de la Simeria la ora 16.01, să-și schimbe numărul și să plece spre Timișoara la ora 16.27, și care avea anunțată o întârziere de 30 de minute, n-a sosit până la plecarea următorului tren, deși vocea robotului a anunțat conștiincios plecarea inexistentului tren.


Cum CFR-ul nu are pregătite garnituri de rezervă pentru asemenea situații, călătorii au fost siliți să aștepte fie sosirea trenului blocat, despre care nimeni nu știa unde se află, fie sosirea următorului tren, care venea de la Timișoara, urmând să se întoarcă la ora 18.08. Acesta a venit, într-adevăr, dar a plecat spre Timișoara cu un sfert de oră mai devreme, spre deruta totală a pasagerilor, în timp ce trenul dinspre Simeria rămânea pierdut.

CFR a trimis locomotive Diesel pentru a repune în mișcare garniturile de tren, dar una dintre acestea, atașată trenului Regio care venea de la Simeria spre Arad, a luat foc în gara Bătuța și a fost necesară intervenția unui echipaj de pompieri voluntari din Bârzava, deoarece stingătoarele din dotare n-au făcut față. Alimentarea cu energie electrică a fost restabilită pe una din cele două linii puțin înainte de ora 17.00, iar pe cealaltă linie circulația a fost reluată în cursul serii și a reintrat în „normal”, respectiv o viteză de circulație de aproximativ 30 km/oră.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.