“Aceeași Mărie, cu altă pălărie”, varianta RATT: Robu nu vrea tramvaie noi,...

“Aceeași Mărie, cu altă pălărie”, varianta RATT: Robu nu vrea tramvaie noi, ci să le refacă pe cele vechi. Cât costă reabilitarea

3
DISTRIBUIȚI

tramvai

Primarul Nicolae Robu s-a întors de la Iaşi, unde a fost să se plimbe cu tramvaiul reabilitat, cu lecția învățată. Aşa cum a promis, a luat o decizie cu privire la parcul auto al RATT.


„Eu sunt convins că opţiunea corectă este să reabilităm tramvaiele pe care le avem. Desigur că vom face o licitaţie, voi face o vizită şi în Bucureşti la RATB. Am înţeles că şi RATB ştie să reabiliteze şi să modernizeze tramvaie. Furnizorul va fi stabilit prin licitaţie publică”.  Întrebat din ce bani vrea să repare tramvaiele, edilul-şef a lămurit că „din venituri proprii ale municipalităţii. Doresc să încep anul acesta cu unul şi dacă programele europene vor permite folosirea de fonduri şi pentru aşa ceva, atunci noi vom depinde de proiecte şi pentru reabilitare, şi pentru achiziţie de tramvaie”.  Primarul a precizat că nu mai mult de 30 de tramvaie vor intra în reparații.

Robu a rămas cu adevărat impresionat de tramvaiul ieșean, cu care s-a plimbat prin capitala Moldovei.  „Arată excelent, absolut ca unul nou! Are toate facilităţile pe care le conţine un tramvai nou, asta însemnând încălzire la fiecare scaun, climatizare, internet wi-fi, instalaţie de sonorizare, şase camere video montate în fiecare vagon, scaune confortabile. Părţile vechi sunt doar şasiul, boghiul şi roţile. Singurul lucru pe care nu îl are dintre facilităţile pe care tramvaiele noi le oferă la ora actuală este intrarea fără trepte”, a explicat Robu. Costul reabilitării unui tramvai poate ajunge la 500.000 de euro, în funcţie de stadiul în care se află la momentul actual.

 

3 COMENTARII

  1. Daca e sa le refaca in loc sa cumpere unele noi, nici o problema, sa bage mare.
    Intrebarea mea este : de ce nu se refac tocmai la Timisoara ? Astfel incat banii sa se recircule in circuitul economic intern ? Si asa ne plangem ca banii pleaca spre bugetul central dar apoi nu ni se mai aproba mai nimic atunci cand vine vorba de reparatii ce tin de infrastructura nationala. Timisoara a avut fabrica de tramvaie si, asa dupa cum ar trebui sa stie, in cadrul Universitatii Politehnice a carui rector a fost, exista o sectie de cai ferate, in cadrul Facultatii de Mecanica. Cum sa mai crezi ca e un edil bun si gospodar cand nici macar nu ii trece prin cap sa isi rezolve problemele la el acasa ?
    Apoi… de refacut, le reface, dar in cat timp se vor distruge ? RATT-ul zici ca le tine pe camp, tramvaiele sunt incredibil de devastate si de pline de grafitti, inclusiv pe geamuri. Nu tu o mazgalitura ici colo ci adevarate coperte de grafitti care necesita ore de munca ! Unde au ocazia vandalii astia sa stea ore intregi nestingheriti calare pe tramvaie ? De ce nu e paza acolo ?

  2. Probabil ca tramvaiele nu se mai pot reabilita la Timisoara, pentru a nu mai exista fabrica de tramvaie…
    Am totusi o nelamurire: daca un vagon de tren costa 1,5 – 2 milioane de euro nou-nout, cum mama zmeului sa coste reabilitarea unui tramvai (2 vagoane, presupun) 500 000 de euro???!!! Cat costa un vagon nou-nout? N-am dat cu parul…

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.