Aşteptări pe 2019 în infrastructura rutieră din vestul țării: 43 de kilometri...

Aşteptări pe 2019 în infrastructura rutieră din vestul țării: 43 de kilometri de autostradă şi demararea lucrărilor la centura sud a Timișoarei

0
DISTRIBUIȚI

Zeci de kilometri de autostradă deschişi circulaţiei şi demararea lucrărilor la centura sud de ocolire a Timişoarei sunt principalele obiective de infrastructură rutieră care vor aduce drumuri mai uşoare pentru şoferii din Timiş în 2019. Dacă problema plecării spre vestul Europei a fost deja rezolvată prin terminarea de ceva ani a lucrărilor la A1, acum urmează şi rezolvarea construcţiei acestei autostrăzi spre Sibiu. În lucru sunt în acest moment două loturi pe autostrada Lugoj – Deva, dar, din păcate, nici după ce acestea vor fi finalizate nu vom putea să circulăm integral pe drumul rapid spre Sibiu. Aceasta pentru că mai există aproape zece kilometri din lotul 2 care nu vor deveni realitate prea curând. În cauză este porţiunea unde proiectul a fost modificat şi au fost introduse două tuneluri de mari dimensiuni.

Cele două loturi aflate în construcţie pe Lugoj – Deva, 3 şi 4, sunt destul de aproape de finalizare, procentul lucrărilor realizate a depăşit deja 90%. La lotul 4 lucrurile s-au complicat pe final de an, când Dealul Liliecilor a avut mai multe alunecări de teren, ceea ce a întârziat termenul de finalizare. Situaţia e diferită pe lotul 3 aici au fost luni de zile în vară când nu s-a lucrat, aceasta nu pentru că ar fi fost de realizat ceva superlucrări ci pentru că reprezentanţii Ministrerului Transporturilor şi ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere s-au certat cu antreprenorul lotului.


Cum în proiect au fost incluse lucrări suplimentare, dar pe care CNAIR a considerat că nu trebuie să le plătească în plus. Timpul a arătat că antreprenorul spaniol a avut dreptate şi ulterior a fost semnat un contract pentru aceste lucrări în plus. Aici a existat şi un alt impediment, mai precis un drum de legătură de câteva sute de metri de legătură între nodul nou de la Holdea şi drumul naţional. Acesta a fost licitat separat, singurul participant, exact compania care realizează şi lotul 3, a câştigat această licitaţie, dar licitaţia a fost anulată pentru lipsa unor hârtii din dosarul de licitaţie. Chiar înainte de anul nou s-a anunţat câştigătorul şi la cea de a doua licitaţie, fiind vorba de aceiaşi firmă care câştigase şi prima, chiar constructorul lotului 3, spaniolii de la Comsa. Finalizarea celor două loturi amintite va avea loc în următoarele câteva luni, în mare parte investiţia a a fost deja realizată, aşadar vom avea 43 de noi kilometri de autostradă deschişi circulaţiei. Tot o veste bună este că vom putea merge pe autostradă şi spre Cluj, alte două loturi din autostrada Sebeş – Turda fiind destul de înaintate.

Tot pentru timişoreni, anul 2019 aduce o altă veste bună: în vară este aşteptată şi demararea lucrărilor la centura sud de ocolire a Timişoarei. De asemenea, se va mai lucra şi la lărgirea drumului de acces spre aeroportul Timişoara, între actuala centură şi principala poartă aeriană a Banatului.

Foto: CNAIR (arhivă)

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.