Anunțul de ultimă oră al ministrului Grindeanu în scandalul Bâstroe

Anunțul de ultimă oră al ministrului Grindeanu în scandalul Bâstroe

1
DISTRIBUIȚI

Trei nave ale AFDJ Galați așteaptă acceptul pentru a face măsurători pe Canalul Bâstroe, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu: „Noi suntem pregătiți”.

„Noi suntem pregătiți! Trei nave ale AFDJ Galați – dotate cu echipamente pentru măsurarea adâncimii canalelor navigabile – așteaptă acceptul pentru a face măsurători pe Canalul Bâstroe”, transmite Sorin Grindeanu.

Anunțul ministrului Transporturilor și Infrastructurii vine după ce președintele Klaus Iohannnis a declarat miercuri că ucrainenii au solicitat să existe discuții la nivel de experți și cu Ministerul Transporturilor, și cu Ministerul Mediului, și pe alte paliere.

„Aceste discuții nu au avut loc, dar ai noștri inflamați și hotărâți fac afirmații care nu au încă un fundament dovedit. Ucrainenii afirmă că ei draghează pentru întreținere și nu pentru altceva, acuma dacă este așa sau nu e bine să se verifice, dar cred că este bine să se verifice împreună cu ei, până la urmă este teritoriu național ucrainean, și cred că este foarte bine ca politicienii noștri înainte să țină discursuri inflamate să lase experții să vadă ce se întâmplă real acolo, dacă se respectă sau nu legislația internațională, să se discute în bilateral, dar și cu CE pentru a lua măsurile care se impun”, a mai spus șeful statului.

În această săptămână, România şi-a exprimat îngrijorarea că Ucraina ar fi făcut lucrări de dragare la canal care au efecte într-o zonă de coastă comună, sensibilă din punct de vedere ecologic, şi a cerut să poată verifica zona.


Ucraina, care a fost invadată de Rusia în urmă cu un an, a anunţat săptămâna trecută că pescajul navelor care traversează prin canalul Bâstroe a fost adâncit de la 3,9 metri la 6,5 metri.

România a anunţat că este îngrijorată în legătură cu orice lucrări efectuate pe canalul navigabil prin zona comună a Deltei Dunării, care ar putea ameninţa viaţa sălbatică din patrimoniul mondial UNESCO şi ar încălca tratatele internaţionale de protecţie a mediului.

La mijlocul anilor ’90 canalul avea o adâncime de 6,5 metri, dar în ultimii ani Ucraina nu a efectuat operaţiuni de dragare, ceea ce a avut ca rezultat acumularea de aluviuni.

„Nu vedem nicio problemă – nu este o nouă construcţie, ci o adâncire operaţională”, a declarat Iuri Vaskov, ministrul adjunct al Infrastructurii din Ucraina, adăugând că operaţiunile de dragare sunt menite să menţină canalul suficient de adânc pentru a permite nave cu un pescaj de până la 6,5 metri.

Ucraina transportă cereale pe canalul Bâstroe, deoarece dezvoltă rute alternative pentru exporturile sale, în timp ce accesul la porturile sale de la Marea Neagră a fost limitat de la invazia Rusiei.

1 COMENTARIU

  1. Vezi să nu primească acceptul! O să aștepte mult și bine! Dar atâta poate garnitura impotentă de la guvern, să se milogească de ei și, în general, de toți, că nu e în stare de vreo inițiativă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.