Expoziții cu lucrări ale unor pictori reprezentativi ai artei contemporane din Timișoara,...

Expoziții cu lucrări ale unor pictori reprezentativi ai artei contemporane din Timișoara, la București

0
DISTRIBUIȚI
<


p>Lucrări ale unor artiști reprezentativi ai Timișoarei sunt expuse în aceste zile nu numai pe simezele capitalei culturale, ci și în capitala țării, la București.

Centrul de Cultură „Palatele Brâncovenești de la Porțile Bucureștiului” găzduiește la galeria Parter a palatului brâncovenesc de la Mogoșoaia o expoziție de artă contemporană care aduce în fața publicului lucrările unor artiști care au tratat în opera lor teme profund religioase, filosofice, alături de o serie de introspecții în natură, în trăire, în sentiment. Iubirea de natură, dragostea, sacrificiul, credința sunt sentimente nobile, dematerializate și recompuse pe pânză, pe hârtie, în piatră, în lemn și în lut de aceștia. Piesele fac parte din colecția de artă contemporană a centrului de cultură, printre artiștii ale căror lucrări au fost selectate pentru această expoziție numărându-se și  timișorenii Constantin Flondor și Sorin Scurtulescu, doi dintre cei mai importanți artiști ai picturii românești contemporane. Expoziția va fi deschisă până în data de 26 februarie și poate fi vizitată de marți până duminică, între orele 9:00 și 17:00.

Pe simezele Galeriei Romane din București poate fi văzută, până în 10 martie, expoziția „Locul inimii noastre”, un dialog între Christian Paraschiv, stabilit la Paris dar un reprezentant complex al artei românești și unul din fondatorii grupului „Prolog”, înființat în 1985 împreună cu alți artiști printre care Constantin Flondor, și gruparea „Noima”, înființată la Timișoara în urmă cu două decenii, din care fac parte artiștii Ciprian Bodea, Dan Gherman, Cosmin Frunteș, Andrei Roseti și Sorin Scurtulescu, foști elevi ai maestrului Constantin Flondor. Întâlnirea artistului stabilit în Franța cu cei din grupul „Noima”, a cărui înființare coincide cu primele reveniri ale lui Christian Paraschiv în țară, aduce o nouă perspectivă asupra tandemului inimă – privire, în care inima, în sens evanghelic, care semnalează ceea ce avem mai de preț, este supusă unei noi cercetări de sine, care asumă condiția de pictor, cu ustensilele și experiența de care acesta dispune. Este o asumare raportată la textele evanghelice atribuite lui Luca – ocrotitor al pictorilor – și Matei: „Luminătorul trupului este ochiul; de va fi ochiul tău curat, tot trupul tău va fi luminat. Iar de va fi ochiul tău rău, tot trupul tău va fi întunecat. Deci, dacă lumina care e în tine este întuneric, dar întunericul cu cât mai mult!” Lucrările expuse la Galeria Romană au, ca element comun, conștiința faptului că cerul este loc al comorilor durabile, iar inima este anticamera lumească a acestui loc năzuit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.