Noi evenimente de neratat la Cazarma U din Timișoara

Noi evenimente de neratat la Cazarma U din Timișoara

0
DISTRIBUIȚI

Fundația Interart Triade și Attila Kim • Architects au pregătit pentru joi, 7 septembrie, de la ora 18:00, două momente de excepție la Cazarma U.

Primul este „Întâlniri/Bebegnungen/Encounters: Ingo Glass”, eveniment curatoriat de criticul de artă Ileana Pintilie, la care va fi prezentă și Ursula Glass, cea care a fost soția artistului, iar cel de-al doilea, vernisajul expoziției „Traian Chereceș. Creative Destruction – An Escape Room”, în prezența artistului și a curatorilor expoziției, Ami Barak și Bogdan Ghiu.

La un an după trecerea la cele veșnice a lui Ingo Glass, expoziția prezintă o selecţie de lucrări din creaţia sa, pornind de la câteva lucrări mai vechi, considerate de referință pentru cele care au urmat, până la cele mai recente, care doresc să ofere o perspectivă de ansamblu asupra operei sale, centrată în jurul ideii de forme și culori primare.

„Creația lui Ingo Glass s-a construit pas cu pas având în centrul preocupărilor volumul, care l-a fascinat încă din adolescență. Formele sculpturale, la început figurative, prin care încerca să reprezinte corpul uman, au devenit ulterior tot mai epurate, pe măsură ce volumul a fost pus în relație cu spațiul. Evoluția artistului s-a produs miraculos, iar într-un timp scurt de la terminarea studiilor academice și-a însușit, comprimat, decenii de transformări stilistice și conceptuale” remarcă Ileana Pintilie, curaorul expoziției lui Ingo Glass. Ea subliniază că sculptorul a ajuns ulterior la o sculptură esențializată, redusă la elemente de bază – triunghiul, pătratul și cercul – cărora le-a adăugat ulterior culoarea, artistul dezvoltând un limbaj artistic propriu, prin asocierea formelor geometrice cu o anumită culoare. „Originalitatea sculpturilor sale s-a afirmat mai ales prin manipularea cu abilitate și talent a jocului dintre plin și gol, dintre operarea cu elementele geometrice amintite, dar și cu vidul introdus în compoziții de decupajele obținute în suprafața sculpturală.


Astfel, el a utilizat adesea acest joc dintre pozitiv și negativ, punând în discuție masa sculpturală interogată despre absență” adaugă Ileana Pintilie, evidențiind simplitatea elementară a limbajului vizual ce comunică direct prin formă, volum, spațiu și culoare, elemente care transmit publicului energiile latente acumulate în sculpturi și care se eliberează în spațiu prin contemplare. Expoziţia, parte a proiectului Encounters for Sculpture al Fundației Triade face parte din programul cultural național „Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în anul 2023” și va rămâne deschisă până la data de 7 octombrie.

În cea de-a doua expoziție, „Traian Cherecheș abordează pictura, sculptura, desenul și sunetul folosind un cadru iconografic care captează forțele ce animă materialele organice și anorganice, între creație și distrugere, contragere și expansiune, metamorfoză și transmutare, precum și potențialul lor de reînnoire. Lucrările sale reciclează obiecte prin adăugare sau divizare pentru a evidenția devenirea lor materială. Prin lucrările sale, el explorează obsesiile contemporane și schimbările de paradigmă, de unde și titlul ales pentru această expoziție. Multiplele și acceleratele mutații din mediul natural, industrial și urban de astăzi sunt subiectele abordării sale artistice, iar plasticitatea, naturală sau artificială, a materiei se află în centrul practicii sale. Referindu-se direct la ideea de deșeuri acumulate, care reprezintă starea actuală a lumii noastre poluate de hiperconsum, artistul propune ideea de artă însăși ca transmutare a deșeurilor în resurse. Prin intermediul sunetului, artistul reintroduce în lucrările sale dimensiunea temporalității și a ritmurilor profunde, considerând sunetul ca un stimul extern câmpului vizual, dar acționând convergent cu acesta…” este o scurtă apreciere făcută de Sorin Jecza acestei expoziții, care va putea fi vizitată până în 10 octombrie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.