Campanie PRESSALERT.RO FEMEI ÎN LUMEA BĂRBAȚILOR Îmblânzitoarea de bolizi

Campanie PRESSALERT.RO FEMEI ÎN LUMEA BĂRBAȚILOR Îmblânzitoarea de bolizi

0
DISTRIBUIȚI

fata raliu 1

Timișorenii s-au obișnuit ca în fiecare an, în luna martie, mai multe doamne și domnișoare să concureze la Raliul Mărțișorului, în cadrul probei destinate reprezentantelor sexului frumos. Printre acestea o regăsim, an de an, și Cristina Baia, pentru care mașinile nu sunt doar un hobby puțin mai costisitor. Din dragoste pentru motoare, Cristina lucrează de patru ani ca și consultant de vânzări de piese auto. Deși pasiunea ei pentru mașini a existat încă din copilărie, timișoreanca a ajuns să concureze la raliuri împreună cu Ovidiu, iubitul ei cu care împărtășește dragostea (și) pentru domeniul auto. Cristina Baia are 25 de ani, a terminat secția de matematică-informatică cu predare în limba germană la Colegiul Național Bănățean, iar anul acesta va absolvi studiile de management general la Universitatea Spiru Haret.

O găsim pe Cristina printre piese de mașină, într-un loc în care nu prea te aștepți să vezi o femeie. Darmite una cu adevărat pasionată de acest lucru. Timișoreanca aproape că nu simte cum trec cele nouă ore din program, cele șase zile pe săptămână, petrecute în service-ul auto de pe Calea Buziașului. Mașinile au ajuns pentru ea un mod de viață, o conexiune cu iubitul ei, meserie și pasiune. Toate planurile de viitor ale Cristinei se leagă de mașini. ”Toate planurile mele și ale lui Ovidiu se leagă de mașini și toți banii noștri se duc pe mașini”, povestește copilotul.”De când am fost mică, mi-au plăcut mașinile și mi-a plăcut să știu cât mai multe despre ele și așa am început să caut și să învăț”, povestește Cristina. Mașinile au intrat însă și mai hotărât în viața ei după ce l-a cunoscut pe Ovidiu, în primăvara lui 2006, la finalul liceului.

Începutul la raliuri

Pe cei doi îi unea pasiunea pentru mașini, așa că au ajuns, firesc, să conducă împreună. Și nu era o plimbare – Cristina și Ovidiu iubesc viteza. La început, s-au limitat la oraș, apoi au trecut la ”liniuțe”, la periferie, la Iveco, pe câmpul de la Șag și pe platformele de la Incontro. În scurt timp, cei doi și-au format un cerc de prieteni care i-a direcționat spre Campionatul județean de raliuri organizat de ACR. Prima participare a fost chiar la ediția din 2007 a Raliului mărțișorului, etapa de deschidere a competiției din Timiș. Cristina și iubitul ei au concurat la raliuri pe mașina lui, un Opel Astra H fabricat în 2007, cu motor 1.6. Responsabilitatea ei în calitate de copilot era să îi dicteze celui de la volan virajele.


Prima participare la dreapta lui Ovidiu a fost peste așteptări pentru cei doi iubitori de maini. ”A fost super la prima cursă. Îmi amintesc și acum, ploua foarte tare. Am terminat atunci cu cel mai bun timp, dar la final am fost ultimii pentru că nu cunoașteam eu regulamentul”, povestește Cristina. Relația dintre un pilot și copilotul său trebuie să fie sudată, deoarece orice viraj greșit dictat de copilot poate fi fatal echipajului, dacă mașina se lovește la viteza de concurs.

Împreună cu Ovidiu, copilotul din Timișoara a participat la mai multe competiții organizate la Oradea, Cluj sau Arad, unde în 2009 au terminat cursa pe locul 3. După ce a schimbat mai multe mașini, Cristina și-a cumpărat un Renault Clio roșu. Iubitul ei a concurat o dată cu noua lor mașină și s-a clasat pe locul doi, deoarece mașina avea atunci volanul pe dreapta, fiind cumpărată din Anglia. Până la Raliul mărțișorului din acest an, Cristina spera ca mașina să fie gată. ”Noi punem foarte mult preț pe siguranță.  Acum ar trebui să investim aproximativ 3000 de euro să punem mașina la punct”, precizează copilotul. Copilotul a schimbat și în viața personală deja trei mașini.

”Bărbaților le place să fie serviți de o femeie”

În anul 2009, s-a angajat la un magazin de piese auto de pe strada Miresei, în apropiere de Calea Aradului. Patronii de atunci au angajat-o deși nu avea experiență în domeniu. ”Aflasem de la colegi de raliuri de acel post. Mi s-a părut greu, dar și frumos. La început gafam, este o muncă complexă cea de vânzător de piese auto, sunt foarte multe de învățat”, povestește timișoreanca. Cristina s-a ambiționat să fie la fel de pricepută ca și colegii ei bărbați și, în scurt timp, a devenit expertă în vânzarea pieselor auto. ”Chiar dacă nu știam foarte multe, aveam ambiția de a învăța și îi băgam în buzunar pe băieți de fiecare dată. Făceam orice să învăț cât mai multe”,își amintește copilotul.

După un timp, magazinul de pe strada Miresei s-a închis, dar experiența a ajutat-o pe Cristina să se angajeze din nou ca vânzător de piese auto, de data aceasta la actualul loc de muncă, pe Calea Buziașului. ”Avem referințe bune și m-au angajat imediat. Aici, sunt singura fata între alți zece băieți”, mărturisește Cristina. Colegii îi sar în ajutor dacă e vorba de o muncă mai dificilă din punct de vedere fizic, așa că timișoreanca este norocoasă să fie singura prezență feminină între atâția bărbați. La locul de muncă actual, Cristina Baia este convinsă că a fost angajată tocmai pentru că este femeie. ”Este o strategie de marketing să angajezi femei ca vânzători. Bărbaților le place să fie serviți de o femeie, mai ales dacă le oferi aceleași informații ca și un consultant bărbat”,  povestește copilotul.

Cristina Baia are permis de conducere categoria B încă din 2007. La început s-a înscris și la cursurile pentru categoria A, motocicletă. Înainte de examen, timișoreanca a renunțat deoarece motocicleta de la școala de șoferi era prea veche și prea mare pentru o femeie. ”Făceam cursurile în poligon, iar motocicletă era prea mare pentru mine și nu puteam frâna. Am scăpat-o într-un zid, s-a făcut praf și i-am zis instructorului că renunț. Bine-nţeles, am plătit pagubele”, își amintește acum copilotul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.