EXCLUSIV De la firma regelui asfaltului din Banat pentru CNADNR – „tun”...

EXCLUSIV De la firma regelui asfaltului din Banat pentru CNADNR – „tun” de peste 173 milioane lei

3
DISTRIBUIȚI

Un raport exploziv al Companiei Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, care a fost ţinut la secret aproape un an de zile, dezvăluie mecanismele prin care Confort SA, firma regelui asfaltului din Banat, Georgică Cornu, a golit conturile companiei prin lucrări supraevaluate şi a fost la un pas de a încasa peste 20 milioane de euro pentru lucrări niciodată efectuate. PRESSALERT.ro a intrat în posesia acestui document şi prezintă în exclusivitate principalele metode de sifonat bani publici, cât şi complicităţile de care a beneficiat regele asfaltului din Banat.

Confort SA a câştigat contractul de întreţinere multinuală vară -iarnă pentru perioada 2008 – 2011 pentru SDN Caransebeş şi SDN Timişoara. Auditul efectuat a scos la iveală o situaţie incredibilă după ce au fost verificate cheltuielile angajate pentru 2009 şi 2010 – „acceptarea, la decontare a sumei totale de 74.431.562 lei, inclusiv TVA reprezentând lucrări de tratare burduşiri şi reparaţii neexecutate, aşa cum cum recunosc şefii de districte din cadrul SDN Timişoara şi SDN Caransebeş. Facturile în cauză au fost certificate în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii de dl Urzică Ion, avizate pentru „bun de plată” de dl Horaţiu Simion şi aprobate de dl Maliţa Ioan – director DRDP Timişoara. Responsabilitatea pentru certificarea şi acceptarea la decontare a lucrărilor neexecutate revin persoanelor menţionate anterior. Lucrările în cauză nu au fost recunoscute de şefii de district pe raza cărora s-au executat„, se arată în raport. S-a decis stornarea facturilor, care erau parţial plătite şi care au fost cesionate de Confort SA în baza unui contract de factoring unei bănci.

Directorul Ioan Maliţa a mers până acolo încât a mutat sectoare de drum naţional de la alte secţii la cea de la Timişoara pentru ca lucrările să fie efectuate de Confort SA, chiar dacă firma avea preţuri mai mari decât concurenţa. Aşa s-a întâmplat în cazul sectorului Deva, unde pe DN 68 A, firma regelui asfaltului din Banat a turnat 11,43 km covor asfaltic cu un preţ mai mare decât titularul contractului cu 35.560 lei / km.

Una dintre cele mai bănoase afaceri nu a fost cea de asfaltare a drumurilor, ci de defrişare a arbuştilor şi întreţinere a spaţiilor verzi de lângă şoselele administrate de CNADNR. Confort SA a primit contractul de defrişare prin încredinţare directă, nefiind parte a acordului cadru semnat iniţial, şi „preţul contractului subsecvent nu a fost rezultatul liberei concurenţe”.


Auditul a scos la iveală faptul că preţurile stabilite au fost unele enorme – 91,71 lei pe metru pătrat, adică aproximativ 20 euro pentru fiecare metru pătrat defrişat de firma lui Cornu. Preţul a fost motivat şi de faptul că „a fost acceptat un tarif de 550 lei-oră de funcţionare a utilajului de defrişare şi tocare material, care include o valoare a carburantului de 206,25 lei/ oră, aceasta însemnând un consum de aproximativ de 40 litri/oră de carburant”. Pe lângă acest preţ enorm, controlul a scos la iveală şi că s-au efectuat lucrări înainte de încheierea contractului şi că suprafeţele pe cares-a lucrat au fost duble faţă de cele contractate. Toate facturile au fost, însă, acceptate la plată de echipa directorului Maliţa.

Firma lui Cornu a umflat facturile către CNADNR şi când a încheiat un alt contract pentru tăiere de copaci şi scoaterea rădăcinilor, atribuit tot prin încredinţare directă şi cu preţuri stabilite la mica înţelegere – 512,16 lei pentru tăierea unui copac şi 321,59 lei pentru o rădăcină. Dacă pe unele drumuri naţionale, DN 59 A şi DN 59 B, nu s-au efectuat tăierile stabilite prin contract, în facturile emise de Confort SA au apărut nu mai puţin de 12.334 de copaci „fantomă”.

DRDP Timişoara a confirmat pentru PRESSALERT.ro faptul că pe lângă cele peste 74 milioane de lei de la întreţinerea de drumuri „s-a mai stornat în iulie 2011 suma de 12 203 598,74 lei, aferentă contractelor pentru prestarea activităţii de „tăiere plantaţie şi scoatere radacini” pentru că au existat diferenţe între valoarea facturată şi documentele de punere în valoare a masei lemnoase.  Exista pe rol un proces cu SC Confort SA legat de defrişări pentru suma de 87. 343. 094, 71 lei. CNADNR a formulat pe aceeaşi speţă şi o plângere penala la DNA Serviciul Teritorial Timişoara”. Fostul director al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, Ioan Maliţa, este anchetat penal de DNA într-un dosar alături de Silvia Nely Ciobanovschi, fostul director Direcţia Proiecte din Fonduri Externe Rambursabile din CNADNR şi patronii firmei Staicons Company din Băile Herculane.  Reprezentanţii firmei au fost puşi sub acuzare pentru că ar fi cumpărat influenţa lui Maliţa, în timp ce acesta este cercetat penal pentru trafic de influenţă. Silvia Nely Ciobanovschi a fost pusă sub acuzare pentru luare de mită.

Georgică Cornu a reacţionat la raportul CNADNR în emisiunea „Exces de putere”, difuzată sâmbătă seara, la Antena 3. Vezi cum s-a încurcat în declaraţii regele asfaltului din Banat http://inregistrari.antena3.ro/view-07_Apr-2012-Exces_de_putere-51.html.

 

3 COMENTARII

  1. Sunt profund mirat ca un om de o probitate morala imaculata,aflat in fruntea drumarilor din regionala Timisoara de 20 de ani ,profesionist desavarsit,profesor universitar…e.t.c l-am numit pe I.Malita,pe care candva il admiram sincer … a semnat pompieristic,sper din neatentie ,acele deconturi aberante pentru scaterea din radacini a unor pomisori nevinovati.Se pare ca natura mama s-a razbunat pentru nastrusnicele dezradacinari ale fostului director acum proaspat cercetat penal.

  2. @Adi G. Dumneata faci o confuzie, poate din grabă: I. Maliţa este o persoană, iar aceea la care te referi este cu totul alta. Mircea Maliţa a fost cândva ministru, un om luminat, profesor universitar, autorul unor lucrări şi eseuri celebre acum câteva decenii(vezi şi „AURUL CENUŞIU”). I. Maliţa este cu totul altceva, este semnatarul unor hârtii cu efecte nedorite.

Dă-i un răspuns lui Anonim Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.