Cum vor fi întreținute și curățate fântânile publice din Timișoara

Cum vor fi întreținute și curățate fântânile publice din Timișoara

1
DISTRIBUIȚI

fantana_publica

În urmă cu aproape două decenii, Timişoara s-a confruntat, timp de trei zile, cu o acută criză de apă. După o serie de viituri puternice, furnizarea apei potabile a fost întreruptă, deoarece analizele acesteia erau foarte proaste. După ce Aquatim a închis cişmelele publice pe care le administra pentru a-şi limita pierderile, municipalitatea a iniţiat un program de forare a unor fântâni publice având drept sursă apa freatică aflată la mare adâncime. În prezent, Timişoara are 93 de fântâni publice cu apă potabilă şi 30 de puţuri de distribuire a apei industriale.

La câţiva ani după darea în folosinţă a primelor fântâni, mai mulţi timişoreni au început să se plângă de calitatea apei, reclamând gusturi sau mirosuri neplăcute ori diferite depuneri. Primăria a încheiat, din anul 2000, contracte de întreţinere şi reparare a fântânilor publice, dar potabilitatea apei nu a fost asigurată la toate fântânile. Numai în urmă cu trei ani, la 13 fântâni publice din Timişoara s-a constatat că apa este tulbure şi are în compoziţie exces de fier, care creşte riscul de cancer.


DSP a recomandat firmelor care se ocupă de întreţinerea respectivelor fântâni curăţarea şi dezinfectarea lor şi montarea unor filtre suplimentare, atrăgând atenţia că apa impură, consumată în cantităţi mari, poate cauza probleme.

Anul acesta, primăria a încheiat un nou contract-cadru, pe patru ani, pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii ale fântânilor publice, în urma licitaţiei find desemnată câştigătoare S.C. Formin S.A. din Caransebeş. Primăria va încheia cu firma câştigătoare câte un contract subsecvent la fiecare 12 luni, urmând să plătească pentru lucrările efectuate în cursul unui an cel mult 610.000 lei. Acestea constă în inspecţii, detectări de defecţiuni, înlocuirea unor componente, monitorizarea sistemelor de filtrare a apei la o parte din fântânile publice dotate cu staţii de deferizare şi demagnetizare. Din cele trei oferte depuse a fost aleasă S.C. Formin S.A. din Caransebeş.

Începând din acest an, pe lângă banii plătiţi firmei pentru executarea reparaţiilor la fântânile publice, primăria a mai alocat un buget de 315.000 lei pentru servicii de asistenţă tehnică de specialitate prin diriginţi de şantier la lucrări de întreţinere şi reparaţii fântâni publice şi canale pluviale, contractul urmând a fi atribuit tot pentru o perioadă de patru ani. „Curtea de Conturi ne-a cerut să avem o firmă specializată care să îşi asume răspunderea pentru obligaţiile contractuale ale celor care execută lucrările. Diriginţii de şantier supraveghează derularea contractului şi îşi asumă răspunderea pe facturi, în timp ce inspectorii primăriei se ocupă de aspectele administrative ale contractului”, spune Marius Oneţiu, şef birou Utilităţi hidrotehnice din cadrul primăriei. Licitaţia pentru desemnarea firmei câştigătoare urmează să fie finalizată în următoarele săptămâni.

Foto: greenmaptimisoara.wordpress.com

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.