Dezastru la Societatea de Transport Public Timișoara: mulți șefi cu salarii uriașe...

Dezastru la Societatea de Transport Public Timișoara: mulți șefi cu salarii uriașe și muncitori care lucrează în condiții inumane. Deciziile luate de noua conducere FOTO

1
DISTRIBUIȚI

Noua conducere a Societății de Transport Public Timișoara, formată din liberalii Sorin Supuran, director general, și Nicolae Bitea, director adjunct, se plânge că a descoperit o situație dezastruoasă în cadrul companiei la sfârșitul lunii mai a acestui an, moment în care au ajuns în fruntea ei.

Astăzi a fost organizată și o primă conferință de presă, fiind prezentat jurnaliștilor sediul STPT, aflat pe B-dul Dâmbovița, precum și locația de pe B-dul Take Ionescu, unde se află și Muzeul „Corneliu Miklosi”. Iar condițiile în care lucrează unii dintre angajați sunt jalnice. Astfel, Serviciul Tehnic Informatic, care se ocupă și ca pe panourile din stații să fie afișați timpii reali, funcționează într-o sală în care plouă, plină de igrasie. De asemenea, în locația de pe B-dul Dâmbovița sunt reparate și tramvaiele STPT defecte, însă șapte din cele zece linii sunt ocupate de cele 70 de garnituri vechi, nefuncționale, pe care ANAF a pus sechestru asigurator în urma procesului pierdut legat de TVA. „Vrem să facem curățenie generală aici”, a precizat Nicolae Bitea, directorul adjunct al STPT.

Totodată, în locația de pe B-dul Take Ionescu, vizavi de Muzeul „Corneliu Miklosi”, situația este și mai dezastruoasă. Astfel, în atelierele în care sunt reparate piesele defecte sau se realizează, printre altele, macazele, muncitorii lucrează în hale în care pur și simplu plouă înăuntru, folosindu-se de utilaje și echipamente vechi de zeci de ani. Totodată, aceste spații nu sunt încălzite, astfel că iarna, temperatura din înăuntru este aproape ca cea de afară. „Condițiile sunt primitive, așa lucrăm. Când e iarna, este frig, când e vară, este cald. Utilajele cu care lucrăm sunt din anii ‘70”, a spus presei un muncitor.

Sorin Supuran, directorul general al STPT, a declarat că, în acest moment, desfășoară un audit în cadrul companiei, iar în cel mult 30 de zile, rezultatele vor fi făcute publice, fiind prezentată situația și Curții de Conturi Timiș, pentru a veni în control.

„Auditul care se desfășoară în acest moment este făcut de mine personal, ajutat de o parte din colegi cu foarte mare experiență în domeniul financiar, contabil și economic. M-am angajat ca la finalul a 30 de zile, există prevederi legale care obligă un manager atunci când constată neconformități, presupuse abateri de la respectarea unor proceduri interne, achiziții și altfel de decizii, să facă cunoscute predecesorilor, consiliului de administrație și altor instituții îndreptățite să execute efectiv verificări. Am o certificare în a face auditul, care va sta la baza adresei pe care o voi depune Camerei de Conturi Timiș, prin care voi arăta neconformitățile pe care eu le-am găsit. Voi solicita un control, pentru că situația fiind foarte defectuoasă, dezastruoasă financiar, societatea este într-o situație de dificultate, având sechestru pe tot ce înseamnă patrimoniu, bunuri, conturi și chiar mijloace mobile și imobile. Curtea de Conturi, în planul de program, poate să vină încă anul acesta și sunt obligați, în baza raportului pe care-l voi depune, să înceapă prin a verifica acele neconformități pe care eu le-am identificat în acest material pe care-l pregătesc”, a explicat Sorin Supuran.

Noul director al STPT a detaliat și o parte din neregulile pe care le-a descoperit în cadrul companiei, printre care echipamente pentru muncitori închiriate, și nu cumpărate, cu 19.000 de lei pe lună.

„Am stopat toate investițiile care nu-și aveau rostul într-un moment de dificultate ca acesta în care se află STPT. Aici mă refer la construcții, investiții în alte clădiri, imobile care nu au legătură cu activitatea STPT, am pus un control imediat pe achiziția de piese, pentru că valorile sunt foarte mari, consumul de carburanți, reverificarea tuturor contractelor cu furnizorii care dezavantajează societatea din punctul meu de vedere și vă dau câteva exemple: ehipamentele de protecție pentru muncitori, închiriem echipament, salopete cu 19.000 de lei pe lună. Mi se pare o aberație, suntem singura societate de transport din țară care are un astfel de procedeu. Consumurile de carburanți, normativele folosite pentru normarea consumurilor sunt din 1968, de mult abrogate. Pe de altă parte, am decis instituirea unor procedee foarte clare, urmărirea fluxurilor de încasări, sunt facturi de la clienți neîncasate de mai bine de șase luni de zile. Sunt lucruri care au condus la nefuncționalitatea acestei societăți. Sunt studii făcute pentru obiective care nu au niciun fel de legătură cu societatea și cu domeniul de activitate, precu blocuri. Ați văzut în ce condiții stăm, noi lucrăm aici, în contrast cu locația de pe B-dul Take Ionescu. Acolo se află o altă clădire în care s-au investit foarte mulți bani, este un muzeu care stă închis datorită erorilor grave, de la partea de certificare de urbanism, autorizație de construcție, aviz de rezistență. Lipsește avizul ISU pentru a putea fi deschis publicului muzeului, deși are o dotare foarte bună”, a afirmat Sorin Supuran.

Directorul STPT a precizat că, în acest moment, societatea are 972 de angajați, dintre care 190 reprezintă personal TESA, iar 90 sunt șefi, care ar avea salarii uriașe. Sorin Supuran a anunțat că vor fi reduse aproape 200 de posturi în perioada imediat următoare.

„STPT funcționează fără o organigramă aprobată în condiții legale, ceea ce presupune o modificare rapidă a acestor lucruri. În primul rând, pe ordinea de zi a consiliului de administrație de vineri este modificarea statului de funcțiuni în concordanță cu organigrama existentă, urmând ca luna următoare, în ultima săptămână din iulie, voi propune spre avizare pe procedura de aprobare în consiliul de administrație noua organigramă, care va merge spre aprobarea Adunării Generale a Acționarilor, după care ea va suferi niște modificări. La momentul de față, din 190 de persoane TESA, sunt 90 de posturi de conducere. Este nevoie de o restructurare. Fondul de salarii constatat deja de Curtea de Conturi, unde există o procedură încheiată, de atunci a dispus ca măsură diminuarea personalului în concordanță cu veniturile și cu situația economico-financiară. Încă de luni, vor fi reduse 30 de posturi de conducere, 45 de posturi operative și 110 posturi de execuție. Toți oamenii competenți și buni vom încerca să-i salvăm. Grilele de salarizare le vom reașeza pe un alt fond. Salariile colegilor care lucrează în halele de reparații, strungari, frezori, vatmani, șoferi de autobuze, troleibuze, de care ducem lipsă, nu sunt la un nivel la care lumea se așteaptă, sunt chiar foarte mici.


Însă salariile personalului TESA pot concura cu cele din instituții de top, gen Registrul Auto Român, Inspectoratul Teritorial în Construcții, instituții pe care le cunosc foarte bine”, a anunțat Sorin Supuran.

În ceea ce privește salariile angajaților din cadrul STPT, directorul general al companiei a precizat că mâine se vor efectua plăți, astfel că vor rămâne 24% din lefuri neachitate pe luna mai. Primăria Timișoara s-a angajat că până în data de 15 iulie, salariile angajaților STPT vor fi aduse la zi.

Sorin Supuran susține că, în acest moment, datoriile Societății de Transport Public Timișoara sunt în valoare totală de 64 de milioane de lei, dintre care 14 milioane de lei către furnizori, ANAF și salarii neplătite și 50 de milioane de lei în urma procesului pierdut cu ANAF. Supuran spune că STPT ar avea nevoie de încă 15 vatmani, 20 de șoferi de troleibuze și 25 de șoferi de autobuze.

1 COMENTARIU

  1. Omg, deci este ceva de cosmar. Toate institutile sunt politizate. Incepand de la niste directoras de gradinite sau de liceu pana la orice. La moisil este o fufa de la psd, deci ce de poveste de groaza. E un fel de dancila. Incultat, infatuata, parintii sunt obligatii sa plateasca sume mai mari decat la privat. Profesori sunt tratati ca niste slugi. Am ajuns de rasul curcii, ne conduc analfabeti si cotohirle.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.