Șantiere fără număr la Timișoara, începând de anul viitor. Când estimează edilul-șef...

Șantiere fără număr la Timișoara, începând de anul viitor. Când estimează edilul-șef că se vor finaliza

1
DISTRIBUIȚI

podul dragalina

Nicolae Robu s-a lăudat, astăzi, în cadrul conferinței de presă de la Primăria Timișoara, că în anul 2019 vor începe o mulțime de șantiere în oraș. Asta cu scopul ca acestea să fie finalizate până în 2021, când Timișoara va fi Capitală Culturală Europeană.

Primarul Timișoarei a precizat, pentru început, că proiectele pregătite de municipalitate pe noile fonduri europene sunt în grafic, termenul de depunere al cererilor de finanțare la ADR Vest fiind data de 31 decembrie 2018. Conform edilului, cel mai mare proiect care urmează să fie depus se referă la achiziția de tramvaie noi, la care licitația este în derulare, suma prevăzută fiind de 40 de milioane de euro din totalul de 54 de milioane de euro puse la dispoziție Timișoarei pe axa de mobilitate.

“Când implementăm proiectele, încep să curgă acești bani înspre noi și noi avem proiecte la ora actuală de peste 130 de milioane de euro. Sunt o bună parte aprobate, altele sunt în etapa de verificare, altele sunt doar depuse și încă nu au ajuns la rând să fie instrumentate, alte proiecte sunt în lucru încă în primărie, unele gata de a fi depuse, dar nu le depunem, pentru că dacă mai apar anumite modificări cu ocazia licitației, în perioada de clarificări la licitație, am vrea ca în documentația pe care o depunem pentru finanțare să fie deja operate aceste modificări, să nu mai fie nevoie de intervenții ulterioare, care sunt premise, dar urmează o birocrație mai complicată”, a precizat Nicolae Robu.

Primarul Timișoarei s-a lăudat că municipalitatea “merge înainte” cu toate proiectele mari și a enumerat care sunt acestea. “Asta înseamnă Calea Bogdăneștilor transformată într-un bulevard. Vom duce linia de tramvai pe mijloc, va fi o amenajare superbă, pentru că ecartul străzii permite așa ceva. Va fi prelungită Calea Bogdăneștilor până la incidența cu str. Gării, prin viitorul pasaj Solventul, inclusiv liniile de tramvai vor fi duse până acolo. La ieșirea din subpasajul Solventul va fi un sens giratoriu. Din acel sens giratoriu se va merge, pe de o parte, înspre gara de nord, pe str. Gării. Acesta este un alt proiect, str. Gării, amenajată, inclusiv cu linie de tramvai. Și pe de altă parte, din sensul giratoriu se va merge înspre canalul Bega și se va face racordul cu noul pod peste Bega, pe care-l vom face în zona Solventul, și va mai fi încă o arteră, care într-o etapă ulterioară va fi făcută tot cu conectare la acel sens giratoriu.


Toate celelalte proiecte despre care v-am vorbit, B-dul Cetății, și el va intra în reabilitare, vom face un sens giratoriu pe Calea Torontalului, vom face tot la anul subpasajul în Piața Consiliul Europei”, a detaliat Nicolae Robu.

Conform primarului Timișoarei, pentru tot ce se poate se vor atrage fonduri europene și s-a lăudat cu faptul că primăria ar avea o rată de succes de 100% la implementarea de proiecte pe fonduri europene și o rată de absorbție de 95,34%. “Asta e realitatea, dincolo de frământările unora și altora. Minți, după părerea mea, cu probleme, dacă au astfel de frământări. Nu o să le spun numele niciodată, că ei tot asta așteaptă, să-și audă numele pronunțat de mine, că s-ar simți mai importanți. Nu o să le spun numele, oricine îi poate identifica văzând ce tâmpenii pot ieși din creierele lor. Deși mă întreb dacă tot creier au în cutia craniană sau poate altceva, că de la creier te aștepți la lucruri puțin mai altfel”, a ținut Nicolae Robu să precizeze.

Întrebat dacă aceste proiecte se vor finaliza până în anul 2021, când Timișoara va fi Capitală Culturală Europeană, edilul a precizat că “toate aceste lucrări pe care le-am menționat, și altele în plus, Podul Jiul, podul ILSA cu pasarela aferentă, inclusiv Podul Mihai Viteazu, toate vor fi lucrări finalizate până în 2021. Dar ne va fi greu în 2019 și în 2020 cu șantierele mari pe care le vom avea”.

Primarul Timișoarei susține că se vor face pași importanți și în ceea ce privește inelul patru de circulație, începând de anul viitor, după ce municipalitatea a ajuns la o înțelegere cu compania Continental.

“Nu am mai vorbit nimic de inelul patru, o altă lucrare care va fi între prioritățile noastre și în continuare, dar vom continua să și progresăm pe teren de la anul. Am ieșit din acel blocaj. Din păcate, nu am putut să ajungem la înțelegere cu Romsilva, dar mergem pe alt traseu în acea zonă în care ne-am blocat. Și anume, traversăm noua proprietate Continental, în sensul că această firmă a cumpărat tot terenul și tot ce era acolo de la UMT, cu proprietarul de la UMT nu ne-am putut înțelege. Și atunci, la anul vom trage tare pe inelul patru, dar nu numai de la Calea Lipovei înspre est, ci vom merge și înspre vest”, a detaliat Nicolae Robu.

De asemenea, edilul nu s-a oprit din înșirarea șantierelor care vor începe anul viitor, amintind și de B-dul Sudului, care ar urma să fie lărgit la patru benzi, de str. Mareșal Prezan, care la fel va fi extinsă la patru benzi,

“Toate intră de la anul. Vom trage foarte tare pe tot acest front, pentru că orașul trebuie modernizat. Noi știm ce răspundere derivă din statutul de Capitală Culturală Europeană și vom onora această calitate, pregătind orașul corespunzător. Tot ce am spus va merge mai departe. O să luăm și un credit bancar, că suntem foarte jos îndatorați, avem sub 8% rata de îndatorare, nu cred că mai este un oraș mare cu o rată atât de mică de îndatorare. Luăm tot ce se poate din fonduri europene, dar facem mult mai mult decât se poate face cu fonduri europene, pentru că orașul nostru e într-o categorie superioară și trebuie să onorăm această categorie”, a adăugat Nicolae Robu.

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.