A fost semnat contractul pentru lotul lipsă din autostrada Lugoj – Deva....

A fost semnat contractul pentru lotul lipsă din autostrada Lugoj – Deva. Noi avertismente pentru companiile care întârzie lucrările de infrastructură

0
DISTRIBUIȚI

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și reprezentantul asocierii de firme care a câștigat contractul, Dorinel Umbrărescu, au semnat astăzi, la Timișoara, contractul pentru proiectarea și execuția secțiunilor E și D din Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva, adică sectorul cu tuneluri care a dat până acum atâtea bătăi de cap.

Oferta desemnată câstigătoare a fost depusă de Asocierea S.C. Spedition UMB SRL – S.C. Tehnostrade SRL – S.C. SA & PE Construct SRL – Euro-Asfalt d.o.o., având prețul de 1.826.845.634,11 Lei fără TVA. Finanțarea este asigurată prin PNRR. Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.

Ministrul Transporturilor a reiterat „amenințările” la adresa constructorilor care nu respectă termenele asumate pentru finalizarea lucrărilor.

„Am avut dimineață întâlniri și cu alte companii care au lucrări în zonă. Săptămâna trecută CNAIR a emis un nou rând de certificate.


Din păcate cele două companii care au lucări în zonă, atât pe centură, cât și pe descărcare, au primit certificate negative. E al doilea. De dimineață m-am întâlnit și cu ei, spunându-le că efectele legii se vor vedea în perioada următoare, după cum știți în martie-aprilie am schimbat cadrul legal. Le-am cerut termene intermediare. Dacă vorbim de centura sud, ar trebui ca în mai să se dea drumul de la Moșnița la Remetea, ce și-au asumat cei de la Tirena. În iulie de la Șagului până la Giroc, urmând ca în noiembrie 2023 să fie dată în circulație centura sud în totalitate. Pe descărcarea de pe A1 spre sensul giratoriu de la Sânandrei, pe DN69, ar trebui să fie dat în circulație tot în noiembrie 2023. Deși se vede în ultimele săptămâni, doamna director îmi trimite săptâmânal raport de progres, se vede o îmbunătățire, dar dacă nu vor mări și mai mult mobilizarea ajungem la al treilea certificat negativ, ceea ce nu-mi doresc, care înseamnă rezilierea. Nu ăsta este rolul unui ministru, ci să găsească modalități prin care contractele să fie duse la bun sfârșit în termenii asumați de către părți. (…) Vrând nevrând, o reziliere înseamnă luni pierdute, proceduri legale care amână lucrările, și atunci nimeni nu-și dorește rezilierea. Dar nici nu poți să rămâi pasiv când lucrurile nu merg. Tocmai de aceea primesc aceste raporate săptămânale, se vede o mobilizare mai bună, dar nu destul. Tocmai de aceea le-am cerut azi să-și asume niște termene”, a spus Sorin Grindeanu.

Foto: Arhivă

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.